ر سینما و تئاتر چه خبر است؟

آغاز اجرای عمومی یک نمایش در تئاتر باران، یک حکم جدید در جشنواره تئاتر مقاومت،معرفی دبیران همایش رادی‌شناسی، خبرهایی از فیلم «دن ورایتی» و تغییر نام فیلم محمد عرب و... از جمله خبرهای سینما و تئاتر است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، اجرای عمومی نمایش " اما.. نه.. اگر.. شاید.. حالا.. باشه.. تو.. دیره.." نوشته و کار" شهرزاد گیلک پور" در تئاتر باران آغاز شد.

به گزارش ایسنا، شهرزاد گیلک پور که سال گذشته نمایش "صد سال تنهایی" به روایت آئور لیانو را به روی صحنه آورده بود، متن نمایشنامه اما.. نه.. اگر.. شاید.. حالا.. باشه.. تو.. دیره.. را نیز با نگاهی به صد سال تنهایی گابریل گارسیا مارکز به رشته تحریر درآورده است.

داستان نمایش روایتگر زندگی خانواده‌ای چهار نفره‌ای است که به قصد بهتر شدن شرایط زندگیشان مهاجرت می‌کنند اما در مکان جدید اتفاقات غیرمنتظرهای برایشان رخ  می‌دهد.

نمایش" اما.. نه.. اگر.. شاید.. حالا.. باشه.. تو.. دیره".. همه روزه ساعت 17 به مدت 70 دقیقه در تئاتر باران واقع در خیابان فلسطین، پایینتر از خیابان انقلاب، پلاک ۲۹۲/۱ به روی صحنه می‌رود.

 

یک حکم جدید در جشنواره‌ی تئاتر مقاومت

طی حکمی ازسوی دبیرجشنواره بین المللی تئاترمقاومت"دکترنصرالله قادری" قائم مقام شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاترمقاومت شد.

"دکتر نصرالله قادری "پژوهشگر نویسنده و کارگردان عرصه هنرهای نمایشی کشور به عنوان" قائم مقام شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاترمقاومت "منصوب شد.

"امیر نصیر بیگی "دبیر شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاترمقاومت ، طی حکمی "دکتر نصرالله قادری" را به عنوان قائم مقام این جشنواره منصوب کرد.

در بخشی از این حکم آمده است:" امیداست با بهره مندی از تجارب گذشته و استفاده از خرد جمعی و نیز همیاری و تعامل حداکثری با هنرمندان فرهیخته و ارزشمند تئاتری کشور شاهد جشنواره ای پویا ، فراگیر و باکیفیت درجهت نیل به اهداف عالیه انقلاب شکوهمند اسلامی ایران برابر منویات مقام عظمای ولایت(مدظله العالی)باشیم."

دکتر نصرالله قادری نویسنده ،کارگردان ، منتقد و استاد دانشگاه ،دارای مدرک درجه یک هنری و دانش آموخته رشته کارگردانی تئاتر،عضو کانون مدرسان خانه سینما،عضو شورای پژوهشی مرکز هنرهای نمایشی،عضو سابق هیات علمی دانشگاه های هنر و دانشگاه آزاد اسلامی ، عضو کانون ملی منتقدان تئاترایران وابسته به A.I.C.T.،سردبیر ماهنامه تخصصی نمایش می باشد که سابقه تدریس در دانشگاه های آزاد اسلامی،دانشکده صداو سیما،سوره،نبی اکرم(ص) و دانشگاه هنر را در کارنامه خود دارد.

وی همچنین کارگردانی بیش از 30 نمایش درداخل کشور و درجشنواره های داخلی و خارجی و نیز تالیف و نگارش بیش از 40عنوان نمایشنامه و کتاب تخصصی درحوزه نمایش و  بیش از صدها عنوان مقاله ،نقد پژوهش و تحقیق در مجلات ادبی و هنری و پژوهشی و نیز داوری چندین جشنواره معتبر داخلی نظیر جشنواره بین المللی تئاتر فجر،تئاترسوره،تئاترماه،تئاترشهر و تئاتردفاع مقدس و نیز سخنرانی در چندین همایش  و کنفرانس  بین المللی با موضوع تئاتر درچندین کشور دنیا ازجمله لهستان،آلمان،آمریکا،هند و فرانسه را بر عهده داشته است.

شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاترمقاومت آذر ماه سال97 به همت بنیاد فرهنگی روایت فتح و با دبیری امیر نصیر بیگی در تهران برگزار خواهد شد.

 

دبیران پنجمین همایش ملی رادی ­شناسی معرفی شدند

طی احکام جداگانه­‌ای از سوی حمیده ­بانو عنقا، رئیس هیئت مدیره­ ی بنیاد اکبر رادی، دبیر و دبیر علمی پنجمین همایش ملی رادی­ شناسی منصوب و معرفی شدند.

به گزارش روابط ­عمومی بنیاد اکبر رادی، رئیس هیئت مدیره­‌ی این بنیاد­، طی احکام جداگانه­ ای دکتر فریندخت زاهدی را به عنوان دبیر علمی و بهزاد صدیقی را به عنوان دبیر پنجمین همایش ملی رادی ­شناسی منصوب و معرفی کرد.

آغاز اجرای «هملت دن کیشوت»

اجرای نمایش «هملت دن کیشوت» به کارگردانی تاجبخش فناییان یکشنبه شب ششم اسفند ماه با حضور مدیر کل هنرهای نمایشی آغاز شد.

در این اثر نمایشی که تا 25 اسفند ماه سال جاری در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر به صحنه می‌رود، زورایر خالاپیان  نویسنده، آندرانیک خچومیان مترجم، حجت سید علیخانی تهیه کننده ، هادی بادپا مدیر تولید و کاظم بلوچی، سیامک صفری، امیر کربلایی زاده، کوروش سلیمانی، شیوا خسرو مهر، به ناز نادری، وحید نفر، بهرام بهبهانی ،امیر حسین سرداریان، مجید اکبری ، وحید رضاخانلو ، حجت حسینی، گلناز مظهری، سمن حاجی محمد، امیرحسین دیانتی، بیتا نجاتی ، آیدا کائینی، مهسا لطیفی ، بشرا خادملو،غزال راه آورد، فرشاد فعال ، احمد بهاروند، بهراد خاکساری، رهام گلرخیان، امیرسجاد سلمانی، مهبد دانی آذر به عنوان بازیگرحضور دارند.

نمایش «هملت دن کیشوت» هر روز ساعت 19:30 به مدت زمان 90دقیقه و قیمت بلیت 40 هزار تومان در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر به صحنه می‌رود.

 

«دُن وارینی» مقابل دوربین رفت

 فیلمبرداری «دُن وارینی»در تهران و حوالی اتوبان حکیم آغاز شد. 

با تکمیل بازیگران و عوامل «دُن وارینی»، فیلمبرداری این فیلم به کارگردانی داود نوروزی و تهیه کنندگی علیرضا مهرام و محمدحسین کردی از یکشنبه ششم اسفند در حوالی اتوبان حکیم آغاز شد.
این فیلم که اولین نمایش آن در جشنواره فیلم‌های پلیسی برزیل خواهد بود، به طور کامل در تهران فیلمبرداری می‌شود.
همچنین براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، تولید«دُن وارینی» تا پایان امسال به طول می‌انجامد. تست گریم نهایی بازیگران آن هم به تازگی انجام شده است.
«دُن وارینی» با نام سابق «صفر تا صد» که پروانه آن در قالب ویدئویی ارائه شده، یک فیلم اجتماعی - پلیسی است که امیر محمدزند، شراره رخام، بهمن دان، فرهاد بشارتی، علیرضا مهرام، افشین سنگچاپ، سید علیرضا جلالزاده، محمدحسین کردی و سهراب حافظ در آن حضور دارند.
عوامل اصلی این فیلم عبارتند از نویسنده و کارگردان؛ داود نوروزی، تهیه‌کنندگان: علیرضامهرام و محمدحسین کردی، مجری طرح : سید علیرضا جلالزاده، جانشین تهیه و مدیر پروژه لیلاسادات جلال زاده، مدیر تولید: مجید محمدی، مدیر تصویربرداری: سید جواد موسوی، مدیر صدابرداری: داود رضا قلی پور، مدیر برنامه ریزی: فرزاد ظریفی،  مدیر روابط عمومی و مشاور رسانه ای: فاطمه شهدوست طراح گریم: مرتضی نائینی، طراح صحنه و لباس: پرستو میرزایی، منشی صحنه نصرین محمدی فر، سینه موبیل حمید قاسمی، عکاس وحید مشایخی، جانشین تولید: مهدی رضوانمهر.

 

"حاج اسمال(شیرینی فروش سبزواری)" افتتاح می‌شود

نمایش "حاج اسمال(شیرینی فروش سبزواری) روز دوشنبه در مکتب تهران افتتاح می شود.

نمایش "حاج اسمال(شیرینی فروش سبزواری)" کاری از گروه تئاتر چهارم، به نویسندگی و کارگردانی مصطفی لعلیان روز دوشنبه 7 اسفند با حضور جلال تهرانی و امیرمحمد یار احمدی افتتاح میشود.

در توضیح این نمایش که بر اساس نمایشنامه "بوفالوی آمریکایی" دیوید ممت نوشته شده است، اینچنین آمده: " این نمایش داستان یک دزدی را روایت می کند..." .

در این نمایش که هر شب به جز شنبهها ساعت 20:30 در سالن مکتب تهران به روی صحنه می‌رود،امیرعطا جولایی،ماه منیر موسوی و نگین یراقی فرد به ایفای نقش می پردازند.

همچنین علی رستمی منش (مشاور هنری،طراح صحنه و نور) ، مریم اقدسی (طراح لباس، دستیار کارگردان) ، پوریا جور اسفند (دستیار کارگردان،مدیر صحنه) ، امیر محمد اتحادی (طراحی و ساخت تیزر) ، پوریا احمدیان (طراح پوستر و بروشور)، زهرا جور اسفند (عکاس) و تانیا یزدانی (مشاور رسانه ای) دیگر عوامل این نمایش هستند.

سالن مکتب تهران: خیابان کریم خان زند-خیابا عضدی (آبان جنوبی)-کوچه ی کیوان-پلاک 8

 

حمایت سازمان سینمایی حوزه هنری از سینماگران جوان

جوان‌گرایی، کشف استعدادهای جوان و ظرفیت‌های تازه یکی از اولویت‌های سازمان سینمایی حوزه هنری از طریق باشگاه فیلم سوره است.

محمدرضا شفاه مدیرعامل باشگاه فیلم سوره ضمن اعلام مطلب فوق، خبر داد: باشگاه فیلم سوره بعد از پایان برگزاری اولین دوره کارگاه آموزشی فیلمسازی با عنوان «ثانیه‌های طلایی در فیلم کوتاه»؛سال آینده برگزاری کارگاه‌های آموزشی و فعالیت‌های جانبی‌اش را جهت کشف استعدادهای تازه به شکل جدی‌تر و گسترده‌تری ادامه می‌دهد.

وی گفت: در کنار این روش تازه دیگر مدخل‌هایی که تا کنون برای شناسایی این افراد در نظر گرفته‌ایم افراد منتخب و برتر جشنواره‌ها از جمله جشنواره فیلم کوتاه، عمار و ... است. در آینده هم قصد داریم کانال‌های شناسایی را گسترده کرده تا از حضور جوانان مستعد بیشتری در این باشگاه استفاده کرده و از ایشان حمایت کنیم.

مدیرعامل باشگاه فیلم سورهادامه داد: این کارگاه‌های آموزشی حول محور فیلم کوتاه و غنیمت دانستن لحظه به لحظه یک اثر است. ماموریت و فعالیت این مرکزاز ابتدای تاسیس تا امروز بر شناسایی و کشف استعدادهای جوانان تمرکز داشته تا در نهایت به حمایت از این افراد ختم شود. در کنار سایر فعالیت‌هایی که تا کنون در باشگاه فیلم سوره انجام شده برگزاری این کارگاه‌ها نیز مقدمه‌ای برای رسیدن به شناخت افراد علاقمند به هنر فیلمسازی و سینماست.

وی خاطرنشان ساخت: این نوع آموزش به شیوه کارگاهی برای ما هم اولین تجربه بود و نتایج قابل قبولی هم در پی داشت و به نظر می‌رسد این فرصت برای برخی از افراد شرکت کننده فراهم شود تا سال آینده بتوانیم به همکاری با نیروهای تازه وارد فکر کنیم و بعد از کشف استعداد وارد مرحله دوم شویم. در این رابطه با مشاوره زین العابدین تقی پور مدیر بخش آموزش باشگاه فیلم سوره و محمدرضا خردمندان مدرس اولین دوره کارگاه آموزشی برگزیدگان را انتخاب کرده تا در سال آینده برنامه‌های جدی‌تری با این افراد رقم بخورد.

شفاه با بیان اینکهباشگاه فیلم سوره قصد دارد برای رسیدن به اهداف بلند مدت خود به منظور تکمیل چرخه فیلمسازی درست، گستره فعالیت دفتر فیلمسازی «کات» را برای حمایت از فیلمسازان کوتاه گسترش دهد، اضافه کرد:این باشگاه در راستای ماموریت خود، نخستین کارگاه آموزشی فیلمسازی را با محوریت مقدمات ایده‌پردازی، فیلمنامه‌نویسی و کارگردانی با تدریس سیدمحمدرضا خردمندان، نویسنده و کارگردان سینمای ایران برگزار کرد تاهنرجویانی که موفق به گذراندن دوره مقدماتی شوند بتوانند با شرکت در دوره پیشرفته و درصورت تأیید مدرس، از حمایت باشگاهفیلمسوره برای ساخت فیلم کوتاه بهره‌مند شوند.

وی خبر داد: شرایط و زمان‌بندی دوره‌های جدید آموزشی باشگاه فیلم سوره در سال 97 بزودی و از طریق روابط عمومی سازمان سینمایی منتشر خواهد شد.

 

 

دعوت دوباره جشنواره «اسماعیلیه» از فیلم کوتاه «کورسو»

فیلم کوتاه داستانی «کورسو» ساخته امید عبدالهی به بخش نمایش‌های ویژه بیستمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه و مستند اسماعیلیه مصر دعوت شد.

این بخش از جشنواره اسماعیلیه که به مناسبت بیستمین سالگرد تأسیس این رویداد معتبر فرهنگی برگزار خواهد شد، مختص فیلم‌هایی است که در دوره‌های پیشین این جشنواره به عنوان یکی از برندگان جوایز اصلی معرفی شده‌اند.

بر همین اساس فیلم کوتاه «کورسو» که در شانزدهمین دوره این جشنواره موفق به کسب تندیس و جایزه ویژه هیات داوران برای بهترین فیلم کوتاه داستانی شده بود، به عنوان یکی از فیلم‌های برگزیده این بخش ویژه، روی پرده خواهد رفت.

بیستمین جشنواره بین‌المللی اسماعیلیه از 4 تا 17 آوریل 2018 برابر با 15 تا 28 فروردین 1397 در شهر اسماعیلیه مصر برگزار خواهد شد.

در خلاصه داستان فیلم کوتاه «کورسو» هم آمده است: «پیرمردی عینک‌ساز به دلیل بیماری و کهولت سن، با مشکل بینایی روبرو شده و باید مغازه‌ی عینک‌سازی‌اش را تعطیل کند؛ اما هنوز یکی از مشتریان برای بردن عینکش نیامده است...»

«کورسو» که تقدیر ویژه هیات داوران سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه «کلرمون فران» فرانسه و جایزه بزرگ دهمین جشنواره بین‍‌المللی فیلم کوتاه «ساپورو» ژاپن را هم در کارنامه دارد، پیش از این به همراه فیلم‌های کوتاه «پانسمان» و «میزبان» دو اثر دیگر امید عبدالهی، در گروه سینمایی هنر و تجربه به نمایش درآمده است.

 

«لایه‌های دروغ» اولین تولید مشترک ایران و فنلاند

«لایه‌های دروغ» اولین اکشن مشترک ایران و کشور فنلاند به کارگردانی رامین سهراب ساخته می‌شود.

«لایه‌های دروغ» اولین فیلم اکشن مشترک ایران و فنلاند به کارگردانی رامین سهراب و تهیه‌کنندگی محسن صرافی محصول کمپانی Sonram Productions است.

براساس این خبر، در این فیلم که سکانس‌های بخش فنلاند آن در سپتامبر سال گذشته میلادی فیلمبرداری شده است، «آنتی رینی»، بازیگر سرشناس فنلاندی و اسکاندیناوی به همراه «آنو سینی‌سالو» و «سونیا فارلینگ» مقابل دوربین «مارک هابسن» رفته‌اند.

گفتگو با بازیگران ایرانی این فیلم هم‌اکنون در حال انجام است.

رامین سهراب، متولد ایران و دانش‌آموخته‌ی کارگردانی و بازیگری سینما در آکادمی «استلا آدلر»لس‌آنجلس است که آخرین ساخته‌اش «ویولن» در سال 2017پس از حضور در شش جشنواره جهانی، جایزه استعداد برتر در جشنواره Action On Film در لاس‌وگاس وجایزه بهترین اکشن و بهترین فیلم کوتاه را از جشنواره Fantasticfest تگزاس کسب کرده است.

 

«آتش و قداره» «داش آکل» شد

نام فیلم سینمایی «آتش و قداره» به «داش آکل» تغییر پیدا کرد.

عنوان فیلم سینمایی «آتش و قداره» به تهیه کنندگی و کارگردانی محمد عرب‌ که هم‌اکنون با اتمام مراحل فنی آماده نمایش شده، با تصمیم سازندگان به «داش آکل» تغییر پیدا کرد. این فیلم برداشتی آزاد از داستان کوتاه داش آکل صادق هدایت به نویسندگی منصور براهیمی است.

حسین یاری، مهران غفوریان، محمدرضا شریفی نیا، هلیا امامی، فاطمه گودرزی، علی صادقی، مهرداد ضیایی، نیما شاهرخ‌شاهی، ارژنگ امیرفضلی، امیرحسین صدیق، قدرت الله صالحی، الله قلی نظری، محسن افشانی، ارسلان قاسمی، علی مسعودی (مشهدی)، امین ایمانی، رضا عزیزی، ایمان صفا، رضا هاشمی، علیرضا بابایی، صادق حدادی، طاها عرب، محمدرضا زاهدی، بازیگران «داش آکل» (عشق و آتش) هستند.

هنوز زمان دقیق اکران این فیلم مشخص نیست.

 

«دُن وارینی» مقابل دوربین رفت/ رونمایی از تست گریم بازیگران

 فیلمبرداری «دُن وارینی»در تهران و حوالی اتوبان حکیم آغاز شد. 

با تکمیل بازیگران و عوامل «دُن وارینی»، فیلمبرداری این فیلم به کارگردانی داود نوروزی و تهیه کنندگی علیرضا مهرام و محمدحسین کردی از یکشنبه ششم اسفند در حوالی اتوبان حکیم آغاز شد.
این فیلم که اولین نمایش آن در جشنواره فیلم های پلیسی برزیل خواهد بود، به طور کامل در تهران فیلمبرداری می شود.
همچنین براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، تولید«دُن وارینی» تا پایان امسال به طول می‌انجامد. تست گریم نهایی بازیگران آن هم به تازگی انجام شده است.
«دُن وارینی» با نام سابق «صفر تا صد» که پروانه آن در قالب ویدئویی ارائه شده، یک فیلم اجتماعی - پلیسی است که امیر محمدزند، شراره رخام، بهمن دان، فرهاد بشارتی، علیرضا مهرام، افشین سنگچاپ، سید علیرضا جلالزاده، محمدحسین کردی و سهراب حافظ در آن حضور دارند.

 


عوامل اصلی این فیلم عبارتند از نویسنده و کارگردان؛ داود نوروزی، تهیه‌کنندگان: علیرضامهرام و محمدحسین کردی، مجری طرح : سید علیرضا جلالزاده، جانشین تهیه و مدیر پروژه لیلاسادات جلال زاده، مدیر تولید: مجید محمدی، مدیر تصویربرداری: سید جواد موسوی، مدیر صدابرداری: داود رضا قلی پور، مدیر برنامه ریزی: فرزاد ظریفی،  مدیر روابط عمومی و مشاور رسانه ای: فاطمه شهدوست طراح گریم: مرتضی نائینی، طراح صحنه و لباس: پرستو میرزایی، منشی صحنه نصرین محمدی فر، سینه موبیل حمید قاسمی، عکاس وحید مشایخی، جانشین تولید: مهدی رضوانمهر.

 

دیدگاه تان را بنویسید