جشنواره نمایشنامه نویسی و تئاتر روح الله دومین دوره خود را با همت موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (س) اصفهان تجربه می‌کند.

دومین جشنواره تئاتر و نمایشنامه نویسی روح الله در اصفهان کلید خورد دومین جشنواره نمایشنامه‌نویسی و تئاتر روح الله صبح امروز با حضور در جوار قبور شهدا در اصفهان کار خود را آغاز کرد.

به گزارش جماران، مراسم افتتاحیه معنوی دومین جشنواره تئاتر و نمایشنامه نویسی روح الله با حضور هنرمندان، مدیر موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (س) و رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان اصفهان، اعضای شورای سیاست گذاری و داوران جشنواره نمایشنامه نویسی و تئاتر روح الله در محل گلستان شهدای اصفهان برگزار شد.

حجت الاسلام عباس کمساری، مدیر موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) اصفهان ضمن خیر مقدم به هنرمندان، داوران و میهمانان و تبریک ایام مبارک میلاد حضرت زهرا (س) اظهار کرد: امیدواریم همه مردم با اندیشه های ناب امام(ره) آشنا شوند، آشنایی با اندیشه امام (ره) و سیره ایشان می تواند گره از مشکلات ما باز کند.

وی با اشاره به اینکه مراسم اختتامیه جشنواره دهم اسفندماه در تالار هنر برگزار می شود، ‌اعلام کرد: رشد جامعه در گرو رشد فرهنگی است، زندگی امام خمینی (س) می تواند الگویی باشد که جامعه را به سوی تعالی رهنمود سازد. زبان تئاتر می تواند عاملی برای معرفی اندیشه های ناب امام (ره) باشد. نه تنها برای نسلی که با آرمان های امام (س) زندگی کرده اند بلکه برای نسلی که مستقیم وجود امام (ره) رادرک نکرده اند گفتمان امام خمینی (س) چراغ راهی است که باید به آن توجه کرد.

اسطوره هایی که هنرمندان واقعی هستند

سردار مجتبی شیروانیان رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان اصفهان، در این مراسم و در جوار مزار مطهر فرماندهان شهید اصفهان اظهار داشت: شهدای ما همگی هنرمند بودند، باید از زبان هنر برای بیان رشادت های اسطوره های این مرز و بوم استفاده کنیم.

وی در ادامه گفت: شهدا هر یک در نوع خود زندگی بی نظیری داشتند، افرادی که در مکتب امام خمینی (ره) رشد پیدا کرده اند. امروز شاهد نسلی از جوان دلاور هستیم که بعد از انقلاب به دنیا آمده اند، از ابتدای پیروزی انقلاب تا امروز انقلاب ما شهدای بسیاری را تقدیم اسلام کرده است و آخرین شهدا نیز مدافعان حرم و مرزبانی بودند که چندی پیش با همراهی مردمی تشییع شده‌اند.

بخش دیگر در این برنامه اجرای مراسم نقالی توسط استاد خوشحال پور، پیشکسوت نقالی کشور بود که یاد رشادت های مردانی که در استوار نمودن ستون های انقلاب مجاهدت نمودند را زنده کرد، افرادی که چراغ راهشان امامی بود که اندیشه هایش دلهای جوانان ایران را روشنی بخشید و کلامش جهان را تکان داد. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.