گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

از ابتدای سال 97 تاکنون صورت گرفت:

بازدید بیش از صد هزار نفر از بیت امام خمینی(س) در قم

مدیر امور فرهنگی و ارتباطات مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی قم آمار بازدید سال 97 گردشگران داخلی و خارجی از بیت امام خمینی(س) در قم را اعلام کرد.

مدیر امور فرهنگی و ارتباطات مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی قم، با اشاره به استقبال گردشگران داخلی و خارجی از بیت امام خمینی(س) در قم، گفت: این بیت هر لحظه پذیرای مردمی از هند، پاکستان، لبنان، بحرین، عراق، عربستان، اروپا و امریکا است و قومیت­ های مختلف در این بازدیدها جویای حال هم می شوند و به امام که نقطه اشتراک همه است ابراز احساسات می­ کنند.

حسین عرب پور  در گفت و گو با جماران، با اشاره به انبوه بازدیدها از بیت تاریخی حضرت امام واقع در محله یخچال قاضی قم، اظهار داشت: این  بیت امام که یادآور مهمترین خاطرات و اتفاقات دهه سی و چهل انقلاب اسلامی است، صدها نفر را همه روزه پذیرایی می­ کند. مهمترین بازدیدکنندگان این مکان تاریخی در گروه­ های مختلف توریستی و کاروان دانش آموزی و دانشجویی هستند.حسین عرب پور

وی افزود: در این مکان مقدس مردم با کتاب ها و آثار امام خمینی(س) آشنا می­ شوند و مهمترین اتفاقات و تاریخچه بیت توسط مسئول فرهنگی بیت، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا ایروانی تبیین می شود. همچنین به بازدیدکنندگان و گردشگران خارجی بسته ­های فرهنگی شامل کتاب، سی دی و بروشورهای پیرامون اندیشه ­های امام خمینی(س) اهدا می شود.

مدیر امور فرهنگی و ارتباطات مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی قم تأکید کرد: بیت امام خمینی(س) با همه کوچکی فیزیکی و ظاهری آن به وسعت همه کشورها معنی و مفهوم دارد؛ چرا که هر لحظه پذیرای مردمی از هند، پاکستان، لبنان، بحرین، عراق، عربستان، اروپا و امریکا است و قومیت­ های مختلف در این بازدیدها جویای حال هم می شوند و به امام که نقطه اشتراک همه است ابراز احساسات می­ کنند.

وی در پایان گفت: امیدواریم این مکان مقدس همان طور که در زندگی امام جایگاه خیر و برکت بوده، کماکان نیز خیر و برکت آن بیش از پیش جاری و ساری باشد.

جدول تعداد بازدیدکنندگان از بیت حضرت امام خمینی(س) در قم طی 11 ماه سال 97 در ادامه می آید:

 

 

ماه

تعداد بازدیدکنندگان

فروردین

10588

اردیبهشت

10332

خرداد

2152

تیر

10105

مرداد

14392

شهریور

9239

مهر

7538

آبان

9410

آذر

8318

دی

8107

بهمن

13536

 

 

 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.