گزارش جی پلاس؛

کتاب‌های خواندنی به پیشنهاد بیل گیتس + معرفی

بیل گیتس طبق عادت همیشگی، کتاب‌های مورد علاقه خود را در وبلاگ خود به اشتراک می‌گذارد تا از این طریق پیشنهادی برای کاربران به منظور مطالعه داشته باشد و معمولا هر ساله مجموعه‌ای کتاب را انتخاب و به مخاطبان وبلاگش معرفی می‌کند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر جی پلاس؛ موضوع تمام کتاب‌هایی که بیل گیتس، میلیاردر و بنیانگذار مایکروسافت معرفی کرده، «سرو کله زدن با پرسش‌های بزرگ» است. بخشی از این پرسش‌ها عبارتند از: چرا همیشه اتفاقات بد برای اشخاص خوب رخ می‌دهد؟ انسانیت از کجا می‌آید و به کجا می‌رود؟

در حالی که محتوی تمام این کتاب‌ها در ظاهر ثقیل به نظر می‌رسد اما مطالعه آنها می‌تواند یک سرگرمی محسوب شود و به سرعت به پایان می‌رسند. پس اگر اهل مطالعه هستید، خواندن این کتاب‌ها را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

«لئوناردو داوینچی» اثر والتر ایساکسون

9781501139154_p0_v4_s600x595

بیل گیتس درباره این کتاب می‌نویسد: «با خواندن آن پی می‌برید که داوینچی چه انسان کامل و انسان خاصی بود. او در زمان خود به درک تمام چیزهای شناخته شده روی کره زمین دست یافت».

این شخصیت که در عصر رنسانس می‌زیست، به عنوان یک نقاش مشهور است و به موضوعات مختلفی چون آناتومی گرفته تا تئاتر علاقه داشت. بیل گیتس اشاره می‌کند: «وقتی به تمام توانمندی‌ها و معدود شکست‌های داوینچی نگاه می‌کنید، بارزترین ویژگی که در تمام آنها خودنمایی می‌کند، حس کنجکاوی و شگفتی اوست؛ به طوری که وقتی داوینچی قصد فهمیدن موضوعی را داشت، آن را از نزدیک بررسی می‌کرد، تمام افکار خود را جایی می‌نوشت و در انتها سعی می‌کرد آن را کشف کند».

«همه چیز به یک دلیل رخ می‌دهد و دروغ‌هایی که دوست دارم» اثر کیت بولر

9780399592065_p0_v3_s600x595

بولر، پروفسور مدرسه الهیات دوک، در 35 سالگی ازدواج کرد و زمانی که مشغول پرورش پسرش بود، متوجه شد که مبتلا به سرطان پیشرفته روده بزرگ است. گیتس می‌گوید: «او به دنبال علت بروز بیماری‌اش بود. آیا این اتفاق آزمایشی است تا شخصیت او را محک بزنند؟ نتیجه آن، ایمان به سرنوشتی دردناک، عجیب و گاه خنده‌دار بود که در نهایت مرگ او را به دنبال داشت».

«لینکلن در باردو» اثر جورج ساندرز

9780812985405_p0_v3_s600x595

بیل گیتس درباره ساندرز، برنده جایزه نوبل که تاریخ جنگ داخلی را با عناصر فوق‌العاده‌ای ترکیب کرده، می‌گوید: «من تصور می‌کردم همه چیزهایی را که باید درباره آبراهام لینکلن بدانم، می‌دانم اما این رمان باعث شد بار دیگر بخش‌هایی از زندگی او را مرور و روی آن تفکر کنم». قصه این رمان درباره مکالمه طولانی بین 166 روح است که پسر مرحوم لینکلن هم جزو آنهاست. این یکی از جالب‌ترین و پرابهام‌ترین کتاب‌هایی است که با دوستانتان می‌توانید در مورد آن بحث و گفت‌وگو کنید.

«داستان آغاز» اثر دیوید کریستین

9780316392006_p0_v2_s600x595

کتاب تاریخ‌شناسی دیوید کریستین شما را به حدود 14 میلیارد سال پیش، به زمانی که ما آن را به عنوان «تاریخ» می‌شناسیم و با انفجار بزرگ آغاز شد و به جوامع پیچیده امروزی و آینده بشریت ختم می‌شود. گیتس که یکی از طرفداران «تاریخ بزرگ» در فضای اینترنتی است، می‌گوید: «درک این که بشریت از کجا می‌آیند، برای ترسیم مسیر بعدی ما انسان‌ها بسیار حیاتی است». «داستان آغاز»، تاریخ به‌روزشده چیزهایی است که شما را با تحسین جایی که در این دنیا حضور دارید، تنها می‌گذارد.

«حقیقت محض» اثر هانس روسلینگ

factfulness

هانس روسلینگ، متخصص بهداشت سوئدی و از دوستان بیل گیتس، در کتاب «حقیقت محض» چارچوبی غیرمعمول از چگونگی مشاهده جهان را ارائه می‌دهد. گیتس می‌نویسد: «هانس به عنوان یک سخنران باهوش عرصه بهداشت جهانی که سال گذشته درگذشت، راه تازه‌ای از درک حقایق اساسی درباره جهان را ارائه می‌دهد که نشان می‌دهد چگونه جهان به جای بهتری تبدیل می‌شود و چه نقاطی از جهان هنوز به بهتر شدن نیاز دارند. او داستان‌های باورنکردنی از زندگی خود را در این کتاب بیان کرده است».

دیدگاه تان را بنویسید