جشن جهانی نوروز 97 در کدام شهر کشور برگزار می شود؟

برگزاری جشن جهانی نوروز به عنوان یک رویداد بین‌المللی در تبریز در ششمین جلسه شورای راهبری "تبریز ۲۰۱۸" در محل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور به تصویب رسید.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، مجید خدابخش در ششمین جلسه شورای راهبری "تبریز 2018"، برگزاری جشن جهانی نوروز همزمان با افتتاحیه رسمی رویداد تبریز 2018 را در برگزاری هرچه باشکوه‌تر این رویداد مؤثر دانست و اظهار کرد: این اقدام در راستای معرفی ظرفیت‌ها و آیین‌های کشور و تمرکز بر شهر تبریز در سال 2018 می‌تواند برنامه‌ریزی و اجرا شود.

وی افزود: برای مراسم افتتاحیه صرفاً نباید بر روی کشورهای اسلامی متمرکز شویم بلکه باید دعوت از سران تمام کشورها به ویژه 12 کشوری که جشن نوروز را گرامی می‌دارند در نظر داشته باشیم همچنین دعوت از سران سازمان‌های بین‌المللی نیز باید در دستور کار قرار گیرد.

استاندار آذربایجان شرقی اضافه کرد: برگزاری همایش‌ها و مراسم‌های بین‌المللی در تبریز یکی از موضوعات مهمی است که باید مورد توجه و تأکید قرار گیرد.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور نیز در این نشست اظهار کرد: ما به حضور و مشارکت مردم تبریز برای برگزاری مراسم افتتاحیه نیاز داریم و باید امکانات مورد نظر را برای برنامه‌هایی که با حضور مردم برگزار خواهد شد فراهم کنیم.

محمد محب‌خدایی ادامه داد: برنامه‌ریزی خوب باید با اطلاع‌رسانی به‌موقع و درست همراه باشد؛ اعلام نیازهای مورد تأکید به استان نیز از دیگر موارد مهم است چراکه در نهایت تمام برنامه‌ها در تبریز برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه طبیعت، تاریخ و فرهنگ و سلامت سه محور و ظرفیت گردشگری تبریز است که باید معرفی شود، افزود: متأسفانه بسیاری از دفاتر خدمات مسافرتی که مسئول جذب گردشگران خارجی هستند، خودشان با ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های گردشگری کشور آشنا نیستند و این موضوع بسیار قابل تأمل است.

محب‌خدایی با تأکید بر اینکه دفاتر خدمات مسافرتی باید در حوزه تورهای ورودی فعال شوند تا مشوق تورهای خروجی را دریافت کنند، افزود: دفاتر خدمات مسافرتی استان‌ها هم وارد این بحث خواهند شد و می‌توانند با افزایش تورهای ورودی به کشور، مشوق برای تورهای خروجی دریافت کنند.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با اشاره به اینکه طبق قانون، برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری سفر در کشور به سازمان میراث ‌فرهنگی محول شده است، گفت: دستگاه‌های عضو این ستاد باید در این حوزه فعال شوند، توزیع سفر در استان‌ها باید متوازن باشد، بیشتر دفاتر خدمات مسافرتی در تهران متمرکز شده است این در حالی است که ظرفیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری در استان‌هاست.

وی ادامه داد: امیدوارم با هم‌سویی و همراهی همه بخش‌ها رویداد تبریز 2018 با موفقیت برگزار شود، ما می‌خواهیم یک الگو بسازیم برای شهری که این عنوان را گرفته است، باید با برنامه‌ریزی و ارائه تقویم برنامه‌هایی که قرار است در تبریز برگزار شود یک موج گردشگری در این شهر ایجاد کنیم، این رویداد فقط مختص به تبریز نیست و باید از ظرفیت‌های تمام کشور در این رویداد استفاده کنیم.

محب‌خدایی تصریح کرد: استان آذربایجان شرقی باید در موضوع زیرساخت‌ها با سرعت و فوریت اقدامات جدی انجام دهد، ایجاد اقامتگاه‌های سنتی با استفاده از بناهای تاریخی یکی از مواردی است که استان می‌تواند از آن استفاده کند، با توجه به برگزاری مراسم افتتاحیه در ایام نوروز حضور مردم و گردشگران داخلی را نیز در تبریز شاهد خواهیم بود و استان باید آمادگی پذیرایی از این تعداد میهمان را داشته باشد.

 

دیدگاه تان را بنویسید