تعداد پزشکان اعزامی به حج 96 افزایش یافت

رئیس جمعیت هلال احمر با تشریح اقدامات این جمعیت برای حج ۹۶ گفت:‌ تعداد تیم های پزشکی اعزامی به حج تمتع امسال نسبت به دوره قبل 20 درصد رشد داشته است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، سید امیرمحسن ضیایی در حاشیه همایش پزشکان حج سال ۹۶ در مورد آخرین وضعیت تدابیر مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر اظهار کرد: در حال حاضر بخشی از محموله‌های داروهای ما به عربستان رسیده است و تیم‌های  پیش پرواز ما نیز اعزام شده‌اند، در حج امسال ۹۲ درمانگاه در مکه و پنج درمانگاه در مدینه داریم که تعداد ۶۶ درمانگاه به صورت شبانه روزی فعالیت می‌کنند.

رئیس جمعیت هلال احمر اضافه کرد:‌ تیم پزشکی و درمانی حج امسال  متشکل از ۵۷۵ نفر است و ۳۵۰ نفر از آن‌ها همراه کاروان ها اعزام می‌شوند و مابقی افراد در کادر بیمارستانی فعالیت می‌کنند.

ضیایی اضافه کرد:‌ برای کادر درمانی آموزش های امداد و نجات را هم در نظر گرفته‌ایم و آن‌ها با این آموزش‌ها نیز آشنا شده‌اند.

وی در مورد افزایش ظرفیت تیم پزشکی گفت:‌ تعداد افراد تیم پزشکی اعزامی به حج امسال نسبت به سال ۹۴ بیست درصد رشد داشته است و همچنین تمامی تجهیزات و امکانات مورد نیاز برای کادر درمانی تامین شده است.  علاوه بر این ما این امکان را داریم که از امکانات سعودی‌ها نیز استفاده کنیم.

وی با اشاره به خدمات درمانی به حجاج ایرانی عنوان کرد: خدماتی که ایران به حجاج می‌دهد نسبت به سایر کشورها بهتر است و نکته ای که در حج امسال باید در زمینه بیماری ها به آن توجه شود، مسئله گرمازدگی است . با توجه به گرمای امسال در عربستان ظاهرا باید به این نکته توجه کنند و در این زمینه مسائلی را رعایت کنند. از جمله سالمندانی که به حج امسال مشرف می‌شوند باید بیشتر به این نکته توجه داشته باشند.

ضیایی با اشاره به تمهیدات درمانی اندیشیده شده گفت:‌تیمی از معاونت بهداشت و درمان وزارت بهداشت نیز در حج حضور دارد و در صورت بروز مشکل اقدامات لازم را انجام می‌دهند.

رئیس جمعیت هلال احمر در مورد بودجه جمعیت نیز اظهار کرد: در بخش جاری باید اقداماتی صورت بگیرد که البته آقای نوبخت اعلام کردند در این بخش ۵۰۰ میلیارد تومان به هلال احمر اختصاص پیدا می‌کند که البته از این به بعد پیگیر دریافت این بودجه باشیم.

وی در مورد طرح سلامت یاران نیز گفت:‌ این طرح به صورت پایلوت انجام شده بود و از سوی کادر درمانی بیمارستان ها با استقبال مواجه شد. همچنین تا مهرماه در بیمارستان هایی که متقاضی باشند برای اجرای طرح سلامت یاران آماده هستیم.

 

دیدگاه تان را بنویسید