به تماشای آثار ژان لوک گدار در موزه هنرهای معاصر بنشینید

هفت فیلم در بخش سینمای ژان لوک گدار به زبان اصلی و با زیرنویس فارسی در موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش در می‌آید.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، هفت فیلم در بخش سینمای ژان لوک گدار به زبان اصلی و با زیرنویس فارسی از روز چهارشنبه ۱۷ خرداد ماه ساعت ۱۷ در سالن سینما تک موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش در می آید.

در بخش سینمای ژان لوک گدار از دوره چهل و هفتم یعنی بهار ۹۶، از روز ۱۷ تا ۳۱ خرداد ماه، فیلم های «شاه لیر» محصول سال ۱۹۸۷، «جی ال جی» محصول سال ۱۹۹۴، «مکان قدیمی» محصول سال ۲۰۰۰، «همیشه موتزارت» محصول سال ۱۹۹۶، «تاریخ های سینما» محصول سال ۱۹۸۸، «در ستایش عشق» محصول سال ۲۰۰۱ و فیلم «موسیقی ما» محصول سال ۲۰۰۴ به زبان اصلی و با زیرنویس فارسی در سالن سینما تک موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش درمی‌آید.

اولین فیلم از بخش «سینمای ژان لوک گدار»، روز چهارشنبه ۱۷ خردادماه ساعت ۱۷ فیلم «شاه لیر» محصول سال ۱۹۸۷ کشور آمریکا به مدت ۸۷ دقیقه به نمایش در می آید.

«شاه لیر» تمام دل‌مشغولی‌های این دوره‌ گدار را در یک فیلم جمع کرده است. این دوره‌ کاری او که با «هرکسی کار خودش» آغاز شده بود با «شاه لیر» به اوج رسید. در واقع «شاه‌لیر» بازتعریف سنت بزرگ هنر از طریق سینما است؛ نوعی مانیفست شخصی که شرایط تولیدش بسیار ناهموار و تحت فشار شدید بوده است.

«شاه لیر» داستان سرنوشت پادشاهی مغرور است که فرق مهربانی واقعی و چاپلوسی را نمی‌داند و با سبک سری و تندخویی‌هایش خاندان و سلطنتش را بر باد می‌دهد. دلقک نیز نماد وجدان او است که واقعیت‌های رفتار او را با طنزی گزنده بیان می‌کند، اما فیلم گدار نوعی فیلم در فیلم است که پروسه‌ ساخت «شاه لیر» را نشان می‌دهد. این فیلم متعلق به دوره‌ای از فیلمسازی او است که تلاش دارد فرسودگی ناشی از ساخت فیلم را در آثارش به تصویر کشد.

علاقه‌مندان برای استفاده از برنامه های نمایش فیلم می توانند، روزهای یکشنبه و چهارشنبه هر هفته به موزه هنرهای معاصر تهران واقع در خیابان کارگر شمالی مراجعه کنند.

 

دیدگاه تان را بنویسید