به گزارش ایرنا، حکمت الله داودی عصر جمعه در اختتامیه اولین سمپوزیوم ساخت سردیس شهدا و مفاخر قزوین که در عمارت بلدیه شهرداری قزوین برگزار شد افزود: باید زودتر مدیریت شهری به مفاخر و هنرمندان شهر قزوین و هنرهای در حال فراموشی از قبیل حلاجی، مسگری، قفل سازی و ... توجه می کرد که خوشبختانه این سمپوزیوم اقدامی در این زمینه بود.
وی افزود: سمپوزیوم یک کار نو و جدیدی بود که در قزوین شکل گرفت و باید در بخش فرهنگ و هنر به شکل پررنگ تری در سالهای آینده حضور یابیم.
داودی اضافه کرد:به قطع ساخت سردیس های مفاخر و شهدای شهر قزوین باعث احساس غرور در مردم می شود و امیدواریم بتوانیم سمپوزیوم ساخت تندیس های مفاخر و شهدای شهر قزوین را حداقل دوسال یکبار برگزار کنیم.

***دوسالانه مجسمه سازی در قزوین برگزار شود
رییس اولین سمپوزیوم ساخت سردیس شهدا و مفاخر قزوین نیز در این اختتامیه گفت: بیش از 2 سال برای این همایش برنامه ریزی شد و چندین سمپوزیوم در تهران،اراک و تبریز مورد بازدید قرار گرفت و نقاط ضعف و قوت آنها شناسایی شد.
داریوش قاسمی افزود: مفاخر مجسمه سازی کشور از استان های تهران، مشهد، کردستان، مشهد، همدان، خوزستان،زنجان و... در این سمپوزیوم شرکت کردند که باید از حضور آنها تشکر کرد.
وی ادامه داد: خوشبختانه قزوین شهر مفاخر و شهدای عالیقدر است و چون امکان ساخت سردیس تمامی مفاخر در این سمپوزیوم وجود نداشت انتقاداتی به مسئولان برگزاری سمپوزیوم صورت گرفت.
مدیر عامل سازمان زیباسازی شهری قزوین ادامه داد:امیدواریم با موافقت مسئولان شهری برنامه دوسالانه مجسمه سازی در قزوین برگزار شود تا در آینده سردیس تمامی مفاخر استان ساخته شده و بین تاریخ و تمدن و اصالت شهر قزوین پیوند زده شود.
اولین سمپوزیوم ساخت سردیس شهدا و مفاخر قزوین از 2 تا 9 شهریورماه در قزوین برگزار شد.
6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.