گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

کمساری خبر داد؛

ساخت مستندی برای پاسخ به «بهتان بی‌بی‌سی» با هدف تنویر افکار عمومی

مستند بی بی سی ارزش پاسخگویی ندارد، ولی ما به خاطر تنویر افکار عمومی مردم ایران چنین کاری را انجام می‌دهیم و این پیام را به دشمنان می‌رسانیم که امام همه هویت و خط قرمز ملت ایران است.
حجت الاسلام والمسلمین علی کمساری رییس موسسه تنظیم و نشر اثار امام خمینی(س)

معاون فرهنگی و هنری و ارتباطات موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) از ساخت مستندی در خصوص امام خمینی و با هدف تنویر افکار عمومی خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین علی کمساری در گفت و گو با خبرنگار جماران، درباره تهمت‌ها و تخریب‌هایی که دشمنان علیه امام و انقلاب انجام می‌دهند، گفت: دشمنان انقلاب و امام در طول سال‌های گذشته به بهانه‌های واهی برای متزلزل کردن باورهای مردم و اعتقادات آنها از طریق شانتاژهای رسانه‌ای تلاش کرده و می‌کنند. هر چند در کلیت، علیرغم تمامی اقدامات موفق نشدند، ولی به هر حال باید با رصد مناسب و به موقع نسبت به تنویر افکار عمومی اقداماتی صورت گیرد.

وی افزود: جالب اینجاست که همیشه نوک حملات دشمنان به سمت حضرت امام بوده، چه در گذشته و چه حالا که 29 سال از رحلت ایشان گذشته و دلیل آن هم روشن است، از آنجا که آنها به خوبی می‌دانند فکر، راه و اندیشه امام همچنان زنده و تأثیرگذار بوده و به نوعی جریان ساز است و مردم همچنان درستی راه انقلاب و عملکردها را با نسبتی که این عملکردها با اندیشه امام دارند، می‌سنجند.

معاون فرهنگی و هنری و ارتباطات موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) در ادامه گفت: امام همچنان معیار و شاخص درستی و نادرستی عملکردهاست. لذا دشمنان تلاش می‌کنند تا نقطه کانونی این تأثیرگذاری را هدف قرار داده و هر از گاهی به طور مستقیم یا غیرمستقیم از طریق تخریب شخصیت و اندیشه امام یا نزدیکان فکری ایشان، این کار را انجام دهند.

وی بیان کرد: یکی از کارهایی که اخیراً رسانه بی‌بی‌سی انجام داد و چند روز هم برای آن خبرسازی شد، پخش مستندی به نام «بهتان» بود. در این مستند که با ژست علمی شروع می‌شود، کاملاً غیرمستند، غیرعالمانه و با ارجاعات نادرست و تقطیع فرمایشات حضرت امام، تلاش کردند این باور را در مخاطب به وجود آورند که حضرت امام به لحاظ فقهی معتقد بودند حفظ نظام به هر قیمتی، حتی با تهمت و بهتان زدن به مخالفین واجب است. لذا این نتیجه را می‌گیرند که امام مجوز شرعی تهمت زدن به مخالفین را صادر کردند.

کمساری ادامه داد: در این مستند به سراغ تعدادی کارشناس رفتند که صحبت های بعضی از آنها کاملاً بی ربط با موضوع بود و از آنجا که مستنداتی در اختیار نداشته یا مبنای فکری حضرت امام را به درستی نشناخته بودند، حرف‌هایی را مطرح کردند. در پاسخی که طی روزهای اخیر از سوی قائم‌مقام محترم موسسه تنظیم و نشر، آقای دکتر حمید انصاری به صورت مبسوط همراه با مستندات مکتوب و مصور  منتشر شد(اینجا ببینید) ایشان با استناد به آثار و ویدئوها و تصاویر امام به برخی اتهامات این مستند پاسخ داد.

وی با بیان اینکه تنها مدرکی که بی بی سی درباره امام ارائه کرده، درس خارج ولایت فقیه ایشان در سال 48 بوده، گفت: این مسأله اصلاً ربطی به حفظ نظام نداشته است. حضرت امام در آن مقطع با بیان مسأله مبارزه با ظلم، قریب به مضمون می‌فرمایند که خبرهای موثقی داریم از اینکه برخی ساواکی‌ها را به عنوان روحانی معمم کردند که دعاگوی شاه بوده و لفظ «جل جلاله» برای او به کار می‌برند، در آنجا حضرت امام می‌گویند که علما باید آنها را مفتضح کنند و بگویند که روحانی نیستند.

معاون فرهنگی و هنری و ارتباطات موسسه تنظیم و نشر آثار آثار امام خمینی(ره) اظهار کرد: دست‌اندرکاران ساخت این مستند با تقطیع صحبت‌ها و با برشی چند ثانیه‌ای، به دنبال ایجاد این تلقی بودند که اساساً امام چنین جملاتی را برای حفظ نظام گفتند و بعد هم با مقدمه و موخره‌ای، نتیجه خاص خود را گرفتند. البته چنین نتیجه‌ای از سوی آنها خیلی بعید نبود؛ چرا که ماهیت دشمنان، دشمنی با نظام مقدس، حضرت امام و آرمان‌های مردم بزرگ ایران است. اما ما نه در پاسخ به آنها، بلکه برای تنویر افکار عمومی و در جریان قرار گرفتن نسل جوان و دانشگاهی، در حال ساخت مستند پاسخ به این بهتان هستیم که بتوانیم واقعیت‌ها را بیان کنیم.

وی با ارائه توضیحی بیشتر درباره ساخت این مستند گفت: سعی کردیم این مستند با حضور و مصاحبه شخصیت‌های مختلف سیاسی و علمی کشور باشد و نقطه نظرات مختلف را بازگو کند و اصرار داریم از همه کسانی که دلبسته به امام و آرمان‌های ایشان هستند، بدون توجه به وابستگی‌های جناحی و حزبی‌شان در این مستند استفاده شود. از این رو، در پاسخ به یک برنامه غیرمستند که ژست یک کار علمی را دارد، تنها یک کار علمی، مستند و متقن می‌تواند موثر باشد و این کار از روز دوشنبه کلید خورده و دکتر علیرضا محمدی، کارگردانی آن را برعهده دارد.

کمساری در پایان گفت: از روز دوشنبه هفته گذشته کار ضبط این مستند در حسینیه جماران آغاز شده و این حسینیه از آنجا که محل میثاق مردم با رهبرشان و نماد رهبری امام و حضور ایشان در ایران بوده، انتخاب شده است. بازهم تاکید می‌کنم که مستند بی بی سی ارزش پاسخگویی ندارد، ولی ما به خاطر تنویر افکار عمومی مردم ایران چنین کاری را انجام می‌دهیم و این پیام را به دشمنان می‌رسانیم که امام همه هویت و خط قرمز ملت ایران است. لذا اگر بدین شکل بخواهند به تخریب ایشان ادامه دهند، مردم و نخبگان سیاسی ما، فارغ از اختلاف نظرها برای مقابله با تخریب‌ها و تهمت‌ها منسجم و متحد خواهند شد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.