ثبت‌نام حج در ۴ استان دیگر متوقف شد

با تکمیل ظرفیت کاروان‌های حج در همدان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و یزد، ثبت نام در این استان‌ها متوقف شد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، سازمان حج و زیارت پیشتر از تکمیل ظرفیت کاروان‌های حج در شش استان کشور اطلاع داده بود و امروز (جمعه ۱۲ خردادماه) اعلام کرد که فرآیند ثبت‌نام در کاروان‌های حج چهار استان دیگر نیز پایان یافته است.

محسن ساغرچی - مدیر حج و زیارت استان همدان - گفت: با تکمیل ظرفیت کاروان های حج این استان، جلسات آموزشی زائران از امروز، جمعه آغاز می‌شود.

به گفته او، در حج امسال، ۱۸۰۰ زائر در قالب ۱۳ کاروان از استان همدان به عربستان اعزام می‌شوند.

رضا کیخا - مدیر حج و زیارت استان سیستان و بلوچستان - نیز با بیان این که در حج امسال برای هر یک از شهرهای استان، کاروان مستقلی در نظر گرفته شده است، افزود: ۲۰۶۰ زائر استان سیستان و بلوچستان در قالب  ۱۵ کاروان مدینه بعد به حج اعزام می‌شوند.

به گفته او، قیمت کاروان‌های حج این استان دست‌کم ۱۱ میلیون و ۳۴۸ هزار و حداکثر ۱۲ میلیون و ۷۷۸ هزار تومان است.

کیخا همچنین استقبال زائران این استان برای نام نویسی در کاروان های حج را گسترده توصیف کرد.

در استان یزد نیز سهمیه ۲۲۷۰ نفری کاروان‌های این استان برای اعزام به حج تمتع تکمیل شده و متقاضیان در قالب فهرست انتظار در حال ثبت نام هستند. زائران این استان امسال در قالب ۱۶ کاروان مدینه قبل اعزام می شوند.

حداقل هزینه سفر حج برای یزدی‌ها حدود ۱۱ میلیون و ۸۸۲ هزار و بیشترین آن حدود ۱۲ میلیون ۸۶۴ هزار تومان اعلام شده است.

ابوالفضل نوفرستی - مدیر حج و زیارت استان خراسان جنوبی - با اعلام پایان ثبت نام در کاروان های این استان،  افزود: با این حال هنوز همشهریان عزیز به دنبال اختصاص کاروان های جدید هستند که با توجه به این شرایط فعلاً لیست انتظاری از این متقاضیان تهیه شده تا در صورت اختصاص کاروان جدید بتوانیم به آن ها نیز خدمات بدهیم.

وی با اشاره به شروع جلسه های آموزشی کاروان های حج و معاینات پزشکی زائران در این استان، اظهار کرد: در حج امسال ١٦٧٠ زائر در قالب ١٢ کاروان از استان خراسان جنوبی به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.

 

دیدگاه تان را بنویسید