علاقمندان به شرکت در جشنواره با مراجعه به آدرس www.imam-khomeini-isf.ir ضمن تکمیل فرم تقاضا، چکیده سوابق، عکس، تصویر کارت ملی کارگردان، خلاصه نمایشنامه همراه با فایل word و pdf با فونت 14 یا 16 بارگذاری نمایند.

بنا بر اعلام دبیرخانه جشنواره تئاتر و نمایشنامه نویسی روح الله، مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) استان اصفهان با هدف اشاعه و ترویج اندیشه و سیره عملی حضرت امام خمینی(س) و همچنین گرامیداشت مقام شامخ بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در چهلمین سالگرد پیروزی انقالب اسلامی، «دومین جشنواره استانی تئاتر روح الله» در بخش های تئاتر صحنه ای، خیابانی و بخش ویژه کودک و نوجوان در بهمن ماه سال 97 برگزار می شود.

به گزارش جماران، در مقدمه فراخوان «دومین جشنواره استانی تئاتر روح الله آمده است:

امام خمینی(س) ودیعه خداوند سبحان در زمان ما بود. حجت خدا بر ما و نشانه عظمت الهی، قانون مدار در زندگی فردی و اجتماعی، شاگرد صدیق، مؤمن و مخلص مکتب نبوی بود. سادگی و بی پیرایگی و استغنای ذاتی، شخصیت آن زاهد وارسته را در مرتبه ای از ارتقاء قرار می دهد که هرگز تن به آرایش خویشتن با پدیده های رنگارنگ و چشامگیر اهل دنیا نمی سپارد. مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) اصفهان به منظور پاسداشت ارزش های آن بزرگ مردالهی، دومین جشنواره تئاتر روح الله را در بخش های تئاتر صحنه ای ، خیابانی و تئاتر کودک و نوجوان در بخش ویژه را برگزار می نماید.

موضوع اصلی جشنواره اندیشه امام خمینی(س) است، هنرمندان می توانند علاوه بر پرداختن مستقیم به شخصیت امام راحل به سایر موضوعات با محوریت اندیشه و سیره عملی حضرت امام خمینی(س) از قبیل: وحدت، آزادی و آزادگی، صلح، اندیشه حکومتی، مردم سالاری، وصیت نامه امام خمینی(س)، ساده زیستی، اعتدال، اخلاق و کرامت انسانی، عدالت، عبادت، امام و دفاع مقدس، امام و انقلاب اسلامی، امام و خانواده، امام و جوانان، شخصیت زن از دیدگاه امام، استکبار ستیزی، قانون مداری، عقل گرایی، امید به آینده، مبارزه با تحجر و خرافات و موضوعات مشابه اقدام به ارسال اثر نمایند.

ستاد جشنواره اعلام می دارد:

ارتباط آثار ارسالی با موضوعات فراخوان بر عهده ستاد برگزاری است. همچنین این ستاد آمادگی خود را جهت مشاوره موضوعی به صورت حضوری و تلفنی اعلام می دارد. علاقمندان می توانند از آثار موجود در کتابخانه تخصصی نگارستان امام خمینی(س) و پرتال امام خمینی(س) به آدرسwww.imam.khomeini.ir  استفاده نمایند.

بخش های جشنواره :

الف- تئاتر صحنه ای

ب- تئاتر خیابانی

ج- بخش ویژه کودک و نوجوان (غیر رقابتی (

شرایط شرکت در جشنواره :

  • شرکت در جشنواره برای عموم آزاد می باشد.
  • تکمیل فرم مشخصات کارگردان همراه با مجوز کتبی نویسنده الزامی است .
  • به آثار برگزیده که بیش از یک نویسنده داشته باشد تنها یک جایزه اهداء می گردد.
  • تکمیل فرم ثبت نام توسط کارگردان به منزله ی پذیرش مقررات جشنواره خواهد بود و مسئولیت پاسخگویی به هرگونه ادعای حقوقی و حقیقی در زمینه مالکیت اثر (نویسنده و کارگردان) ارائه شده به عهده متقاضی است.
  • موسسه تنظیم و نشرآثار امام خمینی(س) حق استفاده فرهنگی و انتشار آثار منتخب را با ذکر نام پدیدآورنده اثر به هر عنوان برای خود محفوظ می داند.
  • ستاد جشنواره از پذیرش آثار شرکت کننده در بخش صحنه ای و خیابانی «نخستین جشنواره تئاتر روح الله» معذور است. (استفاده از آثار در بخش مسابقه نمایشنامه نویسی بلا مانع است(.
  • متون ارسالی در دو بخش صحنه ای و نمایشنامه نویسی صرفا در یک بخش مورد ارزیابی قرار می گیرد.

جوایز:

به برگزیدگان در بخش های کارگردانی، نویسندگی، بازیگری، طراحی صحنه و لباس، بروشور و پوستر، نور و موسیقی تندیس، لوح تقدیر و جایزه نقدی اهداء می گردد.

الف- تئاتر صحنه ای از مبلغ 30/000/000 ریال تا 50/000/000 ریال

ب - تئاتر خیابانی از مبلغ 20/000/000 ریال تا 30/000/000 ریال (حداقل 4 اجرا)

ج- بخش ویژه کودک و نوجوان از مبلغ 30/000/000 ریال تا 50/000/000 ریال (حداقل 3 اجرا)

لازم به ذکر  است مبلغ کمک هزینه جشنواره بر اساس نفرات گروه، کیفیت نمایش های راه یافته و بر اساس نظر هیئت داوران تقدیم می گردد. همچنین نمایش های موفق و برگزیده جهت اجرای عمومی در استان اصفهان و استان های هم جوار مورد حمایت قرار می گیرند. آثار برگزیده به جشنواره صاحبدلان معرفی می گردد.

مدارک لازم:

علاقمندان به شرکت در جشنواره با مراجعه به آدرس www.imam-khomeini-isf.ir ضمن تکمیل فرم تقاضا، چکیده سوابق، عکس، تصویر کارت ملی کارگردان، خلاصه نمایشنامه همراه با فایل word و pdf با فونت 14 یا 16 بارگذاری نمایند.

تقویم اجرایی جشنواره :

  • آخرین مهلت ارسال متن به دبیرخانه 1/7/97
  • اعلام نتایج متون 1/8/97
  • بازبینی نمایش های منتخب 1/10/97 لغایت 25/10/97
  • زمان برگزاری جشنواره 23 لغایت 26 بهمن 1397 خواهد بود.

لازم به ذکر است :

در طول برگزاری جشنواره کارگاه های آموزشی با حضور اساتید ارزنده کشور و استان برگزار خواهد شد.

 

آدرس دبیرخانه: اصفهان – میدان فیض- نگارستان امام خمینی(س)

کد پستی: 8165633131

تلفن: 03136615558

ایمیل: info@imam-khomeini-isf.ir

وب سایت: www.imam-khomeini-isf.ir

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.