حضرت امام (ره) این کتاب را در شرح و بیان چهل حدیث موروث از معصومان نگاشته‌اند.

به گزارش جماران؛ کتاب «چهل حدیث» اثری از امام خمینی(ره) پس از گذشت 40 سال از انتشار به چاپ شصتم رسید.

این کتاب که نگارش آن در سال 1358 تمام شده تاکنون 430 هزار نسخه از آن روانه بازار کتاب شده است. حضرت امام (ره) این کتاب را در شرح و بیان چهل حدیث موروث از معصومان نگاشته‌اند.

این کتاب، در اصل تقریرات امام خمینی (ره) بوده است که مضامین آن را در مدرسه فیضیه و ملاصادق در قم، برای شاگردان خود ایراد فرموده بودند و سپس تصمیم گرفتند کتابی در همین زمینه هم تألیف کنند.

سی و سه حدیث از احادیث این دفتر مربوط به اخلاقیات و مهلکات و منجیات و 7 حدیث آخر در باب اعتقادات و معارف است. روش حضرت امام (ره) در توضیح احادیث چنین است که ابتدا حدیث را نقل و سپس آن را به فارسی ترجمه کرده‌اند.

امام خمینی (ره) این احادیث را که همه بنیه و جنبه عرفانی دارند و هریک از مستندات محکم عارفان است، به مذاق عرفان تفسیر کرده‌اند. اما در جای خود متذکر شده‌اند که اینها معارفی است که اصحاب حال و ارباب علوم افاضی، با معیاری که همان ضمیر صافی برخوردار از فیض هدایت ایشان است، به دست داده‌اند.

موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) چاپ شصتم این کتاب را با قیمت 45 هزار تومان منتشر کرده و نشر «عروج» نیز چاپ و توزیع این کتاب را بر عهده دارد.

بر اساس این گزارش کتاب «چهل حدیث» تاکنون به زبان‌های مختلفی مانند فرانسه، کُردی، تایلندی و ... ترجمه شده است. همچنین از این کتاب نسخه‌های مختلفی برای مخاطبان متفاوت تدوین شده تا آن‌ها بتوانند از این کتاب استفاده کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.