در بیست و دومین سالگرد ارتحال جانگداز حضرت امام خمینی (س) که دلهای شیدای پیر جماران بیش از همیشه پروازی روح­اللهی دارد، در صحن جوادالائمه (ع) در جوار حرم کریمه اهل بیت حضرت معصومه (سلام الله علیها) در شهر مقدس قم نمایشگاهی برگزار گردید.

مراکز و سازمانهای متعددی در این نمایشگاه بزرگ که با محوریت «امام، رهبری و انقلاب اسلامی» دائر گردیده به عرضه فعالیتها و محصولات علمی ـ فرهنگی خود پرداخته اند. بخش عمده نمایشگاه اختصاص به مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) ـ دفتر نمایندگی قم دارد که با داشتن 14 غرفه از بخشهای مختلف و متنوعی تشکیل شده است.

غرفه نخست به فروش کتابهای مؤسسه اختصاص یافته است که از غرفه آرایی و استقبال خوبی برخوردار می باشد.

غرفه «کتابخانه تخصصی امام خمینی (س) و انقلاب اسلامی» به نمایش بخشی از کتب و نسخ خطی و نشریات اختصاصی خود اقدام نموده است.

در غرفه «پژوهش» بخشی از محصولات پژوهشی و طرحهای کوچک و بزرگ در حال انجام به نمایش گذاشته شده است.

در غرفه «خاطرات» علاوه بر به نمایش گذاشتن تصاویر یاران و شاگردان امام که واحد خاطرات مؤفق به مصاحبه و ضبط خاطرات آنها شده، قسمتهایی از خاطرات مکتوب و نیز کتابهای خاطرات بعضی از یاران امام به نمایش گذاشته شده است. نمایش فیلمهای ویژه حضرت امام از رایانه این واحد بسیار پرجاذبه جلوه کرده است.

واحد «همایش­ها» با اختصاص غرفه ای به خود، به نمایش مجموعه آثار همایشهای برگزار شده توسط مؤسسه در قم و تهران اقدام کرده است.

در غرفه اختصاص «دانشنامه» بازدید کنندگان در جریان جزئیات طرح بزرگ دانشنامه امام خمینی قرار خواهند گرفت.

در غرفه «خاندان امام خمینی(س)» شجره­نامه امام و کتابهای مربوط به خانواده ایشان به نمایش گذاشته شده است و با پخش تصایر توسط رایانه، بازدیدکنندگان با خاندان بزرگوار امام آشنا می شوند.

در غرفه «امام و رهبری» سخنان امام خمینی درباره رهبر معظم انقلاب و نیز سخنان رهبری درباره امام خمینی در قالبهای مختلف ارائه شده و کتابهای متعدد و متنوعی در موضوع «ولایت فقیه» در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته است.

در غرفه «امام و مردم قم» سخنان نغز و شیرین و به یادماندنی حضرت امام درباره «قم» و «مردم شریف، متدین و انقلابی قم» به نمایش گذاشته شده است.

در غرفه «آموزش» بازدیدکنندگان در جریان برنامه ها و دوره های آموزش قرار می گیرند. در این غرفه تعدادی از جزوات آموزشی واحد مربوطه به نمایش گذاشته شده است.

در غرفه «امام و سایر ملل» علاوه بر عرضه جزوه ای از سخنان شخصیتهای خارجی درباره امام خمینی(س) بخشی از نامه های ارسالی به امام، توسط رایانه به نمایش گذاشته شده است.

غرفه «دیدار با امام» به نمایش فیلمی که صحنه هایی از زندگی حضرت امام در میان خانواده را نمایش می دهد، اختصاص یافته و مورد استقبال بازدیدکنندگان نمایشگاه می­باشد.

از بخشهای جالب نمایشگاه «غرفه عکس» می باشدکه در آن جایگاه امام در حسینیه جماران در قلب نمایشگاه تعبیه شده است.

آخرین غرفه، « امام و کودکان» نام دارد، که توسط مربیان هنرمند کودک و نوجوان در صبح و عصر به اجرای زنده برنامه برای کودکان و نوجوانان می پردازند و بازدیدکنندگان فراوانی دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.