رضا جعفری روز چهارشنبه در حاشیه سفر یک روزه به قزوین در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اورژانس اچتماعی به جرات می توان گفت مهم ترین و گسترده ترین شبکه حمایت اجتماعی در کل کشور است.
وی اضافه کرد: این مراکز در سطوح پیشگیری اولیه و هم ثانویه خدمات دهی کرده و با خدمات موثر خود تبدیل به یک برند مطرح در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی شده اند.
به گفته جعفری، کودک آزاری، همسر آزاری و سالمند آزاری از مهم ترین و بیشترین موضوعات تماس با سامانه تلفنی مراکز اورژانس اجتماعی کشور است.
وی با بیان اینکه موفقیت های زیادی در نتیجه عملکرد این مراکز اتفاق افتاده، اضافه کرد: به طور مثال سال گذشته و با مداخله این مراکز از یک هزار و 200 مورد اقدام به خودکشی ممانعت شد.
وی اظهار داشت: آمار اقدام به خودکشی در ایران با ظریب 5 نفر به ازای هر 100 هزار جمعیت نسبت به سایر کشورها با شاخص 16 در یکصد هزار جمعیت بسیار مناسب بوده و اینها همه بیانگر تاثیر مداخلات در این حوزه ها است.
وی با اشاره به حضور روان شناس و روان پزشکان در مراکز اورژانس اجتماعی بهزیستی، تصریح کرد: این گروه ها در مراکز اورژانس اجتماعی خدمات مشاوره اولیه را به افراد ارائه می‌دهند و پس از تشخیص اقدام به حمایت اجتماعی و درمان می کنند.
جعفری در پایان تاکید کرد: در صورت وجود مشکلات بیشتر و جدی تر نیز مراکز اورژانس اجتماعی هماهنگی و پیگیری های لازم را برای ارجاع افراد به نهادهای تخصصی تر به منظور رفع کامل مشکلات، انجام می دهند.
7388/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.