فصل سوم برنامه کتاب باز ساخته می شود

فصل سوم برنامه «کتاب باز» با حضور سروش صحت در سال ۹۷ ساخته خواهد شد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، محمدرضاییان تهیه‌کننده برنامه «کتاب‌باز» با اعلام این خبر درباره‌ جزئیات فصل سوم این برنامه توضیح داد: در تدارک ساخت فصل سوم «کتاب باز» برای پخش از شبکه نسیم هستیم و قرار است این برنامه در سال جدید پس از ایام نوروز یا در اردیبهشت‌ ماه با ایام نمایشگاه شروع شود و یا پس از جام جهانی و ایام محرم به روی آنتن برود.

او با بیان اینکه سروش صحت همچنان فصل سوم «کتاب‌باز» را اجرا خواهد کرد، درباره حضور در فصلی که گذشت، گفت: حضور سروش صحت در فصل دوم «کتاب‌ باز» یکی از اتفاقات خوب بود که کمک زیادی به این برنامه کرد. در فصل سوم نیز فضای برنامه با تغییراتی مواجه خواهد بود. بخش‌هایی از برنامه طراحی مجدد خواهد داشت و آیتم‌های جدیدی هم قرار است به برنامه اضافه شود که این تغییرات کماکان با تیم اتاق فکر و سردبیر در حال انجام است.

رضاییان درباره خط قرمزهایی که در این برنامه با آن مواجه بوده‌اند، اظهار کرد: ما در این برنامه یکی، دو قسمت داشته‌ایم که به روی آنتن نرفت. کنار گذاشتن یکی از قسمت‌ها به این دلیل بود که از نظر محتوایی خودمان آن را مناسب نمی‌دانستیم و احساس کردیم مخاطب واکنش منفی نسبت به آن نشان خواهد داد. اما یک قسمت دیگر از برنامه به دلیل حضور مهمان برنامه بود که اجازه پخش داده نشد؛ البته اشتباه از طرف ما بود و این مهمان همچون برنامه‌های گذشته با سازمان صداوسیما هماهنگ نشده بود.

او با بیان اینکه مهمانان برنامه همواره با صداوسیما چک می‌شوند، یادآور شد: این مهمان جزئیاتی داشت که نسبت به آن آگاهی نداشتیم.

این تهیه‌کننده با بیان اینکه خطوط قرمز در هر رسانه‌ای وجود دارد، اظهار کرد: الزاما تعیین خطوط قرمز، بد نیست؛ کلمه سانسور یا خط قرمز هم بی‌جهت حاشیه‌ساز است. باب میل ما این بود که برنامه با حضور این مهمان پخش شود حتی خود شبکه هم جاهایی موافق بود اما سیاست سازمان کلی‌تر از شبکه و یک برنامه تلویزیونی است.

به گزارش ایسنا، فصل دوم «کتاب باز» با اجرای سروش صحت به تازگی به اتمام رسیده است. فصل اول این برنامه نیز با اجرای امیرحسین صدیق به روی آنتن رفت.

برنامه «کتاب‌باز» به تهیه‌کنندگی محمدرضا رضاییان و سردبیری افشین صادقی‌زاده هر هفته شنبه تا چهارشنبه ساعت ۲۰ روی آنتن شبکه نسیم می‌رفت.

هدف این برنامه این بود که با نگاه و رویکرد متفاوتی سراغ ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی برود و هر بار در گفت‌وگو با مهمان برنامه از دنیای کتاب‌ها سخن بگوید.

 

دیدگاه تان را بنویسید