عبدالجواد موسوی:

نگاه حاتمی‌کیا در فیلم جدیدش مانند یک سیاست‌مدار است!

عبدالجواد موسوی معتقد است که حاتمی‌کیا در فیلم «به وقت شام» در جایگاه یک وزیر خارجه درباره کلیت داعش و طیف‌هایشان توضیح داده است

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، عبدالجواد موسوی منتقد و روزنامه‌نگار در مناظره نقد و بررسی جشنواره فیلم فجر که در کافه خبر برگزار شد، درباره آخرین اثر ابراهیم حاتمی کیا و نگاهی که در آن به مقوله داعش داشته است توضیح داد.

موسوی با بیان اینکه نگاه حاتمی کیا در «به وقت شام» یک نگاه کامل به داعش است، گفت: «به نظرم حاتمی‌کیا تمام آنچه ما در سال‌های اخیر از داعش شنیدیم را به صورت کامل در فیلمش آورده و شخصیت‌ها همگی واقعی هستند. حاتمی‌کیا بیشتر از اینکه به عنوان یک فیلمساز و هنرمند باشد به عنوان یک سیاست‌مدار این فیلم را ساخته است و در کنفرانس خبری هم می‌گوید که یک پیچیدگی‌هایی دارد که شما نمی‌دانید.»

او همچنین اضافه کرد: «حاتمی‌کیا انگار همه چیز را می‌خواست بگوید مانند آنکه وزیر خارجه کشوری باشد و درباره کلیت داعش و طیف‌هایشان به تمام دنیا توضیح بدهد. انگار تمام ویژگی‌ها را لیست کرده که بگوید و در کنارش حواسش هم به این بوده که پروداکشن عظیم را بتواند مدیریت کند و قصه هیجانی‌اش را بسازد. یک بخش حواس جمع بودن به این همه نکات ظریف باعث می‌شود که قصه از دست برود و این برای بیننده‌ای که قصه دوست دارد مهم است.»

 

دیدگاه تان را بنویسید