مجموعه طنز «قصه‌های عهد بوق» منتشر می شود

عباس قدیرمحسنی از انتشار جدیدترین مجموعه طنز خود با نام «قصه‌های عهد بوق» خبرداد و گفت: انتشار داستان‌های طنز،‌ مخاطب را به کتابخوانی علاقه‌مند می‌کند و ما در این زمینه فقیریم.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، عباس قدیرمحسنی ضمن اعلام این خبر گفت:  مجموعه قصه‌های عهد بوق مشتمل بر چهارکتاب با نام‌های «مهمانی دیوها»، «کوتول خان»، «سرزمین خل‌ها» و «دزد یک چشم» است؛ این داستان‌ها را رودابه خائف، تصویرگری و انتشارات پیدایش منتشر کرده است.  

این نویسنده به موضوع مجموعه «قصه‌های عهد بوق» اشاره و بیان کرد: این مجموعه هم مستقل است و هم پیوسته. یعنی هرکتاب به‌صورت جدا مستقل و خواندنی است و مجموعه هم با نشانه‌هایی به هم وابسته شده‌اند. این مجموعه در قالب طنز و فانتزی نوشته شده و پر از شگردهای داستان‌نویسی و شوخی است.

قدیرمحسنی، هدف از نگارش این مجموعه را لذت بردن خواننده دانست و افزود: بیشتر دنبال سرگرم شدن مخاطب و البته لذت بردن مخاطبان خود  بوده‌ام. ضمن اینکه در قالب این کتاب‌ها حرف‌های مهمی هم به‌صورت غیرمستقیم به مخاطب گفته شده است.

او  به دیگر  ویژگی‌های «قصه‌های عهد بوق» اشاره  و بیان کرد: «عهد بوق همان طور که از نامش پیداست به زمان‌های خیلی قدیم اشاره دارد؛  زمانی که مردم برای انجام هر کاری فقط و فقط از بوق استفاده می‌کردند. بوق خوردن، بوق خوابیدن، بوق جنگیدن، بوق عاشق شدن و... تمام داستان‌های این کتاب از روی دیوارهای یک یا چند غار ماقبل تاریخ، مابعد تاریخ، در دل جنگل‌های تاریک، شاید هم روشن، کشف شده است.  

قدیرمحسنی با اشاره به ضرورت انتشار این دست آثار گفت: ما در زمینه طنز، خیلی فقیر هستیم و باید در این حوزه که مخاطب دوست دارد و می‌پسندد بیشتر کار کنیم. با چنین قدم‌هایی است  که زمینه کتابخوانی بیشتر فراهم می‌شود. نکته دیگر لزوم انتشار مجموعه‌های داستانی است که مخاطب این روزها با آن بهتر ارتباط برقرار می‌کند.

کتاب‌های مجموعه «قصه‌های عهد بوق» نوشته عباس قدیرمحسنی از سوی انتشارات پیدایش در قطع رقعی و هر جلد با قیمت ۸ هزارتومان منتشر شده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید