نخستین جشنواره تئاتر روح الله با هدف ترویج اندیشه امام خمینی (س) در سه بخش تئاتر صحنه ای، خیابانی و نمایشنامه خوانی از اول تا پنجم بهمن ماه 1396 برگزار می شود.

نخستین کارگاه توجیهی - آموزشی جشنواره «نمایشنامه نویسی و تئاتر روح الله» با موضوع «از ایده تا تولید» با حضور استاد عبدالحی شماسی و بیش از 80 نفر از نویسندگان و کارگردانان روز جمعه 5 آبان ماه در نگارستان امام خمینی (س) برگزار شد.

به گزارش جماران، حجت الاسلام و المسلمین عباس کمساری مدیر مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) نمایندگی اصفهان، در خصوص اهداف برگزاری جشنواره تئاتر و نمایشنامه نویسی، گفت: تبیین اندیشه های حضرت امام خمینی(س) در جامعه با استفاده از ابزارهای هنری از جمله تئاتر، به جهت تاثیر گذاری و ماندگاری بیشتری که این آثار هنری دارد، از جمله مهمترین اهداف این جشنواره بوده است.

وی همچنین در خصوص بخش ها و موضوعات ارائه شده در فراخوان این جشنواره توضیحاتی را ارائه کردند.

در بخش اول کارگاه استاد شماسی به پرسش های حاضرین در خصوص نویسندگی و سؤالات پیرامون آن  پاسخ داد.

در بخش دوم این کارگاه نیز با حضور استادان شماسی و جمشیدیان به صورت تخصصی در خصوص نحوه تنظیم نمایشنامه با موضوعات جشنواره روح الله و ارسال آثار تبادل نظر شد.

 لازم به ذکر است مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) نمایندگی اصفهان نخستین جشنواره نمایشنامه نویسی روح الله را با هدف ترویج اندیشه امام خمینی (س) و آشنایی جامعه با گفتمان حضرت امام (س) و  سیره آن حضرت برگزار خواهد کرد. همچنین نخستین جشنواره تئاتر روح الله با هدف ترویج اندیشه امام خمینی(س) در سه بخش تئاتر صحنه ای، خیابانی و نمایشنامه خوانی از اول تا پنجم بهمن ماه 1396 برگزار می شود. 

شرکت کنندگان در این جشنواره مجاز هستند علاوه بر پرداختن مستقیم به شخصیت امام خمینی(س)، به سایر موضوعات مرتبط با اندیشه ها و آثار آن بزگوار بپردازند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.