عصر دیروز ۱۲ دی‌ماه، مراسم «عصر دلنشین» به منظور تقدیر از حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا حشمتی«معاون سابق قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی» در سالن اجتماعات خبرگزاری ایکنا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار جماران، عصر دیروز ۱۲ دی‌ماه، مراسم «عصر دلنشین» به منظور تقدیر از حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا حشمتی«معاون سابق قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی» با حضور احمد مسجدجامعی«عضو شورای اسلامی شهر تهران»، عبدالهادی فقهی زاده«معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد» و جمعی از مدیران و فعالان قرآنی در سالن اجتماعات خبرگزاری ایکنا برگزار شد.

حجت الاسلام حشمتی در این مراسم گفت: از زحمت تمامی دوستان و میزبانان محترم تشکر می کنم که بار این زحمت را تحمل کردند. همچنین از بانی اصلی برگزاری این مراسم که آقای مسجدجامعی بودند نیز کمال تشکر را دارم. نفس جمع شدن خادمان قرآنی گرد هم امری مطلوب است. سیره آقای مسجدجامعی نیز در حوزه فرهنگ و هنر برای تمامی اقشار روشن است. لذا امروز نوبت به بنده رسیده است که مورد تفقد تمامی دوستان قرار بگیرم. آنچه که موجب رنج بسیار جامعه ما شده است این است که مردم بیش از حد با یکدیگر نامهربان شدند. ما  قرآنی ها باید این موضوع را  مورد توجه قرار دهیم و فضای همدلی و رافت را در جامعه به وجود آوریم.

وی افزود: این موضوع را تنها آنهایی که با قرآن مانوس هستند باید جبران کنند. طبیعتا از آنجا که محور ما، قرآن و اهل بیت است باید برای این موضوع اهمیت بیشتری قائل شویم. ما  اگر بخواهیم در این دنیا، بهشت را ترسیم کنیم باید خصوصیات آنجا را در این دنیا پیاده کنیم. خداوند در آیه شریفه قرآن می فرماید: «ونزعنا ما فی صدورهم من غل» یعنی ما کینه ها را قبل ورود شما به بهشت از دل هایتان بیرون می آوریم» غل ها همان کینه ها و بدگمانی ها هستند که قبل از ورود به بهشت، آنها را از انسان جدا می کنند. در بهشت، محیط سلام است و اهالی آنجا به یکدیگر سلام می کنند. در آنجا همگان مقابل یکدیگر می نشینند و پشت سر یکدیگر نیستند. از سوی دیگر هیچ کس علیه فرد دیگر بدگویی نمی کند.

حشمتی با بیان اینکه  آنچه در بهشت شنیده می شود «حمد» و سلام است گفت:  اگر بخواهیم بهشت را در دنیا ترسیم کنیم ابتدا باید کینه ها را از دل بزداییم و  بددلی ها را کنار بگذاریم. لذا  شایسته است که حوزه قرآنی در این حرکت پیش قدم شود.

وی در پایان با اشاره به اینکه  آنچه که ما در قرآن می خوانیم باید عمل کنیم اظهار داشت: تنها خواندن کافی نیست. اگر ما موفق به تلاوت ، قرائت، فهم و عمل کردن به قرآن شویم. در زندگی فردی و اجتماعی ما نورانیتی ایجاد می شود و من خدا را شکر می کنم که تاکنون مجموعه های قرآنی، گام های موثری در این مسیر برداشته اند.بدون شک، اگر به آیات شریفه قرآن دل بسپاریم نورانیتی جامعه را فرا می گیرد و کم کم قلب های دارای کدورت را اصلاح می کند. از آقای مسجدجامعی و تمامی عزیزانی که بهانه ای برای شکل گیری این جمع شدند تشکر می کنم.

در ادامه مراسم، حجج الاسلام و المسلمین نوراللهیان و قبادی، همچنین آقایان شیخ لو، فقهی زاده، موسویان و مسجدجامعی در تعریف و تمجید از خدمات حشمتی به ایراد سخن پرداختند.

حجت الاسلام والمسلمین هادی قبادی نیز با اشاره به شخصیت حجت الاسلام حشمتی گفت: از آنجا که بنده در کسوت طلبگی هستم تمایل دارم این نکته را عرض کنم که بیش از دو دهه توفیق همکاری مستقیم و غیرمستقیم با آقای حشمتی داشتم. یک نکته که جزو گمشده های جامعه ما به ویژه در میان ما طلبه هاست این است که ایشان هیچ گاه گرفتار پروتکل های اداری یا پرستیژهای آن چنانی نشد. حتی در این زمینه دچار افراط هم می شد که اعتراض امثال ما را نیز در پی داشت که می گفتیم شما باید پرستیژ این جایگاه را حفظ کنید.

مدیر اداره اماکن منتسب به حضرت امام(س) گفت: با برداشتی که شما اساتید قرآنی از آموزه های قرآنی دارید و امروزه به دلیل برخی شرایط کاری، برخی از هم لباسی های ما، ویژگی های سادگی و بی پیرایگی کم رنگی پیدا کردند امیدوارم این ویژگی آقای حشمتی برای هم لباسی های ما الگو باشد.

عبدالهادی فقهی زاده نیز در این مراسم گفت: معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را از یک منظر می توان یک معاونت موضوع محور تلقی کنیم که در آن هم ابزار نقش جدی دارند هم محتوا، البته تلفیق میان ابزار و محتوا نیز، دشواری های بسیار زیادی را به دنبال دارد. 

وی افزدود: آقای حشمتی در دوران تصدی خود در این معاونت، به نحو شایسته ای، حق مطلب را ادا کردند و ابزارها و محتواها را با یکدیگر ترکیب و تلفیق کردند. آقای حشمتی دارای اخلاص بسیار برجسته و حسن خلق فراوان هستند. ایشان مخلصانه، بدون توجه به القاب و عناوین، با اعتقاد به کارجمعی و رایزنی های سازنده وارد میدان مسئولیت شد. آقای حشمتی، اقداماتش از دو منظر قابل توجه است نخست کارهایی که کردند و دوم کارهایی که نکردند.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه گفت: وی با اخلاص و درایت وارد حوزه های گسترده پژوهشی، هنری و سینمایی شد و توفیقات زیادی در این زمینه ها کسب کرد. وی تنگ نظری و انحصارطلبی در مسئولیت خود نداشت و واقعا از این نظر شایسته تقدیر و تشکر است.

در پایان احمد مسجدجامعی نیز با ذکر خاطره ای از دوره مسئولیت خود در وزارت ارشاد، به تعریف و تمجید از خدمات حجت الاسلام والمسلمین حشمتی پرداخت.

همچنین در پایان مراسم، هدایای مختلفی از سوی مدعوین، به پاس تقدیر و تکریم شخصیت حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا حشمتی، به وی اعطا شد.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.