فیلم‎هایی که در گروه هنروتجربه اکران می‎شوند

گروه هنر و تجربه در دوره جدید اکران خود (تا 31 تیر 1396) فرصت تماشای بیش از 30 فیلم سینمایی، مستند و کوتاه را برای علاقه مندان این نوع سینما فراهم کرده است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، گروه سینمایی هنر و تجربه در حال حاضر نمایش عمومی بیش از 30 فیلم سینمایی، مستند و کوتاه را در برنامه خود دارد.

در دوره‎ی جدید اکران آثار این گروه سینمایی (تا 31 تیرماه 1396)، فیلم‎هایی چون پرسه در حوالی من، بیوگرافی، هفت معکوس، والدراما، انتهای خیابان پاستور، قهرمان آخر،  مفت آباد، خماری، آوانتاژ، هفت و پنج دقیقه، فیه ما فیه، یک روز طولانی، خاطرات اسب سیاه و...به نمایش در می آیند.

طبق تعریف مطرح شده، گروه هنروتجربه، تلاشی برای نمایش آن دسته از فیلم‌های باارزشی در میان فیلم‌های غیرتجاری است که اکران‌شان می‌تواند جایگاه شایسته و درخور سازندگان آن‌ها را در جامعة سینمایی روشن کند و به ارتقای دانش سینمایی تماشاگران و ارتقای کیفیت هنری سینمای ایران کمک کند.
 

 
 

در این طرح «فیلم هنری» به اثری سینمایی – در هر قالب زمانی کوتاه و بلند و داستانی و مستند و انیمیشن و… – گفته می‌شود که فرم و محتوای آن تمایلات و حساسیت‌ها و کنجکاوی‌های زیبایی‌شناسانة تماشاگران را برانگیزد و ذوق و سلیقة بصری آنان را ارتقا دهد. «فیلم تجربی» نیز به فیلمی اطلاق می‌شود که شیوه‌های تازه‌ای در بیان و روایت سینمایی در آن تجربه شده باشد که سینمای تجاری و عامه‌پسند به سوی آن نمی‌رود. البته برخی از فیلم‌های متفاوت و برتر سینمای بدنه هم که حاوی جنبه‌های هنری و تجربی هستند و به دلیلی امکان این را دارند که جایی در اکران سینمای بدنه پیدا کنند، می‌توانند در چارچوب این طرح نیز به نمایش درآیند.

آثار این گروه سینمایی هم اکنون در سینماهایی چون فرهنگ، خانه هنرمندان، کوروش، چارسو و موزه سینما در تهران و در شهرهای دیگر کشور مانند هویزه مشهد، پرشین کرج، هنر و تجربه شیراز، سوره اصفهان و...اکران می شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید