نگاهی به برنامه گالری‌های تهران

گالری‌ها و مرکزهای هنری تهران با برگزاری نمایشگاه‌هایی میزبان هنردوستان هستند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، نمایشگاه نقاشی سروناز سلطانی با نام «جایی دیگر» برگزار می‌شود. ١٣ اثر حاضر در این مجموعه و در اندازه ١٠٠ در ١٢٠ سانتیمتر تلاشی توصیف شده است مستمر برای زنده نگه داشتن یادها و خاطره‌ها، و بازنگری بخشی از روزگار گذشته که رو به فراموشی است.

این نمایشگاه ۲۹ دی‌ماه در نگارخانه موزه هنرهای زیبا مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد، افتتاح می‌شود و علاقه‌مندان برای بازدید از آن می‌توانند تا ٦ بهمن، همه روزه از ساعت ٩ تا ١٦ و روزهای جمعه از ساعت ٩ تا ٢٠ به این مجموعه مراجعه کنند.

گالری شیرین

اولین نمایشگاه انفرادی عکس‌های ژیلا مختاری با نام «دیوانگی منهای یک ثانیه» در گالری شیرین برگزار می‌شود.

مختاری در بخشی از متن خود برای این نمایشگاه نوشته است: «فکر می‌کنم ترسناک‌ترین نقطه‌ این نمودار، دیوانگی مطلق که نه‌، شاید نقطه‌ای در مجاورت آن باشد. نقطه‌ای درست یک دم قبل از جنون. آنجا که انگار چیزی در درون ما می‌شکند و فرو می‌ریزد؛ آوار می‌شود انگار به روی انسانیت و اخلاق و تمام ارزش‌های آموخته‌مان. همان لحظه‌ای که مرد اتوکشیده‌ای پشت یک چراغ قرمز طولانی از اتومبیل خود پیاده می‌شود و با قفل فرمانی که به دست دارد، شیشه‌ اتومبیل جلویی را خرد می‌کند. درست همان دم که نوجوان سر به زیری مرتکب جنایت وحشتناکی می‌شود یا آن دم که در یک نزاع خانوادگی...

در مقابل اما، شرافت دیوانگان محض را می‌ستایم. آن‌ها که، برچسب خورده و طرد شده، گوشه نشینِ پستوی خانه‌ای یا آسایشگاهی می‌شوند بدون آنکه حضورشان کسی را تهدید کند. آن‌ها که با من و تو و آن دیگری، تنها. یک ثانیه فاصله دارند. »

آثار این نمایشگاه ۲۹ دی‌ماه به روی دیوار می‌رود و تا ۱۱ بهمن‌ماه در گالری شیرین به نشانی خیابان کریمخان زند، خیابان سنایی، کوچه سیزدهم، شماره پنج بر دیوار هستند؛ علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از این نمایشگاه از ساعت ۱۱ تا ۲۰ به این گالری مراجعه کنند. گالری «شیرین» روزهای دوشنبه تعطیل است.

گالری ایده‌ پارسی

نمایشگاه «سبز از یاد رفته» حاصل جست‌وجوی هنرمندی جوان است که با دوربین خود بخش‌هایی از تحول فرم‌های طبیعی را به تصویر کشیده و از دیدگاه خود آنها را بیان کرده است.

 در این نمایشگاه ۱۵ اثر از این هنرمند به نمایش گذاشته خواهد شد. «سبز از یاد رفته» جمعه ۲۹ دی‌ماه در گالری ایده پارسی افتتاح می‌شود و تا چهارم بهمن‌ماه، هرروز از ساعت ۱۷ تا ۲۰ میزبان علاقه‌مندان است.

گالری «ایده ‌پارسی» در خیابان شریعتی، خیابان دولت، نرسیده به سه‌راه نشاط، کوچه اله‌وردی آذر، پلاک ۲۸ قرار دارد.

شهر کتاب فرشته

نمایشگاه انفرادی نقاشی‌های حجت امانی با موضوع «خیال مشترک»، در گالری شهرکتاب فرشته افتتاح می‌شود.

این نمایشگاه با ارائه گبه های عشایری و نقاشی‌های این هنرمند روز جمعه ۲۹ دی‌ماه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری فرشته واقع در خیابان شریعتی، پایین‌تر از پل صدر، جنب شهر کتاب فرشته، شماره ۱۶۷۱ برگزار می‌شود و تا ۱۰ بهمن ماه به مدت 10  روز میزبان علاقه‌مندان است.

مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد

مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد میزبان تابلوهای نقاشی مهدی ساروخانی با نام «صنایع مستظرفه» با موضوع آثار تلفیقی از اشخاص گذشته(زمان قاجار) در  فضاهای امروزی خواهد بود.

آثار ساروخانی مجموعه‌ای از تابلوهای نقاشی است که بین سالهای ۹۳ تا ۹۶ و  در اندازه های ۱۱۰*۱۴۰ با تکنیک رنگ روغن و چاپ خلق شده است.

علاقه‌مندان می توانند برای بازدید ازاین نمایشگاه  تا تاریخ ۶ بهمن ماه همه روزه از ساعت ۹ تا ۱۶:۳۰ و ایام تعطیل  از ساعت ۹ تا ۲۰  به  موزه هنرهای زیبا واقع درمجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد مراجعه کنند.

 

دیدگاه تان را بنویسید