نمایش اثری از "رامبرانت" در موزه ملی ایران

معاون امور فرهنگی موزه ملی ایران خبر داد: برای نخستین بار اثری از "رامبرانت" در موزه‌ی ملی ایران به نمایش در می‌آید.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، فریدون بیگلری ادامه داد:‌ یکی از آثار انتخاب شده از موزه‌ی لوور برای نمایش در موزه‌ی ملی ایران، نمایش یکی از آثار "رامبرانت"، نقاش مشهور هلندیِ از قرن هفدهم میلادی است که از ۱۴ اسفند به مدت چهار ماه در موزه‌ی ملی ایران به نمایش در می‌آید.

بهرام کلهرنیا، عضو انجمن طراحان گرافیک ایران و استاد دانشگاه نیز در خصوص اهمیت این اثر گفت: "ساسکیا" همسر رامبرانت در طول حیات کوتاهش سوژه شماری از نقاشی‌ها و طراحی‌های این هنرمند بود. یکی از این آثار که طرحی با مداد قرمز از مجموعه موزه لوور است، نخستین اثر از این هنرمند است که در ایران به نمایش درمی‌آید.

وی افزود: تمام انتظاراتی که از یک قطعه استادانه دارید، همگی در این کار یک جا جمع شده‌اند. طرح در اوج آسودگی و به روانی ترسیم شده است. خطوط سیال و پیچان، کنترل و تاکیدهای دست طراح که به خطوط ارزش‌های گوناگون بخشیده، حس شگرفی از نوسان‌های عاطفی را در خود انباشته است. طرح لحظه‌ای شگرف در باره‌ی صلح و عشق است که در ضربه‌های نرم و پیچان مداد سرخ طراح-شاعر هلندی ثبت شده است.

در این مجموعه اثر تاریخی که از موزه‌ی لوور به ایران منتقل شده‌اند، آثاری از هنرمندان نقاش اروپایی دیگر مانند "اوژن دلاکروا"، "کامی پیسارو"، "یان فان دراسترات" و "ساسوفِراتو" هستند.

آثار نمایشگاه نیز بیش از ۵۰ پیکره، نقش برجسته، ظرف، تابلو نقاشی، چاپ سنگی و غیره است که از کشورهای فرانسه، ایتالیا، اتریش، آلمان، هلند، مصر، ترکیه، سوریه، عراق، ایران و هند هستند. همچنین بانک آینده، شرکت‌های توتال و رنو و بنیاد میراث ایران حامیان برگزاری نمایشگاه موزه لوور در تهران‌ هستند.

 

دیدگاه تان را بنویسید