به گزارش جماران، حبیب احمدزاده رمان‌نویس، مستندساز، فیلمنامه‌نویس در یادداشتی نوشت: 

 

تقدیم به حمید فرخ نژاد 

امروز عصر در روستای گرمه خروسی برای مردم و بچه ها جشن گرفته شد 

اما این دوتا ویلچر در عکس آخر این گزارش داستان دارد . یک مدت پیش بود که حمید فرخ نژاد یکصد و خورده ای ویلچر ، وقف بیمارستانها و آسایشگاههای معلولین و سالمندان و نیازمندان در خانه مانده  آبادان و خرمشهر کرده بود و چون به سردار مکی اعتماد مطلق داشت، ایشان را متصدی تقسیم کرده بود، آقا مکی هم با دقت اول  گروههای شناسایی خودش را تک به تک در منازل فرستاده و پس از تایید صحت ادعا ،  بتدریج به آنان ویلچرها را در سطح منطقه  اهدا میکرد .

دست بر قضا در قضیه سیل ، خانواده ای که دارای دو فرزند معلول ، که در روستای گرمه خروسی شادگان  زندگی می کردند ، حاضر به ترک خانه و کاشانه که هر لحظه آب در پیرامونش بالا و بالاتر میرفت نبودند .

حدود ساعت یک شب سردار به سروقتشان میرود و علت اصرار بر عدم ترک را میپرسد و مادر خانه میگوید من با این دو  بچه معلول کجا بروم که قدرت حرکت ندارند . سردار مکی همان نیمه  شبی گاز ماشین را از این روستا در شادگان گرفته و خود را به انبار باقیمانده ویلچرها در آبادان رسانده و  دو دستگاه ویلچر را در صندوق ماشین شخصی خود  انداخته و سریعا به شادگان برمیگردد . خلاصه با اهدا این دو ویلچر ارسالی حمید فرخ نژاد، مادر معلولان هم با پسرانش همان شب حادثه ، حاضر به تخلیه خانه می شوند .

از اتفاق روزگار در برگشتن از جشن امروز این دو برادر را در منزلشان زیارت کردیم. آنان با پایین آمدن سطح آب و رفع خطر بعد از دو هفته به خانه برگشته بودند. آنان سردار را شناخته و  هردو برای آقا مکی دست تکان دادند ، پیاده شدیم و داستان را که فهمیدیم  این عکس را به یادگار با آنان گرفتیم .

بله حمیدجان ویلچر هایت چه کردند..

تو نیکی میکن و در دجله انداز 

که ایزد در بیابانت دهد باز

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.