فیلم های کمدی پیشتاز فروش در سینمای ایران

علیرغم تمایل نشان ندادن مخاطبان سینما به فیلم‌های در حال اکران به دلیل زلزله، دو فیلم کمدی روی پرده همچنان جزو پرفروش‌ها هستند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، هفته گذشته در روزهای پایانی هفته، تهران با بحران زلزله مواجه شد و سینماهای شهر نیز تحت تاثیر این اتفاق قرار گرفتند. علاوه بر آن در روزهای پیشین نیز به دلیل آلودگی هوا، تعطیلی مدارس و پنج‌شنبه شب گذشته نیز که همزمان با شب یلدا شده بود باعث شد تا سینماها رونق چندانی نداشته باشند و از تعداد سینماروها نیز به دلیل زلزله و رعب و وحشتی که میان مردم به وجود آمده بود کاسته شد. اتفاق مهمتر در هفته گذشته اما اکران نشدن فیلم «عصبانی نیستم» بود که علیرغم ثبت قرارداد و برنامه‌ریزی برای اکران و مراسم اکران خصوصی با حضور بازیگران برای چندمین بار به تعویق افتاد.

پیشتازی کمدی‌ها ادامه دارد
این هفته علیرغم رکودی که به دلیل اتفاقات اخیر به سینماها تزریق شد اما دو فیلم کمدی روی پرده همچنان بیشترین فروش را داشتند. «خالتور» ساخته آرش معریان و «آینه بغل» به کارگردانی منوچهر هادی همچون هفته‌های گذشته با استقبال مخاطبان روبه رو بودند. البته شرایط بحرانی و اضطرابی که در مردم به وجود آمده بود در دو روز آخر هفته بر فروش این دو فیلم نیز تاثیر گذاشته بود. «خالتور» با یش از یک ماه اکران تا به حال بیش از 6 میلیارد فروخته و «آینه بغل» نیز در دومین هفته اکرانش نزدیک به 5 میلیارد فروش داشته است.

میلیاردی‌ها و روندی که رشد نکرده
روند فروش فیلم سینمایی «قاتل اهلی» همچون هفته گذشته با شیب نسبتا کندی ادامه داشته و این اثر مسعود کیمیایی تا کنون به رقم فروش 2 میلیارد و 40 میلیون تومان دست پیدا کرده و در جدول فروش نیز در دسته فیلم‌های میلیاردی قرار دارد.

دیگر فیلم میلیادری گیشه «ثبت با سند برابر است» است که فروش آن نیز تحت تاثیر اتفاقات اخیر قرار گرفت. این فیلم بهمن گودرزی نیز نسبت به هفته قبل‌تر فروش کمتری داشت و تا به حال  در تهران رقم 1 میلیارد و 551 میلیون تومان فروخته و فروش فیلم در شهرستان به رقم 820 میلیون تومان شده است. این فیلم در کل به فروش 2 میلیارد و 371 میلیون تومان رسید.

تلاش برای میلیاردی شدن
«آذر» اما همچنان درتلاش برای رسیدن به فروش یک میلیارد تومان است، اولین فیلم محمد حمزه‌ای که تهیه‌کنندگی‌اش بر عهده نیکی کریمی است تا کنون 680 میلیون تومان فروخته است و بعید است در هفته جاری نیز بتواند رشد قابل توجهی در فروش را طی کند.

اوضاع فروش دو فیلم سینمای کودک که روی پرده هستند،همچون هفته گذشته چندان امیدوار‌کننده به نظر نمی‌رسد، البته که درباره این دو فیلم نیز نباید تاثیر تعطیلی مدارس به دلیل آلودگی هوا را نادیده گرفت.

همچنین فروش یک فیلم جدید «خانه کاغذی» مهدی صباغ‌زاده که از هفته گذشته اکرانش را آغاز کرده نیز 21میلیون و 600 هزار تومان اعلام شده است.

همچنین فیلم‌های «آپاندیس» 26 میلیون و 888 هزار تومان، «حریم شخصی» 144میلیون و 794 هزار تومان،  «فهرست مقدس» 44 میلیون و 127 هزار تومان فروش داشته‌اند. همچنین فروش فیلم «وقتی برگشتم» به رقم 250 میلیون تومان رسید و «غیرمجاز» به فروش 340 میلیون تومان رسید.

رقم فروش فیلم‌های در حال اکران این روزهای سینمای ایران، به علاوه تعداد روزهایی که از اکران آنها می‌گذرد را می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید.

نام فیلم و کارگردان

تعداد روزهای اکران

رقم فروش

زرد / مصطفی تقی‌زاده

79 روز

5 میلیارد و 70 میلیون تومان

خالتور/ آرش معیریان

58 روز  

6 میلیارد و 100 میلیون تومان

خفگی / فریدون جیرانی

65 روز

4 میلیارد و 350 میلیون تومان

آینه بغل/ منوچهر هادی

16 روز

4 میلیارد و 700 میلیون تومان

ثبت با سند برابر است/ بهمن گودرزی

30 روز

2 میلیارد و 340 میلیون تومان

قاتل اهلی/ مسعود کیمیایی

30 روز

2 میلیارد و 40 میلیون تومان

آذر/ محمد حمزه‌ای

23 روز

680 میلیون تومان

غیرمجاز/ حسن یکتا‌پناه

51 روز

342 میلیون تومان

صفر تا سکو/ سحر مصیبی

30 روز

350 میلیون تومان

شکلاتی/ سهیل موفق

23 روز

390 میلیون تومان

وقتی برگشتم/ وحید موسائیان

23 روز

250 میلیون تومان

اشنوگل/ علی سلیمانی و هادی حاجتمند

30 روز

128 میلیون تومان

حریم شخصی/ احمد معظمی

9 روز

150 میلیون تومان

انیمیشن فهرست مقدس/ محمد امین همدانی

16 روز

28 میلیون تومان

آپاندیس/ حسین نمازی

9 روز

28 میلیون تومان

خانه کاغذی/ مهدی صباغ‌زاده

2 روز

25 میلیون تومان

 

 

دیدگاه تان را بنویسید