پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

از مجموعه امام خمینی(س) و مفاهیم اخلاقی؛

نگاهی به دوکتاب «خودسازی»و «تواضع»

موسسه چاپ و نشر عروج دو کتاب جدید از مجموعه امام خمینی(س) و مفاهیم اخلاقی را منتشر کرد.

موسسه چاپ و نشر عروج دو کتاب جدید از مجموعه امام خمینی(س) و مفاهیم اخلاقی را منتشر کرد.

به گزارش جماران، نویسنده کتاب خودسازی «اکبر سعیدی نژاد» است. این کتاب یکی از 29 جلد آثار اخلاقی و عرفانی امام است که توسط مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) و مؤسسة چاپ و نشر عروج منتشر شده است. چاپ اول این کتاب در سال 1396 و با تعداد صفحات 135 منتشر شده است.

بنابراین گزارش، از آنجا که آثار اخلاقی و عرفانی امام خمینی(س) در بین آثار علمی ایشان از جایگاهی بس والا برخوردار است، نگاهی به آثاری چون شرح چهل حدیث و شرح حدیث جنود عقل و جهل این نکته را آشکارتر می‌سازد که ایشان به دلیل بهره‌مندی گسترده از دانش‌های مختلف اسلامی چون فقه، اصول، تفسیر، کلام، عرفان و فلسفه، دارای واژگانی گسترده بودند. این گستره واژگانی گرچه بیانگر عمق اندیشه‌های امام است اما فهم آرای ایشان را برای کسانی که از چنین زمینه‌ای برخوردار نیستند، دشوار می‌نماید.

مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی به منظور تسهیل این امر، اقدام به عمومی سازی این آثار نموده است. لذا مجموعه (امام خمینی و مفاهیم اخلاقی) با این هدف انتشار یافت و تا کنون 29 عنوان آن منتشر شده است. کتاب «خودسازی» یکی از این آثار است که به بحث از اهمیت خودسازی و تهذیب نفس در آموزه‌های دینی، شرایط و موانع خودسازی، ارکان خودسازی و تزکیه و تهذیب نفس، ابزار و مراحل تزکیه نفس پرداخته است.

photo_2018-05-15_09-29-07

کتاب تواضع نیز عنوان دیگری از مجموعه 29 جلدی آثار اخلاقی و عرفانی امام خمینی است که نویسنده آن «اکبر رضوی» است و این کتاب نیز توسط مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی و مؤسسه چاپ و نشر عروج منتشر شده است. همچنین چاپ اول آن در سال 1396، به تعداد صفحات 135 منتشر و در دسترس عموم قرار گرفته است.

آثار اخلاقی و عرفانی امام خمینی سرمایه‌ای بس فاخر و مملو از معنویت برای جامعه، به‌خصوص جوامع علمی ما می‌باشد، امام خمینی در این آثار به جنبه‌های نظری و عملی اخلاق و عرفان با اصطلاحات خاص این علوم پرداخته است. عمومی سازی آثار برای استفاده بیشتر علاقمندان این علوم یک ضرورت فرهنگی است، از این‌رو مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی  با هدف ارائه این امر فرهنگی ـ ترویجی اقدام به عمومی سازی و تسهیل در درک و فهم این آثار کرده است.

مجموعه «امام خمینی و مفاهیم اخلاقی» با این هدف انتشار یافته است تا قشر جوان بتواند ضمن آشنایی با خصوصیات اخلاقی امام خمینی، در عمل از آن‌ها بهره‌مند گردد. کتاب «تواضع» یکی دیگر از این مجموعه آثار است که به بحث  مفهوم شناسی تواضع، فرق آن با تملق و تذلل و اهمیت آن و معنای آن از نظر آیات، روایات و سیره بزرگان بویژه امام خمینی(س) پرداخته است.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.