در این جشنواره که با محورهای امام خمینی (س) حقیقت همیشه زنده تاریخ ، انقلاب اسلامی فصل بیداری ملت ها ، ولایت محور وحدت برگزار شد، 15 نفر در رشته های شعر، داستان، نثر ادبی، نثر تحقیقی (مقاله) و ترانه برگزیده شدند بخش ویژه این دوره از جشنواره یار و یادگار نیز به علامه و مفسر گرانقدر آیت الله شهید سید مصطفی خمینی اختصاص یافته بود. در این جشنواره به آثار برگزیده مختلفی در بخش های داستان، شعر، ترانه، نثر ادبی و نثر تحقیقی جوایزی اهدا شد.

 

چهارمین دوره جشنواره ادبی یار و یادگار به همت موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (س) پنجم اسفندماه با معرفی برگزیدگان بخش های مختلف در حوزه هنری به کار خود پایان داد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبری جماران، در این جشنواره که با محورهای امام خمینی (س) حقیقت همیشه زنده تاریخ ، انقلاب اسلامی فصل بیداری ملت ها ، ولایت محور وحدت برگزار شد، 15 نفر در رشته های شعر، داستان، نثر ادبی، نثر تحقیقی (مقاله) و ترانه برگزیده شدند بخش ویژه این دوره از جشنواره یار و یادگار نیز به علامه و مفسر گرانقدر آیت الله شهید سید مصطفی خمینی اختصاص یافته بود.
در این جشنواره به آثار برگزیده مختلفی در بخش های داستان، شعر، ترانه، نثر ادبی و نثر تحقیقی جوایزی اهدا شد.
در بخش شعر، سارا سادات باختر با شعر " مردی از قبیله دریا و پرواز سرخ"، مریم کرباسی با شعر " سرچشمه باران" و محمدجواد شاهمرادی با شعر " مجموعه ای از سروده هایی با مضمون امام خمینی(س) " در رتبه های اول تا سوم قرار گرفتند.
در بخش ترانه، سینا میرزایی با اثر " ولایت ادامه داره " و مطهره عباسیان با ترانه " قصه باغ ما " رتبه های اول و دوم را کسب کردند و هیات داوران جشنواره در این بخش هیچ اثری را شایسته احراز رتبه سوم ندانست.
اهدای جوایز بخش شعر و ترانه توسط عبدالجبارکاکایی، کامران شرفشاهی از اعضای هیات داوران، محمدرضا سعادتی مشاور هنری موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) و مرادی معاون اداری مالی این موسسه صورت گرفت.
در بخش داستان کبری زارع پاکدل با اثر " دل آشوبه زینت"، مصطفی میرزایی با " آن طوفان یک معجزه بود" و معصومه عیوضی با " اعلامیه ی صدادار" رتبه های اول تا سوم را کسب کردند.
در بخش ادبیات کودک و نوجوان نیز هیات داوران جشنواره جایزه رتبه اول را بخاطر "سروده هایی با مضمون امام(س) و یادگاران ایشان" به سید احمد میرزاده و جایزه رتبه دوم را بخاطر شعر "از تبار ابراهیم و هم سفره ی خورشید" به هادی فردوسی و جایزه رتبه سوم را بخاطر شعر "خورشید خوبی ها و شانه های خورشید" به محمد سرابی اهدا نمود.
در بخش نثر ادبی و نثر تحقیقی جایزه اول به لیلا حسینی با دو اثر ادبی "خورشید عشق و یک شاخه گُل" تعلق گرفت؛ در این بخش سامره دارات به خاطر نثر ادبی " چنین است راه عشق" با موضوع شهید سید مصطفی خمینی(ره) جایزه مقام دوم را دریافت کرد. جایزه رتبه سوم نیز به خاطر مقاله "رهبری امام(س) در جریان انقلاب از دیدگاه جامعه شناسی" به کامبیز حضرتی تعلق گرفت.
جوایز این بخش توسط محمدرضا اصلانی عضو هیأت داوران، دبیر جشنواره حمید هنرجو، سهراب هادی مشاور هنری موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) و حجت الاسلام موسوی مسوول نمایندگی این موسسه در شهر قم اهدا شد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.