کتاب «اصفهان در انقلاب» در پنج جلد به همت گروه تاریخ موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) به چاپ رسید.

به گزارش جماران، موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) در راستای تدوین تاریخ های محلی انقلاب اسلامی در سال 77 به جمع آوری اسناد و خاطرات از برخی شهرهایی که نقشی کلیدی در پیروزی انقلاب اسلامی داشتند، اقدام کرد. از جمله این شهرها اصفهان بود که رویدادهای این شهر از سال های 40 تا 44 به قلم آقای محمد حنیف در جلد اول از مجموعه پنج جلدی « اصفهان در انقلاب » در سال 83 به چاپ رسید.

از آنجایی که مطالب جمع آوری شده برای تکمیل این حرکت یعنی رویدادهای تاریخی در شهر اصفهان گسترده بود لذا باید بقیه مطالب یعنی از سال 44 تا 58 در جلدهای دیگر منتشر می شد و بقیه این اسناد و خاطرات گردآوری شده در چهار جلد دیگر به قلم عباس نصر آزادانی که خود در بستر حقایق و واقعیت های آن شهر بودند، در بین سال های 70 تا 80 تدوین و نگارش شد و گرچه باز هم دسترسی کامل به همه اسناد نبوده است امااز پشتوانه خوبی برای شناساندن انقلاب به نسل های بعدی برخوردار است.

 

اصفهان در انقلاب

در راستای معرفی جلد اول این کتاب که قبلا به در سال 83 چاپ شده بود، سومین جلسه نشست ماهانه «محفل انس با کتاب» جماران به نقد و بررسی این کتاب اختصاص یافت.

در این جلسه که با حضور محمد حنیف (مولف کتاب)، فضل الله صلواتی از پیشگامان مبارزه بر ضد رژیم ستمشاهی در انقلاب، عباس نصر آزادانی (مولف چهار جلد از این مجموعه) و محمدجواد مرادی نیا برگزار شد، محمدجواد مرادی نیا در قسمتی از گفته هایش به مراحل چاپ کتاب اشاره کرد و گفت: در مرحله اول تیم گردآوری و نویسنده ما جدا بود. یعنی کتاب اصفهان در انقلاب از جمله کتاب هایی است که مرحله تحقیق آن به صورت جدا توسط افراد مختلف انجام شده و نویسنده آن جدا است. اما در مراحل بعدی به این نتیجه رسیدیم که کار گردآوری هم زیر نظر خود نویسنده انجام بگیرد. بر این اساس اصفهان جلد یک توسط آقای دکتر حنیف تألیف شد و چهار جلد بعدی را در خدمت آقای دکتر نصر بودیم که ایشان خودشان اصفهانی هستند و در اصفهان حضور داشتند و با دقت، تیزبینی و ریزبینی قابل توجهی چهار جلد کتاب را تدوین کردند که متأسفانه این کتاب در محاق افتاد و تا امروز این چهار جلد چاپ نشده است. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: امیدواریم مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (س) چهار جلد باقی مانده که اطلاعات بسیار خوب و مفیدی دارد را منتشر کنند که جامعه از این مجموعه بی بهره نماند.

خوشبختانه چاپ اول مجموعه پنج جلدی «اصفهان در انقلاب» در زمستان 96 به زیور طبع آراسته شد و در اختیار علاقمندان تاریخ معاصر و پژوهشگران نهضت امام خمینی قرار گرفت.

مخاطبان محترم برای تهیه این مجموعه می توانند به نمایندگیهای عروج چاپ در سراسر کشور و یا به فروش آنلاین این موسسه مراجعه فرمایند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.