رضا کیانیان و مشکلی که به صد سوت هم حل نمی‌شود!/ عکس

رضا کیانیان بار دیگر در صفحه اینستاگرام خود درباره وضعیت بحرانی ریزگردها در خوزستان و برخورد ساده‌انگارانه با آن هشدار داد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس،  رضا کیانیان با اشاره به یکی از درس‌های دوران مدرسه‌اش، بار دیگر به مشکل آلودگی هوای استان خوزستان اشاره کرد.

این بازیگر در همین راستا نوشت: «در روستایى دور افتاده، بین معلمى که تازه آمده بوده و کسى که از بى سوادى اهالى روستا بهره‌مند مى‌شد، درگیرى رخ مى‌دهد. طرف همه روستاییان را جمع مى‌کند و به معلم مى گوید: «روى تخته سیاه بنویس مار!».
معلم مى‌نویسد. اما خودش تصویر مار را روى تخته مى‌کشد! و از روستاییان مى‌پرسد کدام یک از این‌ها مار است و البته همه به شکل مار اشاره مى‌کنند. این یکى از درس‌هاى دبستان ما بود.

الان هم وقتى مى‌گوییم گرد و غبار، فاجعه ایست که ده‌ها سال طول کشیده تا به وجود آمده نه تنها در ایران، بلکه در چندین پهنه از جهان و از بین بردنش به برنامه‌ریزى و کمک‌هاى منطقه‌اى و جهانى نیاز دارد، عده‌اى فضا را شلوغ مى‌کنند که با این پول نفت مى‌شود با سه سوت جلوى ریزگردها را گرفت. هیچ کدام هم نمى‌توانند بگویند چگونه و بى‌درنگ موضوع را به اختلاس‌ها و فسادهاى مالى... مى‌کشانند.

من منکر اختلاس و مال مردم‌خورى بعضى از مقامات نیستم و هیچ بچه‌اى هم نمى‌تواند منکر شود، اما مى‌دانم این موضوع تنها دلیل ماندگارى گرد و غبار نیست و مقابله با گرد و غبار احتیاج به مطالعه و برنامه‌ریزى منطقه‌اى و جهانى دارد و هرگز با سه سوت که هیچ با صد سوت هم از بین نمى‌‌رود.»

 

 

دیدگاه تان را بنویسید