مدیر گروه فیلم و سریال شبکه سه:

عده ای فکر می کنند سریال های ماه رمضان حتما باید کمدی باشند

مدیر گروه فیلم و سریال شبکه سه سیما درباره پخش سریال «نفس» در ماه رمضان بیان کرد که این مجموعه به دلیل اتفاقات خرداد ماه در زمان انقلاب و همچنین تنوع در پخش انتخاب شده است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، مهدی روشن روان مدیر گروه فیلم و سریال شبکه سه سیما درباره بازخوردهای پخش سریال «نفس»  ساخته جلیل سامان در شبکه سه در ماه رمضان با توجه به اینکه ذایقه مخاطب در چند سال اخیر به کارهای کمدی عادت کرده است، اظهار کرد: عده ای فکر می کنند سریال های ماه رمضان حتما باید کمدی باشند و نمی دانم این فرضیه از کجا آمده است. اتفاقا تلویزیون چندین سال سریال هایی با مضامین ماورایی پخش می کرد و اولین سال هایی که کمدی روی آنتن رفت عده ای باز اعتراض کردند که حرمت ماه رمضان شکسته می شود و کمدی در شان این ماه نیست. سپس مخاطب به کمدی عادت کرد و حالا فکر می کند حتما در این ماه باید کمدی پخش شود.

مدیر گروه فیلم و سریال شبکه سه سیما اضافه کرد: هر تغییری در ابتدا با مقاومت مواجه می شود و بعد از آن به یک اصل تبدیل می شود که انگار نباید از آن عدول کرد.

روشن روان با اشاره به مضمون انقلابی سریال «نفس» نیز یادآور شد: پخش کارهای انقلابی نباید صرفا به یک ماه و مناسبت خاص محدود شود و اتفاقا پخش در ماه رمضان یکی از بازه های طلایی تلویزیون است.

وی با اشاره به همزمانی ماه مبارک رمضان امسال با خرداد عنوان کرد: ما امسال همزمان با ماه رمضان ۱۴ و ۱۵ خرداد را داشتیم و در ادامه نیز مناسبت ۳۱ خرداد را داریم و حتی پایان سریال به حادثه هفت تیر می رسد. چندین مناسبت مهم در این ایام است و می توان گفت خرداد یکی از سیاسی ترین و پرمناسبت ترین ماه های تاریخ انقلاب است.

مدیر گروه فیلم و سریال شبکه سه بیان کرد: گاهی در مناسبت ها کنداکتور پخش چنان با برنامه های مربوط به آن ایام اشباع می شود که ممکن است تاثیر لازم را نداشته باشد و موجب دلزدگی مخاطب شود. مخاطب در وهله اول انتظار جذابیت از یک مجموعه دارد، فکر می کنم «نفس» این انتظار را برآورده خواهد کرد. اگر مجموعه ای جذابیت نداشته باشد در هر مناسبتی هم پخش شود مخاطب اقبالی نشان نخواهد داد.

وی با اشاره به پخش چند سریال کمدی در چند ماه اخیر از شبکه سه توضیح داد: ما ماه های آخر سال ۹۵ سریال «لیسانسه ها» را پخش کردیم و بعد از آن «دیوار به دیوار» را روی آنتن بردیم که آثاری کمدی بودند بنابراین برای تنوع هم لازم بود آنتن شبکه سه سریالی مثل «نفس» را پخش کند و همه اینها از روی برنامه ریزی بود.

روشن روان در پایان گفت: به طور مثال ما می توانستیم با یک سرعت بیشتر سریال کمدی «پنچری» را به این ماه برسانیم اما همانطور که گفته شد برنامه ریزی ما این بود که بعد از پخش چند اثر کمدی، سریال «نفس» را متناسب با روزهای خردادماه در ماه رمضان پخش کنیم که بهترین زمان برای این سریال هم است و در بازه زمانی دیگری شاید اینقدر بازخوردهای خوب نمی‌توانستیم داشته باشیم.

 

دیدگاه تان را بنویسید