سرپرست معاونت پژوهشی مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (س) ضمن اعلام اینکه همایش بین المللی «حقوق مردم و حکومت دینی در اندیشه امام خمینی (س)» طی روزهای هفتم و هشتم مهر ماه امسال در پژوهشکده امام خمینی و انقلاب اسلامی برگزار می شود، به تشریح برنامه های این همایش پرداخت.

علی داستانی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، اعلام کرد: همایش بین المللی «حقوق مردم و حکومت دینی در اندیشه امام خمینی (س)» توسط مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی در روزهای چهارشنبه (7 مهر 95) و پنج شنبه (8 مهر 95) در سالن همایش های پژوهشکده امام خمینی و انقلاب اسلامی برگزار می شود.

دبیر اجرایی همایش بین المللی «حقوق مردم و حکومت دینی در اندیشه امام خمینی» گفت: این همایش با حضور یادگار گرامی امام، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی و صاحب نظران حوزه و دانشگاه و علاقمندان به آراء و اندیشه های امام خمینی (س) برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: در روز اول همایش (7 مهر ماه) که از ساعت 15 آغاز خواهد شد، بعد از قرائت آیاتی چند از قرآن کریم و سرود جمهوری اسلامی ایران و گزارش دبیر علمی همایش، چهار مقاله توسط اساتید برجسته حوزه و دانشگاه ارائه خواهد شد. همچنین از ساعت 19 تا 21 همان روز میزگرد علمی با موضوع حقوق شهروندی در اسلام با تأکید بر دیدگاه امام خمینی (س) انجام خواهد شد.

داستانی افزود: در روز دوم (8 مهر ماه) که از ساعت هشت صبح آغاز خواهد شد، 3 نشست علمی خواهیم داشت که عناوین آنها عبارتند از:

1) «مسائل ساختاری حکومت اسلامی» که در این نشست 5 نفر از صاحب نظران ارائه بحث خواهند داشت.

2) «مباحث بنیادین حکومت اسلامی و حقوق مردم»، که هفت نفر از اساتید ارائه بحث و مقاله خواهند داشت.

3) «مباحث حقوق مردم» که در این نشست نیز 6 نفر از اساتید حوزه و دانشگاه ارائه بحث و مقاله خواهند داشت.

وی در زمینه انتشار آثار ارائه شده در این همایش نیز اظهار داشت: مجموعا 8 عنوان اثر در این همایش خواهیم داشت که شامل 3 جلد مجموعه مقالات همایش، 3 جلد مجموعه مباحث نشست های علمی و کارگروه های تخصصی (که در طول 2 سال در تهران و قم با حضور اساتید و کارشناسان برجسته حوزه و دانشگاه برگزار شده)، یک جلد مصاحبه های علمی به عنوان ویژه نامه همایش و یک جلد نیز چکیده مقالات ارائه شده در پیش همایش سال 94 است.

سرپرست معاونت پژوهشی مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (س) گفت: بیش از یکصد عنوان مقاله به این همایش ارسال شد که در کارگروه ها و کمیته علمی توسط اساتید برجسته ارزیابی شده و مقالات برتر در طول برگزاری همایش ارائه خواهد شد.

وی تأکید کرد: این همایش در راستای تبیین و ترویج اندیشه های بلند امام خمینی است که با مشارکت صاحب نظران، اساتید، دانشگاهیان و حوزویان است تا بستری مناسب برای بازخوانی مستمر اندیشه و سیره معمار بزرگ انقلاب اسلامی از رهگذر تضارب آراء اندیشه متنوع صاحبنظران بدست آید.

داستانی افزود: هدف علمی همایش ارائه راهکارهای جدید و طرح فرضیه های نوین در تأمین حقوق مردم در حکومت و بررسی و تحلیل دیدگاه های موجود در این زمینه است که در طول 2 سال در کارگروه ها و نشست های علمی برگزار شده و نتیجه آن در 2 روز برگزاری همایش ارائه خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.