بر اساس اعلام نمایندگی اصفهان مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) علاقمندان می توانند آثار خود را تا تاریخ 15 آبان ماه سال جاری بر روی سایت این مؤسسه بارگذاری کنند.

بنابر اعلام دبیرخانه جشنواره تئاتر و نمایشنامه نویسی روح الله، مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) استان اصفهان دومین جشنواره نمایشنامه نویسی «روح الله» را با هدف اشاعه و ترویج اندیشه و سیره عملی حضرت امام خمینی(س) و همچنین گرامیداشت مقام شامخ بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، بهمن ماه سال جاری برگزار می نماید.

به گزارش جماران، در مقدمه  فراخوان دومین جشنواره  نمایشنامه نویسی «روح الله» آمده است : امام خمینی(س) حقیقتی زنده و شاهد است که با هدایت گری عاشقانه خود احیاگر اسلام ناب محمدی(ص) گردید. آن که با خلوص و صدق و صفا جلوه هدایت و نورانیت حضرت حق بود. هنر بزرگ امام عشق بی مثال و بی پیرایه به ولی نعمتان خود (مردم) به ویژه نوجوانان و جوانان بود که استقلال سیاسی، اقتصادی و فرهنگی را سر لوحه زندگی شان قرار دادند. ایجاد قسط و عدل در جامعه از آرمان های والای آن عزیز سفر کرده بود. شخصیت برجسته و زمامداری که ترسیم‌گر خطی برای امت گردید که همواره در جهان پر افتخار، ‌سرافراز و پر‌آوازه، به سوی کمال شتابان پیش می رود.

موضوع اصلی این جشنواره اندیشه امام خمینی(س) است. هنرمندان می توانند علاوه بر پرداختن مستقیم به شخصیت امام راحل، در سایر موضوعات با محوریت اندیشه و سیره عملی حضرت امام خمینی(س) از قبیل: وحدت، آزادی و آزادگی، صلح، اندیشه حکومتی، مردم سالاری، وصیت نامه امام خمینی(س)، ساده زیستی، اعتدال ، اخلاق و کرامت انسانی، عدالت، عبادت، امام و دفاع مقدس، امام و انقلاب اسلامی، امام و خانواده، امام و جوانان، شخصیت زن از دیدگاه امام خمینی(س)، استکبار ستیزی، قانون مداری، عقل گرایی، امید به آینده، مبارزه با تحجر و خرافات و موضوعات مشابه اقدام به ارسال اثر نمایند.

بر این اساس، شرکت در این جشنواره برای عموم آزاد است. ولی شرایط آثار مورد پذیرش عبارتند از:

-  اولویت نمایشنامه های ارسالی با تولیدات سال 1397 می باشد.

-  نمایشنامه های ارسالی قبلاً در هیچ یک از جشنواره ها اجرا نگردیده باشند. 

-  تکمیل فرم مشخصات همراه با عکس و تصویر کارت ملی نویسنده الزامی است.

-  ستاد برگزاری از پذیرش آثار شرکت کننده در نخستین جشنواره نمایشنامه نویسی «روح الله» معذور است.

-  مسئولیت پاسخگویی هرگونه ادعای حقیقی یا حقوقی در زمینه مالکیت اثر ارائه شده به عهده متقاضی می باشد و دبیرخانه در قبال دعاوی مذکور هیچگونه مسئولیتی نخواهد داشت

-  مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) حق هرگونه استفاده و انتشار آثار با ذکر نام پدیدآورنده را برای خود محفوظ می داند. همچنین تمام حقوق مادی و معنوی آثار برگزیده متعلق به موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) می باشد.

بر اساس اعلام نمایندگی اصفهان مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) علاقمندان می توانند آثار خود را تا تاریخ 15 آبان ماه سال جاری بر روی سایت این مؤسسه بارگذاری کنند. اسامی منتخبین جشنواره نمایشنامه نویسی تا تاریخ 15 بهمن ماه معرفی و جوایز آنها همزمان با اختتامیه جشنواره تئاتر روح الله 26 بهمن ماه اهداء می گردد. لازم به ذکر است در طول بر گزاری جشنواره کارگاه آموزشی با حضور اساتید ارزنده کشور و استان برگزار می گردد.

در این فراخوان جوایز نفرات اول تا پنجم به این شرح اعلام شده است:

  • نفر اول تندیس جشنواره و دیپلم افتخار و مبلغ 70/000/000 ریال
  • نفر دوم تندیس جشنواره و لوح تقدیر و مبلغ 50/000/000 ریال
  • نفر سوم تندیس جشنواره  و لوح تقدیر و مبلغ 30/000/000 ریال
  • نفر چهارم دیپلم افتخار و مبلغ 20/000/000 ریال
  • نفر پنجم لوح تقدیر و  مبلغ 10/000/000 ریال

علاقمندان به شرکت در جشنواره با مراجعه به سایت www.imam-khomeini-isf.ir ضمن تکمیل فرم تقاضا و چکیده سوابق نویسنده، خلاصه متن و منابع مورد استفاده و عکس نویسنده همراه با فایل word  و pdf نمایشنامه خود را بارگذاری نمایند.

آدرس دبیرخانه: اصفهان، میدان فیض، نگارستان امام خمینی(س)

کد پستی:  8165633131 

تلفن:  9- 36615558 031

ایمیل: info@imam-khomeini-isf.ir

وب سایت: www.imam-khomeini-isf.ir

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.