موسسه دارالحکمه مونترال کانادا با صدور لوحی با توجه به سوابق علمی و تحقیقاتی آیت‌الله دکتر سیدمحمد موسوی بجنوردی در علوم دینی، وی را به عنوان عضو افتخاری برگزید.

به گزارش جماران، در ترجمه این لوح که به زبان عربی است، با توجه به مقام علمی و فرهنگی آیت الله موسوی بجنوردی در جهان عرب و جهان اسلام، چنین عنوان شده است: «با توجه به شخصیت ویژه جنابعالی و دید باز در مسائل فرهنگی و همه ادیان ابراهیمی و مذاهب و فرهنگ‌ها و نیز با توجه به روش حضرتعالی که همانا روش گفت‌وگو با همه فرهنگ‌ها و ادیان است و این خود باعث ترویج فرهنگ اسلامی در جوامع و ادیان دیگر می‌شود. بنابراین بر همین اساس موسسه دار الحکمه مونترال کانادا افتخار دارد که حضور حضرتعالی را در کنار دیگر شخصیت‌های بزرگ علمی و دانشگاهی از مذاهب و ادیان مختلف از دیگر کشور‌ها به عنوان عضو افتخاری این موسسه را دارا باشد.

سلامتی و موفقیت جنابعالی را در راه رشد فرهنگ و دانش از خداوند تبارک و تعالی خواستاریم.»

​لازم به ذکر است، موسس دارالحکمه در شهر مونترال کانادا مستقر است و تعداد کثیری از شخصیت‌های بزرگ مذهبی و رجال سیاسی در آن عضو هستند.

آیت الله موسوی بجنوردی عضو هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی، رئیس دانشکده الهیات و معارف اسلامی واحد تهران شمال، مدیر گروه فقه و حقوق این دانشکده و مدیر گروه فقه و حقوق پژوهشکده امام خمینی(س) را عهده دار است.

وی دارای ۱۲ جلد مجموعه مقالات فقهی حقوقی و فلسفی با رویکردی به نظر امام خمینی(س)، ۱۳ عنوان نگارش کتاب در زمینه‌های فقه وحقوق و اصول و ترجمه یک جلد کتاب با عنوان تحریرالوسیله حضرت امام خمینی(س) و همچنین ۶۷ عنوان مقالات علمی چاپ شده در مجلات علمی و پژوهشی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.