پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در جلسه کمیته امور جوانان ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی (س) مطرح شد؛

لزوم ترسیم یک چهره حقیقی از امام/ تفاوت مراسم امسال با سال های گذشته

مسئول کمیته امور جوانان، دانشگاهیان و فرهنگیان ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی (س) با تاکید بر لزوم ارائه چهره ای حقیقی از امام در عصر کنونی، از مطرح شدن مباحث نرم افزاری در کنار حرم حضرت امام سخن گفت.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، سید احمد حسینی در نخستین جلسه این کمیته که در محل ستاد مرکزی برگزار شد، با اشاره به اظهارات مطرح شده در نخستین جلسه ستاد که با حضور حجت الاسلام و المسلمین محمد علی انصاری برگزار شد، اظهار کرد: همانگونه که در نخستین جلسه ستاد مرکزی مطرح شد، امسال 14 خرداد مصادف با روز جمعه شده و از این منظر طبیعی به نظر می رسد که نوع نگاه به این روز با توجه به تلاقی آن با روز جمعه، نسبت به سال های گذشته متفاوت است.

وی ادامه داد: یکی از بحث های مطرح شده در این خصوص، برگزاری مراسم نماز جمعه است که براساس اظهارات حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی و طبق تاکید مقام معظم رهبری، این مراسم جدا از مراسم بزرگداشت حضرت امام خواهد بود.

مسئول کمیته امور جوانان، دانشگاهیان و فرهنگیان ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی (س) تصریح کرد: بیشتر افراد شرکت کننده در مراسم بزرگداشت حضرت امام، مخاطبان کمیته ما یعنی جوانان، فرهنگیان و دانشگاهیان هستند.

حسینی ادامه داد: جوانان امروز از نظر سنی حضور امام را در دوران حیاتشان درک نکرده اند و آنچه را که از امام می دانند، در قالب نقل قول های منتقل شده است، لذا ترسیم یک چهره حقیقی از امام، فعالیت ها و افکار ایشان کار بسیار دشواری است.

وی یادآور شد: جاذبه های حضرت امام باعث شده تا زمانی که صحبت از ایشان به میان می آید، تمامی افراد به سوی ایشان جذب شوند. مشخص است که جامعه ما برای ترویج افکار و اندیشه های امام کاری انجام نداده و جمع شدن ما دور یکدیگر به صورت سالانه، کارهایی مقطعی بوده و جنبه مسکن دارد.

حسینی افزود: لزوم ترویج اندیشه های حضرت امام در مدارس، حوزه ها و دانشگاه ها بیش از پیش احساس می شود. کمیته جوانان ستاد بزرگداشت امام از لحاظ حساسیت و مخاطبانش، در مقابل کمیته های اجرایی ستاد سالگرد از اهیت بالایی برخوردار است به همین دلیل در روند تشکیل این کمیته، بر دائمی بودن آن حکم داده شد.

وی خاطرنشان کرد: با آماده شدن حرم مطهر امام در سال گذشته، از این پس بیشتر بحث های نرم افزاری در کنار حرم باید مدنظر قرار بگیرد از جمله موضوعات مربوط به موزه امام به نحوی که هر فردی ضمن زیارت حرم امام، در بحث های فرهنگی هم شرکت کنند.

در ادامه این برنامه ضمن بیان برنامه های دستگاه های مختلف برای ستاد سالگرد حضرت امام، قاسمی نماینده معاونت فرهنگی مؤسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام ضمن بیان برنامه های این معاونت برای ستاد بزرگداشت، گفت: معاونت فرهنگی امسال فعالیت های خود را در 9 بخش انجام می دهد که نشریان نخستین بخش است.

وی همچنین اظهار کرد: انتشار 11 عنوان کتاب و 7 رمان در بخش کتاب ها، تولید 5 نرم افزار در بخشی با همین عنوان، تبلیغات، برگزاری جشنواره های متعدد، برپایی 4 مسابقه کتابخوانی، پیامکی، عکاسی آنلاین و ورزشی در بخش مسابقات، تولیدات هنری، صوتی و تصویری، برگزاری نمایشگاه و برگزاری 8 نشست از دیگر برنامه های تدارک دیده شده معاونت فرهنگی مؤسسه است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.