مسعود حق لطفی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بهسازی و آسفالت راه های اصلی شهرستان تاکستان با 10 میلیارد و 608 میلیون ریال و نیز بهسازی و آسفالت جاده قزوین - بویین زهرا - ساوه با 13 میلیارد و 256 میلیون ریال اعتبار از جمله طرح های مورد بهره برداری هفته دولت در استان قزوین بودند.
این مسئول ادامه داد: 306 واحد مسکن مهر شهرستان البرز نیز دیگر طرح مورد افتتاح قرار گرفته این اداره کل در هفته دولت بود.
حق لطفی با اشاره به 6 پروژه در دست احداث حوزه راه استان، یادآور شد: احداث راه اصلی آبترش - ضیاء آباد - نهاوند به طول 60 کیلومتر که 7 کیلومتر آن آسفالت و هفت میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار برای آن ابلاغ شده و اجرای پروژه هم اکنون در پل تقاطع بشر ادامه دارد از جمله این طرح هاست.
مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین با اشاره به طرح 55 کیلومتری تعریض جاده بویین زهرا - دانسفهان به سه راهی رحیم آباد، اظهار داشت: 32.8 کیلومتر این طرح چهار خطه شده و قرارداد تعریض 8 کیلومتر دیگر آن با 110 میلیارد ریال اعتبار اولیه نیز منعقد شده است.
حق لطفی ادامه داد: 81 کیلومتر از مسیر تاکستان - رزن نیز چهار خطه شده و تنها 10 کیلومتر آن باقی مانده که پنج کیلومتر آن با پیمانکار انعقاد قرارداد نیز شده اما پروژه هم اکنون به دلیل عدم تخصیص اعتبارات لازم، غیر فعال است.
این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلات پروژه جاده اصلی قزوین - کلاچای اشاره کرد و گفت: مطالعات زیست محیطی این طرح در استان قزوین طی سال های گذشته انجام و عملیات ساخت آن نیز از کیلومتر 46 تا 70 آغاز شده بود اما سازمان محیط زیست خواستار ارایه یک طرح جامع و کلی زیستی محیطی از سوی استان های قزوین و گیلان شده بود.
وی اضافه کرد: به همین منظور، طرح جامع یاد شده تهیه و به سازمان محیط زیست نیز ارسال شد اما ادامه عملیات احداث پروژه از کیلومتر 3.5 (سه راهی باراجین) تا کیلومتر 9 از سوی پیمانکار ادامه دارد.
حق لطفی یادآور شد: پروژه تعریض مسیر شامی شاپ - ابهر به طول 23 کیلومتر از دیگر طرح های راه سازی استان است که 12 کیلومتر آن به اتمام رسیده و عملیات اجرایی آن در تقاطع های همسطح فارسجین و ضیاء آباد همچنان ادامه دارد.
این مسئول با اشاره به تعریض جاده شامی شاپ - دانسفهان، تصریح کرد: 14 کیلومتر از مسیر 31 کیلومتری این طرح چهار بانده شده اما متاسفانه به دلیل طلب پیمانکار، هم اکنون پروژه تعطیل شده است.
6 هزار و 670 کیلومتر راه در استان قزوین وجود دارد که 220 کیلومتر آن آزادراه، 270 کیلومتر بزرگراه، 700 کیلومتر راه اصلی و مابقی آن نیز راه روستایی است.
8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.