برگزیدگان سومین دوره جشنواره ادبی یار و یادگار که در بخش های مختلف شعر، ترانه، داستان و نثر ادبی و تحقیقی و بخش ویژه با موضوع بانوی انقلاب اسلامی توانسته اند حائز رتبه های برتر این دوره از جشنواره یار و یادگار شوند در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به بیان بخشی از اهداف و انگیزه های خود پرداختند و همچنین ارزیابی خود را از نحوه اجرا و سطح جشنواره بیان کردند.

سومین دوره جشنواره ادبی یار و یادگار ششم اسفندماه با معرفی برگزیدگان بخشهای مختلف در محل سالن سوره حوزه هنری به کار خود پایان داد. این جشنواره که در یادبود حجه الاسلام و المسلمین حاج احمد خمینی یادگار حضرت امام(س) برگزار می گردد در سومین دوره خود بخش ویژه ای را نیز با عنوان بانوی انقلاب اسلامی به یادبود همسر گرانقدر حضرت امام(س) اختصاص داده بود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، در این جشنواره که با محورهای امام خمینی(س) حقیقت همیشه زنده تاریخ، انقلاب اسلامی فصل بیداری ملتها، مهر میهن، عشق ولایت و در بخش ویژه با محوریت بانوی انقلاب برگزار شد، 20 نفر در رشته های شعر، داستان کوتاه و بلند، نثر ادبی، نثر تحقیقی (مقاله) و ترانه برگزیده شدند. آن چه در پی می آید گفتگو با برگزیدگان این جشنواره است که به بیان بخشی از اهداف و انگیزه های خود پرداختند و همچنین ارزیابی خود را از نحوه اجرا و سطح جشنواره بیان کردند.

سید رحیم حسینی میر محمدی که با شعر بانوی صبر توانست رتبه اول بخش ویژه جشنواره ادبی یار و یادگار را از آن خود کند در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران گفت: بنده سالهاست در زمینه شعر فعالیت دارم و در زمینه شعر آئینی شعر می گویم.اشعارم در زمینه ائمه اطهار و شخصیت های شاخص و موثر انقلاب اسلامی است و سعی می کنم در جشنواره هایی که با این مضامین برگزار می شود شرکت کنم تا بتوانم تا حدودی دینم را نسبت به انقلاب و ارزش ها ادا کنم. زمانی که از طریق رسانه ها از برگزاری این جشنواره و موضوع ویژه آن مطلع شدم یک مثنوی با موضوع تجلیل از بانوی انقلاب اسلامی بانو خدیجه ثقفی ارسال کردم و سعی کردم شخصیت ایشان را که در کنار حضرت امام با صبوری و ایثار به شکل گیری و پیروزی انقلاب کمک کرده است بیان کنم.
وی در ارزیابی جشنواره افزود: از دید من با توجه حضور داوران ارزنده و شعرای برجسته انقلاب اسلامی و آثار ارائه شده که آثار زیبا و ارزنده ای بود جشنواره از سطح مناسبی برخوردار بود. به نظر من باید چنین جشنواره ای تداوم پیدا کند تا تفکر انقلاب اسلامی و شخصیت های آن در سطح کشور به قشر جوان شناسانده شود.جشنواره به لحاظ نحوه اجرا نیز نظم و برنامه ریزی خوبی داشت و مخاطبین نیز استقبال خوبی داشتند که نشان دهنده اطلاع رسانی و برنامه ریزی مناسب برگزارکنندگان است.
محمد علی گودینی نفر دوم بخش ویژه با داستان اشتیاق در فراز در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی و خبری
جماران عنوان کرد: هدف بنده از شرکت در جشنواره زنده نگه داشتن یاد حضرت امام خمینی (س) است که دین بزرگی برگردن مردم ایران و دنیا دارند.
گودینی با اشاره به سطح جشنواره اضافه کرد: جشنواره با توجه به عنوان و نام حضرت امام که این جشنواره به یاد ایشان برگزار می شود از سطح مناسب شأن حضرت امام برخوردار نیست و باید مسئولین در این رابطه همت کنند تا اطلاع رسانی گسترده تری صورت بگیرد و جشنواره در سطح ملی برگزار شود؛ جشنواره های ادبی مشابهی نظیر جایزه جلال آل احمد و پروین اعتصامی با اطلاع رسانی گسترده تری برگزار می شود. چنین جشنواره ای باید در شان نام امام خمینی (س) باشد و در سطح بالاتری برگزار شود.
گودینی افزود: گنجاندن بخش خاطرات عموم مردم از انقلاب و حضرت امام نیز باید دراین جشنواره گنجانده شود واگر قرار است آثار ارسال شده منتشر شوند گنجاندن خاطرات نیز در کنار این آثار مناسب خواهد بود.
کوروس احمدی نفر سوم بخش ویژه با ترانه مادر صبح و ستاره نیز گفت: با توجه به علاقه مردمی به خانواده حضرت امام واهداف والایی که ایشان دنبال می کردند که مسیر آفرینش آثار ادبی با مضامین الهی را مشخص می کند باید زمینه ای را برای تشویق و ایجاد انگیزه در جوانان فراهم کرد و این جشنواره بستر مناسبی برای این موضوع است.
وی در ارزیابی کیفیت جشنواره افزود: سطح شرکت کنندگان در جشنواره مناسب بود. برخی از کسانی نیز که در میان برگزیدگان این جشنواره قرار داشتند از شاعران جوان و شناخته شده هستند. از لحاظ کیفی اشعاری که قرائت شد بسیار مناسب بود و استعداد ها جوان نیز استقبال خوبی از جشنواره داشتند امیدوارم که سال های آینده این جشنواره پررونق تر و در زمینه های بیشتر برگزار شود.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.