به گزارش ایرنا، در این مراسم که عصر سه شنبه در دانشگاه علوم پزشکی قزوین برگزار شد از هنرمندان پیشکسوتی چون استاد محمد دبیرسیاقی در حوزه ادبیات، پرویز خوش پنجه در قرآن کریم، علی اصغر ارداقیان در سرود و آهنگ های انقلابی، سید احمد عقیلی در تذهیب و نگارگری، حبیب الله بابایی در معماری، ملیحه راد در خوشنویسی و علی میلانی در نمایش تجلیل شد.
همچنین در این مراسم سید عبدالعظیم موسوی در حوزه مطبوعات، محمد رسول جلیلوند در موسیقی، ناصر ایزدفر در نمایش، عباس قالیکار، سید یحیی عرشیها در عکاسی، احمد بامشاد در موج بافی، محسن جهانگیری و ابوالفضل دل زنده در نقاشی نیز در این همایش مورد تقدیر قرار گرفتند.
صفرعلی قربانی در منبت کاری، سید حسام الدین شهاب در شهرسازی،محمد حکیمی ها در نقاشی، غلامحسین لطفی در بازیگری،ابوالفضل ثقفی در هنر تعزیه خوانی، محسن پاکاری در خوشنویسی، محمد کاظم نداف در تلاوت قرآن،محمد علی ساربان در نمایش، یعقوب یعقوبی در نقاشی از دیگر اهالی فرهنگ و هنر قزوین بودند که در این مراسم مورد تجلیل قرار گرفتند.
در ادامه استاد بها الدین خرمشاهی در حوزه شعر، قاسم انصاری در پژوهش، حسین زارع پور در نقاشی، ابوالقاسم یزدی، سید رحیم بهبهانی نیا و علی اکبر پگاه در خوشنویسی، ابوالحسن طریقتی در نقاشی، حسن جعفرپوران در منبت ، عباس قانع مجسمه ساز و تندیس گر، محمد وکیلی ها در موسیقی، رضا گلدوز در آینه کاری،احمد کامکاری در نقاشی و حسن کوکبی استادکار صنایع دستی از دیگر پیشکسوتان عرصه فرهنگ و هنر قزوین بودند که در این مراسم تقدیر شدند.

***جای تجلیل از نام آوران فرهنگ و هنر در تقویم فرهنگی قزوین خالی بود
رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین در این مراسم با بیان اینکه جای چنین برنامه ای سال ها در تقویم فرهنگی قزوین خالی مانده بود گفت: در همین راستا لایحه شهرداری مبنی بر تجلیل از نام آوران فرهنگ و ارشاد به صحن شورا آمد.
مهدیه سادات قافله باشی افزود: با تصویب این لایحه اتفاقات خوبی در این عرصه خواهد افتاد و از سایر اعضای شورا می خواهیم در تصویب این لایحه کمک کنند.
وی اضافه کرد: تجلیل از نام آوران، تجلیل از گذشته و تاریخ نیست بلکه بزرگداشت مقام کسانی است که امروز در کنار ما زندگی می کنند.
قافله باشی ادامه داد: از تمام نام آوران و هنرمندان پیشکسوت قزوین برای تمام بی مهری ها و غفلت ها عذرخواهی می کنم.
وی با اشاره به آغاز ساخت خانه تئاتر و همچنین افتتاح خانه هنرمندان قزوین گفت: شورای پنجم در ادامه این خدمات تمام تلاش خود را جهت تحقق آرمان ها و آرزوهای هنرمندان شهر خواهد کرد.
دیگر عضو شورای اسلامی شهر قزوین نیز در این مراسم گفت: شورای شهر قزوین با رویکردی فرهنگی و هنری به مسایل ورود پیدا کرده و یکی از اقدامات آن راه اندازی خانه هنرمندان بود که آغازی برای حرکت های منسجم تر فرهنگ و هنر است.
احد چگینی افزود: قزوین از دیرباز مهد فرهنگ و هنر بوده و بزرگان زیادی از عرصه فرهنگ و ادب تا دین در آسمان تاریخی و ادبیات این شهر خوش درخشیده و کلکسیونی از اندیشمندان و اندیشه ورزان را به وجود آورده که در تاریخ ماندگار شده است.
وی اضافه کرد: اقدامات امروز مدیریت شهری تلاشی است تا بتوانیم غبار از چهره اهالی فرهنگ و هنر برداریم و با حضور غنی هنرمندان آثار فاخری در این حوزه خلق شود.
7388*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.