249 دلار، قیمت دست‌نوشته‌های رمان «گتسبی بزرگ»/ عکس

دست‌نوشته‌ها و اصلاحات «اسکات فیتزجرالد» روی رمان «گتسبی بزرگ» با تیراژ محدود به چاپ می‌رسد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، علاقه‌مندان به کتاب‌های «اف. اسکات فیتزجرالد» می‌توانند با ۲۴۹ دلار، کپی نسخه دست‌نویس رمان معروف «گتسبی بزرگ» را از آن خود کنند.

گتسبی بزرگاین نسخه ۳۲۸ صفحه‌ای دربردارنده اصلاحات و تغییرات متعددی است که «فیتزجرالد» حین نوشتن این رمان روی متن‌اش اعمال کرده است. او تا جایی نام شخصیت «نیک» را «دود» گذاشته بود.

«اس.پی» ناشر این کتاب،‌ تنها ۱۸۰۰ نسخه از آن را منتشر کرده و به قیمت ۲۴۹ دلار به فروش گذاشته است.

 

 

«فرانسیس اسکات کی. فیتزجرالد» متولد ۲۴ سپتامبر ۱۸۹۶، نویسنده‌ آمریکایی رمان، فیلمنامه و داستان‌های کوتاه بود که روز ۲۱ دسامبر ۱۹۴۰ در سن ۴۴ سالگی درگذشت. «فیتزجرالد» که به عنوان یکی از نویسندگان بزرگ قرن بیستم شناخته می‌شود، یکی از اعضای «نسل گمشده»‌ دهه‌ ۱۹۲۰ آمریکا محسوب می‌شود.

در ۱۳ سالگی بود که او نخستین رمان کارآگاهی خود را در روزنامه مدرسه به چاپ رساند. نویسنده‌ «گتسبی بزرگ» در ۱۶ سالگی برای کوتاهی در درس خواندن از آکادمی «سنت پاول» اخراج شد. سپس به مدرسه «نیومن» رفت و در سال ۱۹۱۳ وارد دانشگاه «پرینستون» شد.

«فیتزجرالد» نیمه دوم دهه ۱۹۳۰ را در سینمای هالیوود سپری کرد و بر روی اقتباس داستان‌های کوتاه کار می‌کرد. او در پنجمین و آخرین رمانش «عشق آخرین مقتدر» داستان زندگی «اروینگ تالبرگ» ـ تهیه‌کننده ثروتمند دنیای سینما ـ را روایت کرده است.

 

 

او در طول عمرش چهار رمان نوشت که «این سوی بهشت»، «لطیف است شب» و شاهکار کلاسیک «گتسبی بزرگ» از آن جمله‌اند. بین‌ سال‌های ۱۹۲۶ و ۲۰۰۷ شش فیلم سینمایی با اقتباس از «گتسبی بزرگ» ساخته شده است که «رابرت ردفورد» در یکی از آن‌ها ایفای نقش کرده است. جدیدترین اقتباس سینمایی این رمان هم به کارگردانی «باز لورمن» در سال ۲۰۱۳ به روی پرده رفت. «لئوناردو دی‌کاپریو»، «کری مولیگان» و «توبی مگوایر» بازیگران اصلی این فیلم بودند که موفق به دریافت دو جایزه اسکار هم شد.

طبق آمار، تنها در سال ۲۰۱۳، ۷۵۰ هزار جلد از این کتاب در آمریکا به فروش رسیده. «گتسبی بزرگ» یکی از آثاری است که دانش‌آموزان و دانشجویان آمریکایی ملزم به مطالعه آن در زمان تحصیل خود هستند.

 

دیدگاه تان را بنویسید