مهران مدیری میزبان چهره های هنری ایران شد/ تصاویر

مهران مدیری در آستانه اکران عمومی اولین فیلم سینمایی خود، «ساعت پنج عصر» را برای جمعی از چهره‌های سیاسی، هنری و ورزشی نمایش داد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، از همان تابستان سال گذشته که نشست خبری فیلمی با نام ساعت پنج عصر در یکی از هتل های تهران و با شکلی متفاوت از نشست‌های خبری سینمایی، آن هم در حالی که هنوز فیلم ساخته نشده بود، برگزار شد، حساسیت‌ها نسبت به اولین ساخته سینمایی مهران مدیری کمی زیادتر شد.

مدیری در آن نشست خبری که کم‌حاشیه هم نبود، از برگزاری نشست‌های خبری بیشتری تا تکمیل پروژه و اعلام نام عوامل در نشست ها خبر داد؛ وعده ای که البته شاید به خاطر همان حاشیه‌ها عملی نشد تا همان یک دورهمی با اهالی رسانه از معدود نشست‌های مهران مدیری با خبرنگاران باشد.

پس از گذشت تقریبا یک سال، از مدتی قبل فیلم‌ ساعت پنج عصر آماده اکران شد و نوبت نمایش آن به آخر تیرماه رسید که البته در همین چند روز گذشته خبرهایی از بروز مشکل در صدور پروانه نمایش فیلم منتشر شد؛ اخباری که حاکی از ممیزی بر فیلم بود و مدیری هم در واکنشی به این اتفاق توضیح داد که فیلم سیاسی نساخته بلکه برداشت سیاسی از آن شده است.

او در حالی فیلم‌ خود را کمدی اجتماعی خوانده که در روند حوادث داستان ‌هم‌ می‌توان نقدهای اجتماعی زیادی را دید ولی این لحظه‌های کمدی در طول فیلم کم شده و در انتها بیشتر با یک کمدی تلخ روبرو خواهیم شد.

مدیری چند روز مانده به اکران رسمی فیلم‌ خود تعدادی از اهالی رسانه و هنری و ورزشی را دعوت کرد تا به تماشای فیلمش بنشینند و در این بین اگرچه سلیقه ها متفاوت است اما اتمسفر غالب سالن سینما حاکی‌ از رضایت نسبی هنرمندان و دیگر تماشاگران این فیلم بود.

بر این اساس، نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده فیلم سینمایی ساعت پنج عصر شامگاه دوشنبه ۲۶ تیرماه در پردیس سینمایی کورش میزبان تعداد زیادی از هنرمندانی شد که برخی از آن‌ها در ماه های اخیر مهمان مهران مدیری در برنامه تلویزیونی دور همی بودند ولی بیشتر، چهره‌های شناخته شده همچون بهمن فرمان‌آرا، همایون شجریان، حسین علیزاده و البته محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت بودند که به تماشای نخستین فیلم سینمایی مدیری نشستند.

کارگردان فیلم ساعت پنج عصر که نقشی کوتاه هم‌مانند بسیاری دیگر از بازیگران فیلم ایفا کرده است، پیش از شروع نمایش فیلم خود با اشاره به نبود محمود کلاری و انوشیروان روحانی در سالن به دلیل سفر گفت: امشب بزرگ‌ترین اکران خصوصی در تاریخ سینمای ایران رقم خورده و هنرمندی نیست که‌ در میان ما نباشد. این‌ اتفاق شگفت‌انگیز است و همه‌، منت بر من گذاشتید.

مدیری با بیان این که نمی‌تواند نام تمام ۶۳۰ مهمان هنرمند این مراسم را بخواند، افزود: اما چند اسم را باید نام ببرم از جمله آقای نوبخت معاون رییس‌جمهور، بهمن فرمان‌آرا، حسین علیزاده و همایون شجریان که ای کاش حال استاد بزرگ هم‌ خوب‌ بود و اینجا بودند که‌ روی چشم ما جا داشتند.

وی همچنین گفت: سه نفر هستند که به طرز شگفت‌انگیزی دلم می‌خواست امشب بودند و مطمئنم همین گوشه کنارها هستند؛ علی معلم، افشین و عارف لرستانی.

این برنامه که شروع آن از ساعت ۲۱ اعلام شده بود، با پیانو نواختن سامان احتشامی و نیز اجرای دو قطعه توسط سالار عقیلی و همراهی همسرش حریر شریعت‌زاده با پیانو آغاز شد.

رضا عطاران، سیامک انصاری، فرهاد اصلانی، آزیتا حاجیان، رویا تیموریان، مهتاب کرامتی، حسین پاکدل، عاطفه رضوی، بهروز افخمی، علی انصاریان، بزرگ‌مهر حسین پور، بیتا فرهی، سالار عقیلی، سامان احتشامی، همایون شجریان‌، امیر جعفری، حسین علیزاده، عادل فردوسی‌پور، رضا جاودانی، بهمن فرمان‌آرا، رامبد جوان، همایون ارشادی و مجید مظفری از جمله مهمانان حاضر در اکران خصوصی این فیلم که پخش آن را علی سرتیپی مدیرعامل شرکت فیلمیران برعهده دارد، بودند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاه تان را بنویسید