۴۵ افتتاحیه و ۶۶ انتخاب جذاب برای گردش هنری در تهران

گالری‌ها و نگارخانه‌های تهران در اولین جمعه بهمن ماه با افتتاح بیش از 40 نمایشگاه، با حال و هوایی بهاری به استقبال علاقه‌مندان به هنرهای تجسمی می‌روند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، اولین جمعه از آخرین ماه سال 96 برای علاقه‌مندان به هنر خاطره انگیز می‌شود زیرا که پس از افت نسبی تعداد افتتاحیه ها در هفته های اخیر شاهد افتتاح 45 نمایشگاه خواهند بود. تعدادی که در چند هفته اخیر دست نیافتنی به نظر می رسید.

در این هفته هنردوستان هم 66 فرصت برای گالری گردی در پایتخت و بازدید از نمایشگاه‌هایی که از هفته گذشته برپا شده‌اند دارند که با توجه به تعداد بالای نمایشگاه ها حق انتخاب زیادی برای آخر دارند.

تنوع گونه‌های هنری که در هفته های اخیر در افتتاحیه‌ها کمرنگ شده بود، این هفته قابل قبول است و در نمایشگاه‌هایی که این جمعه افتتاح می شوند، هنرهای نقاشی، عکس، مجسمه، خوشنویسی، چیدمان، طراحی جواهرات، چاپ دستی و حجم به چشم می‌خورد.

دهمین جشنواره بین اللملی هنرهای تجسمی هم به ایستگاه آخر رسید و جمعه این هفته مراسم اختتامیه این جشنواره هنری در تالار وحدت برگزار می شود تا برگزیدگان این دوره هم مشخص و معرفی شوند.

نمایشگاه آثار علی اکبر صادقی هنرمند سرشناس هم این روزها در موزه هنرهای معاصر تهران در حال برگزاری است و علاقه مندان تا 25 فروردین فرصت دارند از آن دیدن کنند.

در ادامه نگاهی می اندازیم به جزییات نمایشگاه‌هایی که این هفته (جمعه چهارم اسفند) افتتاح می شوند، هنرمندان و آثاری که برای علاقه‌مندان به نمایش گذاشته‌اند.

گالری اُ: نمایشگاه نقاشی سیاوش طلایی چهارم تا 22 اسفند برگزار می‌شود.

گالری آتشزاد: نمایشگاه گروهی «آگاهی خالص تصویر» با آثاری از فرزانه ابوالقاسمی، الناز انزابی‌نژاد، هنگام تنهایی، تهمینه رحمانی، فاطمه حسین‌آقائی، مرجان سیدطاهری، لیلا کلامی‌فرد، سعید اکبرنژاد، شیرین پدرزه، سحر تاجیک، مهسا تیموری، حمیده ثامنی‌خواه، آناهیتا زحمتکش، ندا رنجبر، علی رحیم‌زاده، مهسا حمیدی، فرشته  سامی، پروانه‌سادات نوربخش، عرفانه  سعیدیان، ستاره شادمان، پریسا کاوشی، فراز مساحی، شیوا مشفق و فهیمه وکیلی‌زاده چهارم تا 14 اسفندماه پذیرای علاقه مندان خواهد بود.

آرت سنتر باغ: نمایشگاه نقاشیخط سعید نقاشان با عنوان «سیاه مشق‌های آبی» چهارم تا 9 اسفندماه برگزار می‌شود.

گالری آریا: دومین نمایشگاه جواهرسازی هنری معاصر تهران چهارم تا 18 اسفندماه برقرار است.

گالری آریانا: نمایشگاه نقاشی مرضیه بختیاری با عنوان «زمزمه تنهایی» برگزار می‌شود. این نمایشگاه چهارم تا 10 اسفند برقرار است.

گالری احسان: نمایشگاه نقاشی لیلا وطنی با عنوان «هیاهوی کهکشان» چهارم تا 9 اسفندماه برگزار می‌شود.

گالری ایده: نمایشگاه گروهی هنرجویان رشته تصویرسازی مدرسه ایده با عنوان «بگرد تا ببینی» با کیوریتوری معصومه اعتبارزاده و با آثاری از سمیرا ناصری‌منش، سارا نیک‌روش، مژگان شکری، سارا باقری، فرنوش میرلوحی، یاسمین کرباسچی، هانیه ثنایی، هانیه هادیان، مریم صدیق‌پور، منصوره شاهوردی، مهدیه عباسی، محمد منصوری، علی عسکری، شبنم سپهر و معصومه علیپور جمعه چهارم اسفند افتتاح می‌شود و تا 14 اسفندماه میزبان علاقه مندان است.

گالری بهارستان: نمایشگاه گروهی عکاسی با عنوان «چشم انداز» چهارم تا 23 اسفندماه برگزار می‌شود.

گالری بهارک: نمایشگاه عکس مریم قهرمانی‌زاده با عنوان «زن بی‌حس ظن» چهارم تا 10 اسفند ماه برپا می‌شود.

بیرون از دستان (وی گالری): نمایشگاه آثار برادران قاسمی با عنوان «اتاق آبی» چهارم تا 18 اسفند برگزار می‌شود.

گالری پردیس: نمایشگاه مروری بر آثار نقاشی اسفندیار احمدیه چهارم تا 15 اسفند برگزارر می‌شود.

گالری پروژه‌های آران: نمایشگاه آثار محمد اسکندری با عنوان «کاشفان چشمه» چهارم تا 21 اسفندماه پذیرای علاقه مندان خواهد بود.

گالری تم: نمایشگاه گروهی هنر جدید با آثار عکس- چیدمان- چندرسانه‌ای چهارم تا 10 اسفند برگزار می‌شود.

گالری ثالث: نمایشگاه عکس آرشام رضایی با عنوان «جبر، سکوت و چیزهای دیگر» چهارم تا 9 اسفندماه برپا می‌شود.

گالری جرجانی: نمایشگاه نقاشی سحر داوری با عنوان «برگ‌های پاییزی» چهارم تا 14 اسفند برگزار می‌شود.

گالری خط سفید: نمایشگاه گروهی نقاشی با عنوان «حس و تجربه» با آثاری از وحید بیک وردی، شیوا تبار، نیلوفر تیموری، نسترن حاجی عربی، سوسن شریفى، شراره صباغ پور، روزا لطفی، مریم محقق‌زاده، یاسمن یاسری، شبنم ناصرپور و فرشته نمدکلاهی چهارم اسفند افتتاح می‌شود. این نمایشگاه تا 14 اسفند ادامه دارد.

گالری دارگون: نمایشگاه «این یک حراجی نیست 2» با گردآوری آثار متنوع از هنرمندان نقاش و امکانی جدید، برای خرید آثار هنری، چهارم تا 25 اسفندماه برقرار است.

گالری دستان 2: نمایشگاه نقاشی بهزاد نژادقنبر با عنوان «فیگورها» چهارم تا 18 اسفندماه میزبان علاقه مندان به هنر است.

گالری دلگشا: نمایشگاه گروهی «بدها» با آثاری از آرشین آگشته، امید معصومی، پورنگ پیرعطایی، رعنا دهقان، زهرا نوری‌زنور، سارا رحمانیان، سهیل مختار، سورنا پتگر، شیوا یوردخانی، شباهنگ طیاری، صدرا میرشریفی، علیداد جلالی، علی کائینی، فرخ نور‌و‌نی، مصطفی سرابی، مهسا محمدی، محمود ساکی، م. اسمارت، نیاز باباتبار، نازنین اعوانی، هایده ایازی، هادی فلاح‌پیشه، یاسمن نوذری، امیرحسین علویجه، امین معضمی، رضا شفاهی، سعید غلامی، مرجان سعیدی و مینا حکیم چهارم تا 26 اسفندماه میزبان علاقه‌مندان است.

گالری دنا: نمایشگاه طراحی و چیدمان فرشید پارسی‌کیا با عنوان «انسان‌های انگشت‌نما» برگزار می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند چهارم تا 14 اسفند‌ماه مراجعه کنند.

گالری زرنا: نمایشگاه گروهی نقاشی و حجم جشنواره مدیریت پسماند چهارم تا 9 اسفندماه برگزار می‌شود.

گالری زمان هنر: نمایشگاه بیژن شافعی با عنوان «از مزون ابژه پاریس تا پروژه تهران» چهارم تا 16 اسفندماه برپا می‌شود. شافعی در سالن طراحان مزون اُبژه پاریس بود که اندیشه ها و رویاهایش را به تجارب جدید بدل نمود و توانست رویایش را محقق کند تا با طراحی صندلى هایش، آغازی نو در طراحى مبلمان در ایران را رقم بزند.


گالری ژاله: نمایشگاه گروهی مجسمه و مجسمه‌های پوشیدنی با عنوان «شرایط فلزى» چهارم تا 18 اسفند برگزار می‌‎شود.

گالری سایه: نمایشگاه نقاشی یاسمن بازارگان چهارم تا 9 اسفندماه برگزار می‌شود.

گالری شروه: اولین فروش سالانه این گالری با انتخاب طاهره واحدی چهارم تا 11 اسفند برگزار می‌شود.

گالری شکوه: اولین هنرگاه مشترک آرتیفای و گروه هنری نماد در این گالری برگزار می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند چهارم تا 16 اسفندماه برای تماشای این آثار مراجعه کنند.

گالری شلمان: نمایشگاه طراحی صغری دمیرچی‌لو با عنوان «رویایی دارم» برگزار می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند چهارم تا 9 اسفند‌ماه مراجعه کنند.

گالری شمیده: نمایشگاه گروهی نقاشیخط چهارم تا 9 اسفند بر پا می‌شود.

گالری شیث: نمایشگاه نقاشی و مجسمه با آثاری از سیده فاطمه قطب، ناناز جدیدی و محمدحسن طاهری چهارم تا 9 اسفند ماه برگزار می‌شود.

گالری عمارت روبرو: نمایشگاه چیدمان و چاپ دستی امیر سرافرازیان با عنوان «ناوردگاه» چهارم تا 9 اسفندماه برپا می‌شود.

گالری فردا: نمایشگاه آثار سپیده یاری با عنوان «رهاتر از باد در آسمان دریا» چهارم تا 10 اسفندماه به نمایش درخواهد آمد.

گالری فرهنگسرای نیاوران: نمایشگاه آثار خوشنویسی شمس‌الدین مرادی در گالری شماره دو فرهنگسرای نیاوران افتتاح می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند چهارم تا 11 اسفندماه مراجعه کنند.

گالری گلستان: نمایشگاه نقاشی الهه قدس چهارم تا 9 اسفندماه برگزار می‌شود.

گالری مهر مریم: نمایشگاه خوشنویسی هادی دربان حسینی چهارم تا 9 اسفندماه برپاست.

موزه طراحی: آثار کتایون والامنش با عنوان P:S1.K-V.14 در موزه طراحی به نمایش درمی‌آید. این نمایشگاه چهارم تا 14 اسفندماه برگزار می‌شود.

گالری نقش‌جهان: نمایشگاه گروهی نقاشی با عنوان «خط سبز 3» چهارم تا 9 اسفند برگزار می‌شود.

گالری نک: نمایشگاه نقاشی سارا رحمانیان، هدی کاشی‌ها، نیلوفر نادری و یاسمن نوذری با عنوان «رد آنی» چهارم تا 18 اسفند برگزار می‌شود.

گالری نگاه: نمایشگاه نقاشی مریم مجتهدی‌مقدم با عنوان «دریا در من» چهارم تا 25 اسفند ماه برگزار می‌شود.

گالری نهاوند: نمایشگاه نقاشی مهین منفرد چهارم تا 9 اسفندماه برپا می‌شود.

گالری هپتا: نمایشگاه نقاشی سوسن اتحاد با عنوان «من و عروسک‌ها» چهارم تا 9 اسفند برگزار می‌شود.

گالری هفت ثمر: نمایشگاه نقاشی مصطفی ندرلو چهارم تا 9 اسفندماه برپا می‌شود.

گالری هما: نمایشگاه آثار فرشید داوودی چهارم تا 22 اسفندماه برپا می‌شود.

گالری هور: نمایشگاه طراحی و نقاشی احمد وکیلی چهارم تا 25 اسفندماه برگزار می‌شود.

گالری ویستا: نمایشگاه آثار حجمی سمیرا دریا و میثم نژاد رسولی با عنوان «نگاه بانان» چهارم تا 14 اسفندماه برگزار می‌شود.

گالری یاسمین: نمایشگاه گروهی سلف پرتره چهارم تا 9 اسفند برگزار می‌شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید