کنفرانس بین ‌المللی ظرفیت ‌های راهبردی آموزه‌ های اسلام پنجم تیر ماه در دانشگاه تهران برگزار می‌ شود.

نخستین کنفرانس بین ‌المللی «ظرفیت‌ های راهبردی آموزه‌ های اسلام در تحقق همزیستی مسالمت ‌آمیز» ، 5 تیر 1398 به میزبانی دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران برگزار می ‌شود.

به گزارش جماران، مصطفی ذوالفقار طلب، در خصوص نحوه برگزاری این کنفرانس گفت: در این کنفرانس یک ‌روزه اندیشمندان اسلامی، ‌نخبگان دانشگاهی و صاحب ‌نظران داخلی و خارجی حضور یافته و پیرامون  مباحث نهادینه ‌سازی فرهنگ انسجام و همزیستی مسالمت ‌آمیز در جهان اسلام به بحث و تبادل نظر خواهند پرداخت.

رئیس برگزاری کنفرانس بین‌ المللی «ظرفیت‌ های راهبردی آموزه‌ های اسلام در تحقق همزیستی مسالمت ‌آمیز» افزود: چالش‌ های فراروی تحقق همزیستی مسالمت ‌آمیز، راهبردها و راهکارهای تحقق این همزیستی و مبانی اصول و جایگاه همزیستی مسالمت‌ آمیز در آموزه‌ های اسلامی را  از جمله محورها و اهداف این کنفرانس است.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری این کنفرانس در شرایط کنونی جهان یادآور شد: این نشست بین ‌المللی با توجه به  شرایط کنونی جهان، اهداف متعددی را با نگاه تقویت و بازشناسی همزیستی مسالمت ‌‌آمیز در جهان اسلام مورد نظر قرار داده است. در این کنفرانس اندیشمندان، دانشگاهیان و روحانیون اسلامی با ارائه مقالاتی به شناخت بیشتر مبانی نظری وحدت‌ گرا در همزیستی مسالمت ‌آمیز مبادرت خواهند کرد.

ذوالفقار طلب تصریح کرد: بازشناسی ظرفیت‌ های نظری اندیشمندان وحدت‌ گرای اسلامی و همشناسی و درک متقابل متفکران جهان اسلام از یکدیگر و‌ همچنین شناخت عوامل واگرا و نقش آن در عدم تحقق همزیستی مسالمت ‌آمیز به‌صورت جدی مورد توجه حاضران و مدعوین کنفرانس قرار خواهد گرفت. البته جایگاه تسامح،‌ مدارا و صلح در آموزه‌های اسلامی و جایگاه حقوق بشر در آموزه‌های اسلامی نیز در این کنفرانس مورد بازشناسی و بررسی قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در نخستین کنفرانس بیش از یکصد میهمان داخلی و خارجی شرکت خواهند کرد، افزود: علاوه بر میهمانان داخلی،‌ اندیشمندانی از کشورهای اسلامی آسیایی، شبه قاره هند،‌ آسیای میانه و قفقاز و کشورهای عربی به کنفرانس دعوت شده ‌اند که در نشست‌های مختلف به بررسی موضوعات پیش بینی شده خواهند پرداخت.

رئیس برگزاری کنفرانس بین‌ المللی «ظرفیت‌ های راهبردی آموزه‌ های اسلام در تحقق همزیستی مسالمت ‌آمیز»، در پایان اظهار داشت: مقالات متعددی در چارچوب اهداف کنفرانس توسط اندیشمندان ارائه خواهد شد و تا کنون حدود 98 مقاله کامل و 180 چکیده مقاله به کمیته علمی کنفرانس از داخل کشور و همچنین سراسر جهان رسیده است که با نظر هیأت علمی متشکل از استادان برجسته دانشگاه ارزیابی و انتخاب می‌ شوند.

 

کنفرانس بین ‌المللی ظرفیت ‌های راهبردی آموزه‌ های اسلام

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.