محمد علی حضرتی ها روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در سال جاری همچنین پنج هزار و 960 تن از گردشگران خارجی که بیشتر آنان اروپایی بوده اند، در هتل ها و اقامتگاه های بوم گردی استان قزوین اقامت کرده اند.
وی یادآور شد: سال گذشته نیز در مجموع 12 هزار و 600 گردشگر خارجی از جاذبه های تاریخی قزوین بازدید کرده بودند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قزوین گفت: پارسال همچنین هفت هزار و 520 گردشگر خارجی از خدمات اماکن اقامتی استان بهره مند شدند.
حضرتی ها با بیان اینکه قزوین با آثار متنوع خود همچون امامزاده ها، آب انبارها، مساجد و مدارس تاریخی، حمام های قدیمی، کلیساها و دروازه ها و عمارت ها می تواند پذیرای گردشگران خارجی بیشتری باشد،اظهار داشت: برای جذب هرچه بیشتر گردشگران خارجی در حال برنامه ریزی و تدارک هستیم.
وی همچنین به آثار تاریخی قزوین که بیشتر مورد توجه گردشگران خارجی قرار دارد، اشاره کرد و گفت: دولتخانه صفوی (کاخ چهلستون و سردرب عالی قاپو)، سرای سعدالسلطنه، مسجد جامع عتیق، مسجد مدرسه سردار، آرامگاه حمد الله مستوفی و قلعه حسن صباح الموت از جمله این آثار به شمار می روند.
استان قزوین کمتر از یک درصد مساحت کشور را داراست با این وجود از یک هزار و 346 اثر تاریخی و طبیعی ثبت شده در فهرست آثار ملی برخوردار است.
3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.