پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

گفت و گو با عاطفه خادم الرضا ، نفراول بخش نمایش فیلم جشنواره آئینه و آفتاب

سوژه های جنگ و دفاع مقدس برایم جذاب هستند

عاطفه خادم الرضا ، نویسنده و کارگردانی است که علیرغم جوانی حرفهای زیادی درعرصه هنربرای گفتن دارد وی نظرهیئت داوران ششمین جشنواره آیینه و آفتاب را به خود جلب کرد . خادم الرضا دربخش ویژه جشنواره آئینه و آفتاب با موضوع جایگاه زن در جامعه از دیدگاه امام خمینی(س) با اثر " دربهشت قدم بردار" توانست مقام اول را به خود اختصاص دهد .

درباره اثرتان توضیح بدهید و به نظر شما چه ویژگی ای داشته که مورد توجه هیئت داوران قرارگرفته است؟

فیلم در ارتباط با دوران بعد از جنگ است ، درباره مادری که مدتها به دنبال پسرش است و از وی خبری ندارد، با وجود اینکه پسر بازنگشته است ولی مادر لحظات تنهایی و انتظار حضور پسر را در زندگی حس می کند. در نهایت می فهمد که پسرش به شهادت رسیده است.

دلیل اصلی ساخت اثر و انگیزه تان را بیان کنید ؟

فیلمانه این فیلم به من پیشنهاد شد. البته قبلا توسط خانم علیزاده نگارش شده بود . من اینکار را بازنویسی کردم انجمن سینما هم به دنبال یک کارگران بود به دلیل علاقه ام به سوژه های جنگ و دفاع مقدس و جذابیتی که برایم دارد اینکار را پذیرفتم.

چنین جشنواره هایی ( آیینه وآفتاب ) در افزایش و پررنگ کردن ساخت آثاری درزمینه امام و انقلاب اسلامی چقدرمی توانند تاثیرگذار باشند ؟

اصولا جشنواره هایی که با چنین موضوع هایی خاص و هدفمند هستند ، بسیار با شکوه برگزار می شوند حمایت های مالی انجمن سینمایی نیز نقش بسیار مهمی در اجرای آن دارد . مسلما فیلم هایی که مورد توجه هیئت داوران قرار می گیرند باید به لحاظ مالی نیز حمایت شوند و همین حمایتها می تواند تبلیغی برای رسیدن به خواسته های برگزار کنندگان جشنواره باشد .

مهمترین ویژگی امام خمینی (س) ازنظر شما چیست ؟

قدرت کلام امام به نظرمن مهمترین خصوصیتی است که می توانم بیان کنم .

عواملی که شما را درساخت این فیلم یاری کردند را نام ببرید ؟

نویسنده و کارگردان این اثرخودم بودم . نویسنده اولیه: خانم فاطمه علیزاده ، فیلمبردار و صدابردار : حسین خادم الرضا ، بازیگر : اشرف خادم الرضا و در نهایت انجمن خانه سینما تهیه کنندگی این اثر را به عهده گرفت .

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.