پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

معاون فرهنگی و هنری موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س):

مجموعه بیت باید به قطب گردشگری انقلاب تبدیل شود

سومین شورای طرح و برنامه، با هدف جمع آوری، تحلیل و اجرای برنامه ها در معاونت فرهنگی، هنری و ارتباطات موسسه تشکیل شد.

به گزارش جماران به نقل از روابط عمومی موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) سومین نشست مدیران معاونت فرهنگی ، هنری با هدف تدوین، بررسی و آماده سازی طرح های فرهنگی و هنری و ارتباطات در بیت تاریخی امام خمینی(ره)  تشکیل و پس از تصویب در سال 96 به اجرا گذاشته خواهد شد.  

در ابتدای این نشست حجت الاسلام والمسلمین کمساری با اشاره به برنامه های معاونت فرهنگی و هنری رویکرد جدید و تنوع بخشی به برنامه ها گفت: امسال بنا داریم زمینه بهتر و بهینه تر برنامه های معاونت فرهنگی و هنری موسسه، بویژه برنامه های مجموعه بیت تاریخی امام در خمین و امکانات موجود آن برای همگان فراهم گردد .

دکتر کمساری افزود: به نظرم مجموعه بیت باید به قطب گردشگری انقلاب تبدیل شود. چون خاستگاه ولادت و رشد حضرت امام در این مکان است، طبعا باید جایگاهی ویژه در حوزه گردشگری انقلاب و متناسب با شان امام قرار گیرد. بعد از احیای بیت به دست با کفایت یادگار امام، مرحوم حاج احمد اقا، بیت مسیر رو به جلویی را پشت سر گذاشت؛ بازسازی و فعال سازی بیت، و برای ایجاد مجموعه فرهنگی و هنری در جوار آن امکانات خوبی را فراهم کرده و ما باید متناسب با نیازهای روز به سمت تعالی آن گام بردارد.

معاون فرهنگی و هنری موسسه افزود: اکنون که در حال تدوین برنامه های فرهنگی و هنری در معاونت هستیم،  امیدوارم که این برنامه ها در این مکان برکت بگیرد لذا این جلسه را این مکان مقدس جایی که مورد عنایت الهی است، برگزار کردیم.

 کمساری افزود: ما امام را یک انسان الهی و عبد صالح خدا و یک عارف واصل میدانیم و از آنچه که در بضاعت مان داریم، مایه می گذاریم تا خدمتی به امام انجام دهیم. باید در نظر داشته باشیم که مکانها به واسطه انتصابشان به افراد و اتفاقاتی که در آن رخ می دهد، مقدس و ارزشمند می شوند. یک عبد خدا در اینجا متولد شده و رشد پیدا کرده و این مکان را نورانی کرده است و باید به قطب گردشگری انقلاب تبدیل شود. 

حجت الاسلام والمسلمین کمساری با اشاره به  تنوع برنامه های فرهنگی و هنری موسسه در سال 96 اشاره و تصریح کرد: برنامه های فرهنگی و هنری و هم برنامه های تولیدی در سال جاری متنوع تر و گسترده تر خواهد بود. تولید 5 عنوان رمان در حوزه امام که اتفاق خوبی در حوزه ادبیات خواهد بود، از جمله این برنامه هاست. کارهای جدیدی در حوزه کودک و نوجوان و بخصوص در حوزه کتاب و برنامه های نمایشی برای کودکان را شروع خواهیم کرد. در حوزه ادبیات علاوه بر جشنواره شعر یار و یادگار، برای نخستین بار جایزه ادبی امام خمینی(ره) را در کشور راه اندازی کنیم. به آثاری که در حوزه مرتبط با اندیشه امام باشد و با حضور معتبرترین چهره های ادبی ایران، بهترین آثار انتخاب و به یک اثر فاخر که بصورت ویژه به موضوع امام پرداخته باشد و با استاندارد های جهانی ادبی هم مطابقت داشته باشد، جایزه معتبر تعلق میگیرد این جایزه  در یک پروسه سه ساله تبدیل به جایزه جهانی  خواهد شد. دبیرخانه جایزه ادبی در آستانه راه اندازی است.  امسال در حوزه سینمایی فراخوان دومین جشنواره فیلم روح الله را خواهیم داد.  امسال مستندهایی در دست تصویب دارم که بعد از تصویب کار ساخت آنها شروع خواهد شد. در حوزه موسیقی چهره های جوان را وارد عرصه می کنیم و تا پایان سال قطعاتی را تولید خواهیم کرد. سمفونی حضرت امام که در سال گذشته تولید شد را تلاش خواهیم کرد که در سالجاری در تالار وحدت با ارکستر سمفونیک جمهوری اسلامی ایران به اجرا درآوریم. مسابقات فرهنگی را در مناسبت های مختلف با استفاده ظرفیت ها موجود در حوزه فضای مجازی بصورت جدی پیگیری خواهیم کرد. تلاش می کنیم اولین نسخه آلبوم های تصویری از حضرت امام که تا کنون تهیه نشده را تا آخر خرداد منتشر کنیم. کمساری افزود: یکی از کارهای مهم  که باید بصورت جدی در باره آن فکر کنیم و طرح آنرا آماده کنیم، طرح گردشگری اماکن منتسب به حضرت امام است که نیاز جدی مجموعه ما محسوب می شود؛ چه در این مکان مقدس، چه در بیت امام در قم و چه در نجف و حسینیه جماران و حرم مطهر امام این ظرفیت گردشگری وجود دارد. اگر بتوانیم یک مسیر گردشگری با محوریت امام که نقطه آغاز آن نیز زادگاه امام در خمین، بعد قم، و بعد هم جماران و حرم امام باشد، بوجود بیاوریم، کار بسیار ارزشمندی است. در حوزه مجلات دوست که با غنای خوبی در سالهای گذشته بدون یک روز وقفه منتشر شده و بعنوان یک زینت در حوزه مجلات خردسال،کودک و نوجوان می توان از آن نام برد تحولاتی در زمینه عرضه آن به جامعه بوجود خواهیم آورد و تلاش داریم تا این منشورات برای مجموعه درآمد زا هم باشد.

دکتر کمساری در پایان با تقدیر از همکاران معاونت فرهنگی و هنری و ارتباطات ، مجموعه اصفهان را چشم و چراغ موسسه دانست و از برنامه های متنوع انجام شده  در این نمایندگی تشکر کرد.    

در این نشست مدیران بخش های مختلف معاونت به ارائه نقدها ،نظرات و دیدگاهها خود در باره برنامه های پیشنهادی و تطابق آن با بودجه معاونت سالجاری پرداختند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.