گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

امروز «فرهنگسرای انقلاب اسلامی آستان مقدس حضرت امام» افتتاح می شود

در اولین روز از دهه مبارک فجر سال 97 «فرهنگسرای انقلاب اسلامی آستان مقدس حضرت امام» در جوار حرم مطهر امام خمینی(س) افتتاح می شود.

معاون فرهنگی حرم امام خمینی گفت: در اولین روز از دهه مبارک فجر سال 97 همزمان با ایام چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی «فرهنگسرای انقلاب اسلامی آستان مقدس حضرت امام» در جوار حرم مطهر امام خمینی(س) افتتاح می شود.

غلامعلی اصغریان در گفت و گو با خبرنگار جماران، اظهار داشت: بر اساس سیاستگذاری های شورای فرهنگی حرم مطهر امام خمینی(س)، ساعت 16 امروز (جمعه 12 بهمن ماه 97) «فرهنگسرای انقلاب اسلامی آستان مقدس حضرت امام» در ضلع شرقی صحن شمالی حرم امام افتتاح می شود.

معاون فرهنگی حرم امام خمینی تصریح کرد: این فرهنگسرا که عصر امروز افتتاح می شود بعد از این به صورت دائمی خدمات فرهنگی و هنری پیرامون ترویج اندیشه های حضرت امام و و تبیین سبک زندگی روح الله(س) را در همه ایام سال به اقشار مختلف زائران و گردشگران ارائه خواهد کرد و در مجموع یک فضای فرهنگی و هنری برای پر کردن اوقات فراغت زائرین، گردشگران و مراجعین به آستان مقدس حضرت امام است.

وی در مورد خدمات این فرهنگسرا به مراجعه کنندگان گفت: یک قسمت کار این فرهنگسرا بخش کودک است که گروه آموزشی کودک سازمان فرهنگی و هنری آنجا را اداره می کنند و بحث آموزشی و کارگاهی و کتابخانه ای دارند. بخش دیگر ورک شاپ های هنری است که برگزار می شود. هنرمندان اینجا ورک شاپ های زنده و تولید آثار هنری دارند.

اصغریان ادامه داد: بخش دیگر این فرهنگسرا کتابخانه است که هم کتاب های پیرامون تاریخ معاصر و انقلاب اسلامی و ایران معاصر و هم مجموعه آثار و اندیشه های حضرت امام را شامل می شود که مراجعین می توانند از مخرن های و بخش مطالعه آن استفاده کنند. یک طبقه این فرهنگسرا هم گالری تولیدات هنری مرتبط با حضرت امام است.

وی گفت: از دیگر بخش های این فرهنگسرا سالن اجتماعات است که به صورت هفتگی، ماهانه و فصلی در مناسبت های مختلف و روزانه برای مخاطبین خاص اجرای برنامه هست. نشست های هم اندیشی، ویژه برنامه های کودک و نوجوان، تئاتر، برنامه های عروسکی، سخنرانی و نمایش فیلم های کوتاه برای این سالن پیش بینی شده است.

وی افزود: از دیگر برنامه های فرهنگی نخستین روز دهه مبارک فجر در حرم مطهر امام خمینی(س) افتتاح نمایشگاه چهل سالگی انقلاب در ضلع غربی صحن شمالی حرم امام است؛ که این نمایشگاه نیز عصر امروز افتتاح خواهد شد. این نمایشگاه نیز تا پایان دهه مبارک فجر به کار خود ادامه می دهد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.