پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

همزمان با ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان،

نخستین دوره «شب شعر عاشورایی حضور» برگزار می شود

معاون فرهنگی، هنری و ارتباطات مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی گفت: شاعران و نغمه سرایان عاشورایی برداشت های معرفتی خود را از ادبیات عاشورایی، که بخشی از ادبیات آیینی ماست، در شب شعر بزرگ عاشورایی «حضور» در قالب شعر بیان خواهند کرد.

به همت معاونت فرهنگی، هنری و ارتباطات مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س)، شب شعر بزرگ عاشورایی «حضور» در حسینیه جماران برگزارمی شود.

به گزارش جماران، حجت الاسلام و المسلمین علی کمساری با بیان این مطلب گفت: این مراسم معنوی با حضور شاعران آئینی برجسته کشور مثل مصطفی محدثی خراسانی، میلاد حسنی، هادی جانفدا، محمدسعید میرزایی، سید مهدی موسوی، فراز ملکیان، علی فردوسی و چند تن دیگر از شاعران و با اجرای خانم مژده لواسانی برگزار می شود.

معاون فرهنگی، هنری و ارتباطات مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی تصریح کرد: شاعران و نغمه سرایان عاشورایی برداشت‌های معرفتی خود را از ادبیات عاشورایی، که بخشی از ادبیات آیینی ماست، در شب شعر بزرگ عاشورایی «حضور» در قالب شعر بیان خواهند کرد.

وی یکی از رسالت های شعر عاشورایی را دمیدن روح آزاد اندیشی و عزت طلبی در جامعه دانست و ابراز امیدواری کرد روحیه ظلم ستیزی، شهادت طلبی و مبارزه با دشمن که از فلسفه قیام عاشورا است همچنان در جامعه ساری و جاری باشد.

گفتنی است که نخستین دوره سوگواره شب شعر عاشورایی «حضور» با هدف ترویج فرهنگ عاشورا و زنده نگه ‌داشتن فرهنگ حسینی (ع)، به همت معاونت فرهنگی، هنری و ارتباطات مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س)، عصر روز چهارشنبه(27 شهریور ماه 98) از ساعت 17 الی 19 در حسینیه جماران برگزار می شود.

شب شعر عاشورایی حضور

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.