به گزارش ایرنا، مدیرکل بهزیستی استان قزوین روز چهارشنبه در مراسم افتتاح این مرکز، گفت: با توجه به اینکه جامعه زنان نیمی از جمعیت کشور را تشکیل داده و نیز پرورش دهنده نسل های آینده می باشند، دستیابی به شرایطی امن و فرصت های برابر جهت آموزش و رشد و تعالی آنها همراه با حفظ کرامت انسانی همواره از اهمیت فراوانی برخوردار بوده است.
علیرضا وارثی ادامه داد: عده ای از زنان و دختران به لحاظ شرایط خانوادگی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی امکان آسیب پذیری بیشتری دارند اما جامعه باید به گونه ای دسترسی این افراد را در جهت بهره مندی از قابلیت ها و امکانات موجود فراهم آورد تا آنان با حفظ شان انسانی در جهت رشد، تعالی و دستیابی به استقلال فردی گام بردارند.
وی، یکی از اقدام های موثر در این راستا را افزایش مشارکت سازمان های مردم نهاد دانست و یادآور شد: این نهادها امکان استفاده بهینه از امکانات نهفته در جامعه و تجمیع آنها برای دستیابی به یک هدف خاص را دارند.
این مسئول، راه اندازی مرکز حمایت های روانی و اجتماعی دختران را یکی از راهکارهای موثر برای جلوگیری از آسیب های دختران برشمرد و تصریح کرد: این مرکز با هدف توانمندسازی دختران در معرض آسیب های اجتماعی به همراه خانواده های آنها، شناسایی و جذب دختران در معرض آسیب های اجتماعی، انجام مداخلات تخصصی فردی و خانوادگی به منظور ارتقای سطح زندگی دختران در معرض آسیب و کمک به ارتقای سطح امنیت محیط زندگی آنان در معرض آسیب های اجتماعی با مشارکت یکی از سمن ها تاسیس شده است.
به گفته وارثی، در این مرکز علاوه بر حمایت های مددکاری از دختران در معرض آسیب، خدمات آموزشی، حقوقی و پزشکی نیز متناسب با شرایط آنها، ارایه می شود.
مدیرکل بهزیستی قزوین در ادامه همچنین از موافقت و تامین اعتبار راه اندازی مرکز اورژانس اجتماعی در آوج و آبگرم با تامین هشت نیروی انسانی در هفته های آینده خبر داد.
7388/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.