نمایش عکس های کیارستمی از موزه لوور در تهران

۱۸ عکس عباس کیارستمی از فضاهای خلق شده و بازدیدکنندگان موزه لوور روی دیوارهای موزه ملی به نمایش گذاشته شدند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، در بازدید اختصاصی خبرنگاران و عکاسان پیش از افتتاح رسمی نمایشگاه «لوور در تهران» علیرضا حسن زاده – مدیر انتشارات موزه ملیدرباره عکس‌های به نمایش درآمده کیارستمی در حاشیه این نمایشگاه توضیح داد: نمایش چهار تابلو عکس از عباس کیارستمی جزو ایده مسوولان موزه لوور بود که همراه با آثار دیگر به نمایش گذاشته شود، اما با توجه به اینکه فکر کردیم خانواده این هنرمند در دسترس ما هستند مذاکره را با آن‌ها ادامه دادیم و تعداد این تابلو عکس‌ها را به ۱۸ قطعه رساندیم.  

او با بیان این‌که شعار یکی از گالری‌های این نمایشگاه این است که موزه لوور زنده است و همچنان با دنیای معاصر ارتباط  دارد، به برخی از تابلوهای نقاشی‌ها این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: در این نمایشگاه چند تابلو پرینت نقاشی می‌بینیم که روی آنها دوباره نقاشی شده است.

مدیر انتشارات موزه ملی با بیان اینکه این کار همچنان در موزه لوور انجام می‌شود، افزود: یعنی هر بازدید کننده‌ای می‌تواند سفارش دهد از یک نقاشی پرینت بگیرد و روی آن یک کار جدید انجام دهد و دوباره به موزه برگرداند و بگوید من برای موزه شما این کار را خلق کردم که در ادامه به مجموعه موزه لوور اضافه می‌شود.  

حسن زاده اضافه کرد: مثل عکس‌های عباس کیارستمی که از فضاهای خلق شده و بازدیدکنندگان موزه لوور عکاسی کرده که در حال حاضر به کلکسیون و مجموعه موزه لوور اضافه شده و این موزه نشان دهنده ادامه تعامل و تداوم موزه جهانی لوور است که با زمانه حرکت می‌کند.

درهای سالن نمایشگاه عکس "به من نگاه کن" همزمان با نمایش آثاری از موزه لوور در موزه ملی از فردا ۱۵ اسفندماه به روی بازدیدکنندگان عموم باز می‌شود.

این مجموعه عکس، نماهایی هستند که کیارستمی در بازدیدهای متعددش از موزه لوور فرانسه در سال‌های ١٣٧٤ تا ١٣٩٠ ( ١٩٩٦ تا ٢٠١٢ میلادی) در تالارهای نقاشی و مجسمه‌های موزه لوورثبت کرده است.

نمایشگاه "لوور در تهران" منتخبی از آثار موجود در سالن‌های اصلی موزه لوور است که به دنبال تبادلات فرهنگی بین ایران و فرانسه و با حمایت مالی یک بانک خصوصی  امروز رسما افتتاح و تا  ١٨ خرداد ماه سال آینده در تهران و موزه ملی ایران برپاست.

 

دیدگاه تان را بنویسید