پایگاه خبری جماران: تقارن ماه رجب و بهار طبیعت بهانه ای است تا هر روز عکسی را از حضرت امام خمینی (س) با هم مرور کنیم.

 

شرح عکس بالا:

جماران. اوایل دهه شصت. حضرات آیات توسلی و حسن صانعی در کنار امام دیده می شوند. 

پس از آنکه امام راحل از محل سکونت خویش در منطقه دربند تهران رضایت نداشته و به دنبال سکونت در محلی ساده تر بودند، حجت الاسلام و المسلمین امام جمارانی از روحانیون سرشناس و مبارز تهران به ایشان پیشنهاد اقامت در منزل مسکونی خویش و برخی بستگان درجه یک شان در جماران را با امام در میان گذاشتند. 

در نهایت پس از بازدید همسر امام از آن منزل، این محل برای اقامت رهبر کبیر انقلاب انتخاب شد و امام در اردیبهشت ماه سال 1359 به جماران نقل مکان کردند.

خوب است بدانیم محدوده ای که تاکنون با عنوان «بیت امام» شناخته می شود، از یکسو متشکل از محل سکونت امام، همسرشان، مرحوم یادگار امام و خانواده ایشان و از طرف دیگر محل ملاقات های خصوصی و دیدارهای عمومی رهبر کبیر انقلاب(حسینیه جماران) را شامل می شود.

این مجموعه همچنین دفتر امام(با تعداد کارکنان اندک) و محل امور ستادی و استراحتگاه پاسداران محافظ امام را در خود جای می داد.

همچنین در آن زمان بنا به ضرورت های غیرقابل انکار امنیتی و حفاظتی، محدوده پشت منزل امام نیز در اختیار قرار گرفته بود تا از تهدیدهای آشکار و نهان تروریستی که در دهه شصت به اوج خود رسیده بود، جلوگیری شود.

نکته جالب آنکه در همان زمان، تعدادی کثیری از ساکنین کوچه محل اقامت امام را افراد محلی و غیرحکومتی تشکیل می دادند و اینگونه نبوده و نیست که تمام محله جماران یا کلّ کوچه یاد شده در اختیار بیت امام باشد. 

حال بدون توضیح بیشتر خوب است با توجه به برخی سخنان اخیر، قضاوت کنیم که اساسا چه مساحتی از این محله باقی می ماند که بخواهد در اختیار شخص امام باشد؟!

در طول سالهای اخیر همواره از جهات مختلف زندگی امام، عکس های مختلف و فیلم هایی منتشر شده است که از جمله آنها می توان به فیلم نماز جماعت امام در حیاط منزل ایشان (که همواره از صدا و سیما پخش می شود) و هم چنین فیلم قدم زدن امام با یادگارشان اشاره کرد. 

انتشار فیلم ها و عکس های مختلف از داخل بیت و محل زندگی امام، بهترین جواب به کسانی است که بیت امام را به پنهان کاری در این زمینه متهم می کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
8 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.