غریب پور: اپرای خیام تا 10 شهریور به روی صحنه می رود

سرپرست گروه تئاتر «آران» که این روزها اپرای عروسکی «خیام» را روی صحنه برده است، گفت: پیش فروش یک ماهه بلیت آثار این گروه از شکل‌گیری تقویم فرهنگی بلندمدت مخاطبان نشان دارد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، بهروز غریب پور درباره وضعیت اجرای عمومی اپرای عروسکی «خیام» گفت: اپرای عروسکی «خیام» تا ۱۰ شهریورماه به اجرای خود ادامه می دهد و بعد از آن، رپرتوآر مروری بر آثار ۱۴ سال فعالیت گروه تئاتر «آران» آغاز می شود که آغازگر این رپرتوآر اجرای اپراهای «سعدی» و «مولوی» خواهد بود.

وی ادامه داد: از آنجا که قاعده فعالیت گروه تئاتر «آران» این بود که در جشنواره های تئاتر فجر آخرین و جدیدترین اثر خود را به نمایش می گذارد تا مهمان خارجی و علاقه مندان مقیم شهرستان ها هم بتوانند از آن دیدن کنند در ایام سی و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر مجدد اپرای عروسکی «خیام» را اجرا می کنیم.

سرپرست گروه تئاتر «آران» با اشاره به استقبال مخاطبان از اجرای اپرای «خیام»، اظهار کرد: از یک ماه قبل پیش فروش اینترنتی اپرای «خیام» شروع و تمام شد. از همه تماشاگران تشکر می کنم زیرا این حس خیلی زیبا است که گروهی بداند اثرش در تقویم فرهنگی مخاطب جا دارد و مخاطب می داند که برای یک ماه آینده قرار است به تماشای کدام اثر بنشیند.

غریب پور یادآور شد: امیدوارم تقویم فرهنگی بلندمدت رواج پیدا کند و فقط به خرید از گیشه نمایش ها ختم نشود. در خارج از ایران اینگونه است که مخاطبان تقویم فرهنگی ۶ ماه آینده خود را دارند و می دانند که در ماه های آینده به تماشای چه آثاری خواهند نشست. در ایران نیز گروه تئاتر «آران» با اپراهای عروسکی خود تقویم بلندمدت فرهنگی مخاطبان را شکل داد.

وی درباره بازدید همزمان مخاطبان از موزه عروسک های گروه تئاتر «آران» که پیش از این افتتاح شده بود، گفت: برنامه ریزی ما این بود که مخاطبان پیش از اجرای اپرای «خیام» از موزه بازدید کنند و پس از آن به تماشای اثر بنشینند اما هنوز قرارداد لازم با پیشنهاددهندگان مدیریت موزه منعقد نشده است از این رو بازدید مخاطبان به صورت غیررسمی است و امیدواریم که طی چند روز آینده این قرارداد منعقد شود.

کارگردان اپرای عروسکی «خیام» درباره اینکه آیا تعهدات حمایتی از سوی بنیاد فرهنگی و هنری رودکی و معاونت هنری وزارت ارشاد از تولید و اجرای این اپرای عروسکی اجرایی شد یا نه، تأکید کرد: خوشبختانه حمایت های مالی از سوی بنیاد فرهنگی و هنری رودکی و همچنین معاونت هنری انجام شد و ما توانستیم اپرای عروسکی «خیام» را به شکلی مناسب به صحنه ببریم.

 

دیدگاه تان را بنویسید