کنسرت ارکستر ملی و نمایشگاه آثار هنرمندان ایرانی در باکو

هفته فرهنگی جمهوری اسلامی با اجرای ارکستر ملی ایران و برگزاری نمایشگاه آثار هنرمندان ایران در باکو پایتخت آذربایجان آغاز شد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، هفته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران با برگزاری برنامه‌های هنری با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مسؤولان فرهنگی، هنری کشورمان و ابوالفضل قارایف؛ وزیر فرهنگ آذربایجان در باکو آغاز شد.

ارکستر ملی ایران به رهبری فریدون شهبازیان و خوانندگی سالار عقیلی در سالن فلارمونیای باکو برنامه اجرا کرد و نمایشگاه خوشنویسی، تذهیب، نقاشی خط، نقاشی، خط ثلث و نسخ، آثار صنایع دستی حکاکی روی نقره، قلمزنی، نقاشی روی استخوان و منبت‌کاری از هنرمندان ایران عکس‌هایی از جاذبه‌های گردشگری و لباس‌های سنتی ایرانی در این هفته فرهنگی برگزار شد.

 

 

سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کشورمان در مراسم گشایش هفته فرهنگی ایران در جمهوری آذربایجان گفت: هفته‌های فرهنگی میان کشورها طبق معمول با هدف آشنایی هر چه بیشتر با یکدیگر برگزار می‌شود؛ ولی هفته فرهنگی حاضر برای نشان دادن همدلی مردم دو کشور برپا شده است. مردم ایران و جمهوری آذربایجان در طول هزاران سال در شادی ها و غم ها با یکدیگر سهیم بودند و از دین، مذهب، تاریخ، سنن و آداب مشترک برخوردار بوده و هستند.

صالحی افزود: ما و ملت جمهوری آذربایجان امروز با هم آشنا نشده‌ایم، ما هزاران سال است که با هم آشنایی داریم. ارتباطات فرهنگی دو کشور روز به روز در حال گسترش است و همکاری‌ها ما را به آینده بهتری رهنمون می‌کند.

ابوالفضل قارایف، وزیر فرهنگ جمهوری آذربایجان نیز در سخنرانی خود در این مراسم، گفت: میان مسؤولان، دولت و مردم دو کشور رابطه برادرانه بسیار خوبی برقرار است و همکاری‌های فرهنگی در تعمیق این روابط نقش مهمی را ایفا می‌کند و برگزاری هفته‌های فرهنگی بین دو کشور به یک سنت تبدیل شده است.

وی برگزاری هفته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در شهرهای باکو و گنجه جمهوری آذربایجان را تحفه‌ای بزرگ به محافل فرهنگی و هنری برای آذربایجان عنوان کرد.

هفته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان به همت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی (اداره‌کل همکاری‌های فرهنگی و امور ایرانیان خارج از کشور) با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با هماهنگی رایزنی فرهنگی کشورمان در جمهوری آذربایجان، از ششم تا ۱۰ تیر ماه در دو شهر باکو و گنجه در حال برگزاری است.

 

دیدگاه تان را بنویسید